The Boondock Saints (1999)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Troy Duffy
met Willem Dafoe, Sean Patrick Flanery en Norman Reedus

De Ierse broeders MacManus voelen dat ze een missie van God hebben om alle misdadigers in hun stad Boston te vermoorden. Al snel worden ze opgehemeld door de media, die ze The Boondock Saints noemen. Ze krijgen de FBI, onder leiding van de extravagante Paul Smecker achter zich aan.

avatar van Macmanus
Ja waar slaat dat nou op.

Omdat jij en kappeuter dat vinden is het zo.

En moet ik ophouden met zeuren ja nou word die mooi.
Ik discussieer hier over iets waar ik het niet mee eens ben of ik snap het niet, dus geef ik jullie de kans om het mij uit te leggen of met een goed argument te komen.

Krijg ik het antwoord het interesseert me niet of het verhaal wel of niet het zelfde is.
En even later lock stock gaf toe dat het een kloon is, nou ja.
Je zei laatst wel ja ik heb mijn basisschool afgemaakt maar dat is dan zeker ook het enige wat je hebt afgemaakt, want kloon betekent dat het precies hetzelfde is, is dat zo nee toch.

Ik discussieer hier en ik geef argumenten en jij ook, en als ik jouw argumenten niet goed vind geef ik een argument terug.
Alleen dat laatste slaat natuurlijk nergens op want in welk debat zegt iemand nou 'eigenwijze kerel' en ‘hou op met zeuren Let It be' je kunt toch gewoon zinnige argumenten geven en als je dat niet kunt moet je op houden.

avatar van aburefan
kloon betekent dat het precies hetzelfde is, is dat zo nee toch.

nee natuurlijk is het niet PRECIES hetzelfde, maar het is wel degelijk 'afgekeken' van pulp fiction e.a. met die kleurrijke dialogen enzo en die absurde situaties wat ramon al zei.

ik begrijp eigenlijk niet waar jullie zon probleem van maken maarja

avatar van Macmanus
Maar een film met kleurijke dialogen die niet het zelfde zijn is toch niet gejat.

Ik ga toch ook niet zeggen een film met Godzilla omdat het een open einde is lijkt op Dead Calm omdat het ook een open einde heeft.

En ik discussieer alleen hoor.
Er zijn toch geen problemen.

Als je iets over deze film leest wordt er toch bijna altijd gezegd dat het in de traditie van Pulp fiction ed. is, maar dat betekend niet gelijk iets slechts. Het lijkt net of jij dan er gelijk vanuit gaat dat iedereen die dit zegt het een slechte film vind. Het is gewoon het eerste wat bij mensen op komt als ze deze film zien, ook bij mij en dat is ook niet zo raar als je ook naar de manier kijkt waarop het verhaal verteld wordt het geklooi met de tijd. En je hebt Pulp fiction zelf ook gezien en je gaat mij niet vertellen dat je deze film daar op sommige gebieden niet op vind lijken.

avatar van jackie
Hij lijkt ook niet op Pulp Fiction.

Maar het werkt wel als ik op een hoes lees een Tarantino kloon (dan kijk ik de film)
maar ik heb nog geen een film gezien die er op lijkt en zeker niet van het niveau van Tarantino !

avatar van Macmanus
Precies dat probeer ik al de hele tijd te duidelijk te maken, alleen vond ik hem wel goed.

En trouwens heb ik de Video en DVD en daar staat niks over Pulp Fiction op dus niet op alle hoezen staat het.

Heeren heeren! Kalmte....

Maareh, tappen de makers van PF en BS niet uit hetzelfde vaatje, nl de B-film. Beide films lijken mij nogal te spelen met typische genre-kenmerken.

vic
ok ok ik heb even alles hierboven gelezen en hier mijn mening. Boondock Saints is wel en geen cloon van Pulp fiction. Pulp fiction zorgde toen hij uit kwam voor een sub-genre toevoeging. De misdaad film met humor en interesante gesprekken die niet direct over het plot gaan. De films die erna kwamen die ook in dat sub-genre gecategoriseert kunnen worden zijn o.a. boondock Saints enlock stock..

Het betekend dus dat ze niet echt jatwerk toepassen maar meer gebruik maken van die nieuwe manier van een verhaal vertellen. Kwa camerawerk, muziek en de rest van de misse en scene (schrijf je dat zo weet niet meer)lijkt pulp fiction helemaal niet op boondock Saints en lock stock...

Het is net zoals de actie scenes die de matrix voor het eerst gebruikte. De films die ze erna gebruikt hebben, lenen alleen die techniek om een vette actie scene in beeld te laten brengen. De eerste film die een evolutie in het film maken teweegbrengt moet niet gezien worden als de film die daar als enige recht op heeft maar als de film die laat zien hoe het kan en de weg opengooit voor andere films

Deels met je eens.

Je hebt gelijk over dat Pulp Fiction is begonnen over dialogen die niet echt over de film gaan.
Maar in Boondock Saints hebben ze niet echt dialogen die niet over de film gaan.
Dus daarom lijkt het er ook al niet op.
En ik vind het best als je zo gaat zeggen: er zijn echt wel dialogen die niet echt over de film gaan, maar geef wel voorbeelden.
Dan moet ik wel zeggen dat in beide films humor word toegepast maar ze doen het beide goed en je gaat ook niet zeggen dat elke actie/komedie op Pulp Fiction lijkt.

Dat over de Matrix heb je helemaal gelijk Alleen denk hier maar is over na Ramon en Kappeuter en andere.
In Spiderman komt op een gegeven moment een soort gelijke sene als in de Matrix voor, en je gaat toch niet beweren dat Spiderman op de Matrix lijkt omdat die sene het zelfde is.
Of wel?

avatar van Ramon K
Ik zal nu wel weer te hard uit de hoek komen, maar ik moet toch even iets kwijt. Macmanus, ik heb een paar tips voor je: Ten eerste moet je eerst leren lezen alvorens met mensen in discussie te gaan.

Ook moet je je berichten eens duidelijk gaan formuleren.....al je berichten zitten VOL met spelfouten en je zinnen lopen totaal niet. Ik kan meestal niet uit je berichten opmaken wat nu eigenlijk je standpunt is. Het is gewoon absolute wartaal.

Waarom ga je in discussie met mensen die The Boondock Saints een aardige beoordeling geven. Ik vind deze film best goed en ik heb nergens het tegendeel beweerd, en toch zie ik hier elke dag weer een berichtje van je verschijnen.

Jij beweert dat wij geen argumenten hebben voor de Pulp Fiction gelijkenis, terwijl we die boven uitvoerig beschreven hebben. De enige die nog geen argumenten gegeven heeft, dat ben jij. Jij hebt alleen nog maar wartaal getypt met de meest onzinnige vergelijkingen en argumenten, die verdomme geen argumenten zijn. Zo is je Matrix/ Spiderman vergelijking hierboven het meest onzinnige bericht, dat ik op deze site heb gezien, op de baby-taal van Buffy Summers na dan.

Mijn laatste tip is de volgende, laat deze onzinnige discussie nu maar rusten.....iedereen ziet de Pulp Fiction gelijkenis behalve jij en we zullen het hierover nooit eens worden....

Hahaha, het is een genoegen om deze titanenstrijd te lezen haha

ben het met MACMANUS eens trouwens... de hele link naar Pulp Fiction zie ik niet, en tis me ook een raadsel hoe mensen erop komen.. En JA, ik heb alle voorbeelden gelezen en vind het allemaal onzin.

Hahaha, dit soort dingen kunnen oneindig doorgaan, ligt eraan hoe de mensen die eraan deelnemen in elkaar zitten. de meeste mensen willen bij hun standpunt blijven no matter what..

Mijn mening over de film:

MEESTERWERK! Mooi gefilmd, mooie rollen en vette cast. Cool ORIGINEEL verhaal (in mijn ogen, heb natuurlijk niet ELKE film gezien in de hele filmgeschiedenis) en heerlijk om naar te kijken gewoon.

4 sterren!

Ik wil nog even zeggen,toevoegen..Ik verander niet wat ik gezegd heb, maar laat het staan zodat jullie kunnen zien wat ik precies gezegd heb in het vorige bericht.

Tuurlijk is er wel een link, maar dat is alleen maar Genre-gewijs, en de manier hoe de film geschoten en gemonteerd is... maar ik vind het triest dat mensen hun stem omlaag brengen omdat ze het dan gejat vinden...

Tuurlijk kunnen er in een film dingen overeen komen met andere films, maar dat maakt het nog geen slechte film..
Ben trouwens een groot fan van Tarentino (met mij vele anderen, dat weet ik).En zijn films hebben gewoon iets dat in geen enkele ander film terug te vinden zijn. Zeg maar een soort ambience..

Boondock Saints is cool. that will be all, thank you.

avatar van Macmanus
He He eindelijk eentje die het met mij eens is.
Jippie.

Ik vind trouwens dat McManus wel erg aan het zeuren is. Heb al een tijdje niet meer gelezen wat er over deze film geschreven wordt maar ik merk dat de film in ieder geval leeft onder het volk. McManus als ik je een tip mag geven: Voel je niet aangevallen als anderen een vergelijk trekken naar een film uit eenzelfde genre. Pulp Fiction hoort wel degelijk in dit genre en als jij daar anders over denkt mag dat maar probeer niet je mening over te brengen op elk persoon die niet jou gedachten deelt. Boondock is goed maar deze discussie over de film draagt niets positief bij aan de film dus alsjeblieft, voor mij en voor alle anderen die deze film waarderen, stop met jou zinloze strijd om iedereen te laten proberen om met zijn/ haar neus in dezelfde richting te krijgen als jij. Vriendelijk bedankt alvast.

Voor iedereen die het niet eens is met mij... SO BE IT!!

avatar van Jordy
Jordy (admin)
deel 2 is in de maak... link

avatar van Macmanus
Mensen die dit een hele goeie film vonden, moeten eens gaan kijken op www.theboondocksaints.com daar kun je een paar leuke beelden zien.

Aardig, maar had toch de indruk dat ik naar een "Lock, stock & two smoking barrels-light" zat te kijken.
***' 3,5 op 5 ***'

wat een vette film.

ik vond um beter/leuker dan pulp fiction (pulp fiction is mij te glad, deze was wat rauwer)

avatar van Macmanus
Hobbes Hobbes Hobbes, ik was het vandaag al eens met Ramon K, en nu zegt Hobbes dat hij Boondock saints een vette film vind, ik weet niet wat ik moet zeggen This is a proud moment for me.

don't get used to it

maar dit was gewoon vet. de humor, de actie. De orginele doorloop tussen het verhaal van Dafoe en de gebeurtenis zelf. allemaal heel goed gedaan.

en dat met die kat dat was grappiger dan met die vent op de achterbank in pulp fiction

Vind het de beste film aller tijden, op afstand. 5 sterren.

OK, welke films vind je dan bijna net zo goed ?

Vind het de beste film aller tijden, op afstand. 5 sterren.

Iemand die verstand van films heeft.

avatar van Macmanus
Jippie voor de mensen die Boondock saints wel te pruimen vonden (waaronder mezelf)
komt binnenkort dit uit.

Boondock Saints: Special Edition
1999 · 110 min. · 16x9 · 2.35:1 · E - DD 5.1 / E - DS · Sub: E/ESP · Rated: R
Action/Adventure · Release Date: 12/18/2001 · SRP: 14.98 · UPC #0-24543-0280-79

Special Features:
Deleted Footage
Filmography
Commentary track by Director Troy Duffy, and writer

Komt dit dus uit, alleen weet iemand ook wanneer we dit kunnen verwachten in nederland.
Alvast Bedankt.

neo (crew)
ik vond de actiescenes erg cool en mooi gefilmd en goeie bijpassende muziek hebben. het verhaal vond ik stukken minder: de saints zijn van plan iemand te vermoorden,dafoe staat bij de plaats van de misdaad en bedenkt terplekke een reconstructie.zo gaat het du sde hele film lang.ook al het jatwerk vond ik erg vervelend.ik hou maar op 3 sterren

Vond dat juist erg goed gedaan als dafoe op z'n knieën ligt en dan begint mee te schieten bijv.

als dafoe op z'n knieën ligt en dan begint mee te schieten bijv.

noemen we dat tegenwoordig zelfs al een spoiler????

kappeuter (moderator)
Gotti wel blijkbaar.

noemen we dat tegenwoordig zelfs al een spoiler????

dacht dat dit misschien niet leuk was om te weten als je de film nog niet had gezien.

Weet iemand al meer over deel 2