License to Wed (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ken Kwapis
met Mandy Moore, John Krasinski en Robin Williams

Ben Murphy en Sadie Jones zijn een gelukkig stel dat besluit te gaan trouwen. Dit willen ze doen in de plaatselijke kerk. Maar om te laten zien dat ze altijd bij elkaar zullen blijven moeten ze van de priester een aantal huwelijkstests ondergaan. Als ze slagen zal hij het huwelijk voltrekken.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vreselijk slechte film wat voor een komedie door moest gaan geloof ik. Robin Williams was zelfs erg irritant terwijl ik zn films normaal best leuk vind.
Kort gezegd speelt ie een dominee die een stel dat bijna gaat trouwen een grote test af laat leggen. De testen zijn stupide en flauw en de hele film irriteerde me gigantisch. Zeker niet kijken dus!
Ik hou van flauwe films maar deze krijgt een welverdiende 1,5*

avatar van Sportingerke
Aangezien ik ongeveer dezelfde mening toegedaan was dan Ché Cliché:

Vervelend, saai, irritant, humorloos, slecht, naar, tenenkrommend, waardeloos, voorspelbaar, ongeloofwaardig...

Was echt blij dat deze film gedaan was...

Omdat 0.5 wel erg weinig is, krijgt deze film toch nog een 1...

avatar van Macmanus
Waardeloos dit, helemaal eens met Che Cliche. Ik had niet extreem veel verwacht maar dit is wel heel erg niet grappig en vreselijk voorspelbaar. Ook erg dubieus dat Williams kennelijk mensen hun privacy mag schenden voor de zogenaamde goede zaak. Sowieso totaal belachelijk om mensen eerst zo tegen elkaar op te zetten en dan net doen alsof het bedoeld was om een relatie te testen. Yeah Right! Eigenlijk een hele foute film dit.

0.5 Sterren, weg met deze troep!

avatar van Zuzuu
Inderdaad, zoals velen mij hadden geadviseerd om niet te kijken naar deze waardeloze ding, heb ik dat toch wel gedaan en ik heb er spijt van dat ik mijn tijd heb verspilt aan deze enorme cliché film. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Scenes die gewoon nergens op slaan, acteerprestaties nihil, vreemde manieren om de huwelijk te testen, sloeg gewoon nergens op. Het irriteerde mij alleen maar. De film werd naarmate zelfs zo dom dat het me zelfs kwaad kreeg, dus na een uur heb ik het uitgedaan en weggegooid uit het raam (letterlijk).

Onbegrijpelijk dat Mandy Moore wederom zo'n film uitkiest waarvan ze van te voren toch moet hebben geweten dat het "niet veel" zou worden. Ook voor Robin Williams lijkt me License to Wed een dieptepunt. Het magere plot is lachwekkend slecht, de humor is niet aanwezig en de personages zijn gewoon niet serieus te nemen. En laten we niet beginnen over het jongere kind die de "mentor" met alles helpt. Ongelooflijk.

Toch maakt Mandy Moore op het scherm een hoop goed, vandaar net geen 0,5*, maar een 1,0*.

avatar van Aapje81
Toen ik deze film keek kwam ik net terug van de kaakchirurg om twee verstandskiezen te laten verwijderen. Achteraf was ik liever op de operatietafel blijven liggen.

Het kan natuurlijk zijn omdat ik ontzettende hoofdpijn had maar dit was wel een van de meest vervelende, irritrantste en vooral onsympatiekste romantische komedies die ik ooit heb gezien. Alles wat een romantische komedie niet moet zijn zit in deze film.

-Er is geen chemie tussen het stel.
-Williams is soms best leuk, maar gewoon een stoorzender.
-Dat kleine vervelende joch had beter in The Omen gepast dan in deze film. Werkelijk wat een draak van een kind.
- Alle bijfiguren waren flauw en overbodig (misschien 1 of 2 uitzonderingen)
-Het scenario was belachelijk en onwaarschijnlijk
-De dialogen waren slecht
-De film in zijn geheel zorgt voor alleen nog maar meer hoofdpijn
-En ik was zwaar teleurgesteld dat er niet een of andere maniak op het einde Mandy Moore in stukken hakt.

Kortom een kutfilm met een grote k. Het spijt mij voor het scheldwoord maar ik kan er niets anders van maken

P.s. Het ene punt is te wijten aan een incidentele glimlach voorzover dat mogelijk was met mijn kaken.

Erg standaard romcom filmpje, dat echter het geluk heeft met twee charmante hoofdrolspelers.

Mandy Moore kennen we ondertussen allemaal in de rol van het lieve, gekwetste meisje en af en toe komt ze wel eens té jammerig in beeld, maar ze doet het oké. John Krasinski doet z'n rol van in The Office nog eens over, weliswaar met iets minder sarcasme.

Ja, het is niets speciaals en veel te gewoontjes, Robin Williams z'n rol krijgt véél te weinig diepgang, maar hier en daar zijn toch een paar scènes (o.a. met dat priestertje in opleiding, shoppen voor de trouwlijst in Macy's) die dit toch een leuke wegkijkfilm maken.

Een 3*

avatar van Kr!kke
Matige komedie, met een verhaal dat best nog te pruimen is. Zoals wel vaker het geval is bij een komedie als deze, zie je het einde al na 5 minuten aankomen. Verder wordt de film nergens echt grappig, al zijn er wel enkele amusante scènes. Ten slotte zijn ook de acteerprestaties niet meteen memorabel, al vielen ze al bij al nog best mee. Samenvattend is deze film een leuke wegkijker, maar in zijn genre zijn er toch veel films die ik beter vind.

avatar van SaNDuTjE
Na nog geen 24 uur blijkt het lastig om deze film weer voor de geest te halen omdat er werkelijk niets memorabel aan is. Allemaal standaard hap-slik-weg komedie waarbij je toch afvraagt dat hier überhaupt iemand aan mee durft te werken. Echt heel slecht is het niet maar er zijn zoveel van dit soort verhaaltjes op een dergelijke manier gedaan dat je iedere ongeïnspireerde grap van verre ziet aankomen en weet zelfs een komiek als Williams er zelfs niets leuks van te maken. In zijn soort is dit er gewoon weer een die op de stapel kan gaan verstoffen.

avatar van Roger Thornhill
Och ja, ik wéét het wel, "het is Hollywood maar", de makers hiervan willen niets anders dan mij anderhalf uur luchtig vermaak bieden, en ik moet het allemaal niet zo zwaar opnemen, maar deze film strijkt mij op werkelijk álle fronten tegen de haren in. Ik weet niet wat ik erger vind: de vanzelfsprekendheid waarmee het personage van Robin Williams zich het recht toeëigent om te bepalen hoe het er in andermans leven aan toe moet gaan, het gemak waarmee John Krasinski zich dat allemaal laat aanleunen, of de weerzinwekkende plastic uitstraling van Mandy Moore. Afgezien van de uiterst bevredigende rechtse die Krasinski aan Williams uitdeelt heb ik alleen gelachen om de bepaald enge robotbabies; kon ik voor de rest van deze walgelijke film een negatief aantal sterren geven, ik gaf ze alle vijf.

Nogal flauwe bedoening.

Het is dat Krasinski en Williams het nog wel aardig doen, en de halve cast van The Office nog even komt opdraven. Hier en daar wel een degelijk grapje, maar veel te weinig om van een echt goeie film te spreken. Sowieso zijn er maar weinig van die pre-huwelijk comedies die echt de moeite zijn.

Erg voorspelbaar en doordeweeks filmpje. Erg luchtig eerste uurtje, beetje drama daarna en uiteraard een positieve afsluiter. Sowieso lag het hele plannetje van Williams er superdik op, Kwapis doet ook amper moeite om het te verbergen.

Moore is redelijk belabberd in haar rol en het drama dat er in de tweede helft insluipt had absoluut niet gehoeven. Die paar rake grapjes links en rechts maken het dan nog enigszins draagbaar, maar verder een erg inwisselbare comedy. Eentje die erg snel weer vergeten zal zijn.