License to Wed (2007)

2,44

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ken Kwapis
met Mandy Moore, John Krasinski en Robin Williams

Ben Murphy en Sadie Jones zijn een gelukkig stel dat besluit te gaan trouwen. Dit willen ze doen in de plaatselijke kerk. Maar om te laten zien dat ze altijd bij elkaar zullen blijven moeten ze van de priester een aantal huwelijkstests ondergaan. Als ze slagen zal hij het huwelijk voltrekken.

83 BERICHTEN 12 MENINGEN
soom schreef:
Want License to Wed heeft maar één echt goede troef in handen, en dat is Robin Williams. Ik dacht nog tijdens de beginscenes: Dit kan niet fout gaan, toch?.

Dat het volledig de mist is in gegaan ben ik volkomen met je eens, echter om te zeggen dat Robin Williams de enige troef is. Je hebt A Walk to Remember in je top10 staan. Zegt de naam Mandy Moore je niets meer? Geweldige actrice. Dit duo had voor een goede film moeten zorgen, maar helaas.

avatar van soom
Ja, de naam Mandy Moore zegt me zeker wel iets.. Vandaar dat ik A Walk to Remember weer terug heb gezet in mijn top 10. Mandy Moore is inderdaad een fijne actrice, in Walk to Remember, in Because I Said so. Echter niet in License to Wed. Ze speelt ver onder haar niveau. De show word namelijk, hoe dan ook, gestolen door Robin Williams, die met zijn verschijning ervoor zorgde dat deze film nog 2* uit zich wist te persen. Vooral heel pijnlijk grappig, wat ik me nu nog weet te herinneren.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wat een prul. Williams is zoals gewoonlijk weer superirritant, Moore kan niet acteren en Krasinski is ook alles behalve grappig. De grappen zijn te flauw, het verhaal is te ongeloofwaardig, zelfs voor dit genre. De enige leuke scene is eigenlijk wanneer Williams voor zijn bek geslagen wordt, de rest van de film is zonde van het celluloid.

avatar van Mr. Chiel
Maar goed dat ik toch niet op ieders mening hier ben afgegaan, heb me erg vermaakt met deze comedy. Leuke grappen! *3

Wat een film. viel erg tegen, had er meer van verwacht.

avatar van AardeWerk
Vermakelijke film. Robin Williams zoals altijd weer super. Qua verhaal categorie niemendalletjes - 12 in een dozijn. Maar toch leuk om een keertje gezien te hebben. (3*) . De fim heeft niet de pretentie een goede film te zijn, het is gewoon vermaak, een komedie zoals die er zoveel zijn. En in dat genre is het geeneens de slechtste, integendeel. Naar zo'n film kun je nu eenmaal niet op dezelfde manier kijken als je naar een arthouse film kijkt.

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuk verhaal, slechte grappen, staat gelijk aan matige komedie.
Vult de avond leuk, maar ik heb niet echt erom kunnen lachen..

Gezien de waarderingen hier had ik deze film heel wat slechter verwacht. Ik hou wel van Williams, en dit is eigenlijk een one-man-show van hem. Ook zijn helpertje, een soort mini-me vond ik best geestig. Het verhaal is natuurlijk belachelijk; en dan, het is toch een komedie. Ik vond er best goeie grappen inzitten. En Moore, dit soort rollen zijn haar op het lijf geschreven, vind ik. Ze heeft iets heel aanstekelijks. Leuk filmpje.
'Let's Get The Flock Outta Here'

avatar van Aapje81
Toen ik deze film keek kwam ik net terug van de kaakchirurg om twee verstandskiezen te laten verwijderen. Achteraf was ik liever op de operatietafel blijven liggen.

Het kan natuurlijk zijn omdat ik ontzettende hoofdpijn had maar dit was wel een van de meest vervelende, irritrantste en vooral onsympatiekste romantische komedies die ik ooit heb gezien. Alles wat een romantische komedie niet moet zijn zit in deze film.

-Er is geen chemie tussen het stel.
-Williams is soms best leuk, maar gewoon een stoorzender.
-Dat kleine vervelende joch had beter in The Omen gepast dan in deze film. Werkelijk wat een draak van een kind.
- Alle bijfiguren waren flauw en overbodig (misschien 1 of 2 uitzonderingen)
-Het scenario was belachelijk en onwaarschijnlijk
-De dialogen waren slecht
-De film in zijn geheel zorgt voor alleen nog maar meer hoofdpijn
-En ik was zwaar teleurgesteld dat er niet een of andere maniak op het einde Mandy Moore in stukken hakt.

Kortom een kutfilm met een grote k. Het spijt mij voor het scheldwoord maar ik kan er niets anders van maken

P.s. Het ene punt is te wijten aan een incidentele glimlach voorzover dat mogelijk was met mijn kaken.

avatar van notorious_kim
deze film opgenomen omdat ik bij de beschrijven zag staan dat het met Robin Williams en Mandy Moore is, en omdat het een romantische komedie is. Na het bekijken van Making Mr. Right (2008) (die trouwens zeer goed was) had ik zin in nog een romantische komedie en zette ik deze op. Spijtig genoeg viel dat een beetje tegen.

Het verhaal is veel te voorspelbaar en op sommige momenten gewoon saai, ik heb meermaals met mijn ogen moeten knipperen om niet in slaap te vallen. Nochtans hadden ze met de verhaallijn een hele toffe film kunnen in elkaar steken.
Robin Williams was zoals altijd schitterend in zijn rol. Hij bracht ze weer geloofwaardig, vol overtuiging en op sommige momenten was hij echt wel té grappig. Mandy Moore daarintegen kon me niet overtuigen, nochtans toen ik haar zag in A Walk To Remember was ik echt weg van haar acteerprestaties, dit ligt haar misschien minder. John Krasinski kon helemaal niet overtuigen. Ik vond ook dat er geen chemie tussen de personages zat, misschien daarmee dat ze me niet konden overtuigen in hun rol.
De inbeeldzetting was veel te basis en eentonig, nog een reden waarom ik meermaals moest knipperen om niet in slaap te vallen.
De film is over de hele lijn middelmatig, goed om eens te zien, maar daar blijft het dan weer bij, de enige reden waarom ik deze nog zou opzetten is voor de grappige stukjes met Robin Williams.

AardeWerk schreef:

Zoals zoveel van Hollywood producties vermaak is, maar gewoon rotzooi is. En de massa slikt het, want het het is tenslotte vermaak volgens het bekende recept.

Rabbitto
Erg leuke film vooral door Mandy Moore. Ben een grote fan van haar en vind haar gewoon perfect dus ja dat scoort punten voor de film. Verder is het verhaal leuk bedacht maar je kan er niet zoveel mee das het probleem.

avatar van Theodora

Uuufttt, ik heb me hele film aan Mandy More geirriteerd! Vond haar echt overdreven doen met alles. Robbie Williams was echt grappig en dat kleine jochie (ben even zijn naam kwijt).

Voor de rest was het wel een leuke film. Niet echt wauw, maar kon er wel mee door.

avatar van horrorfreak23
Ik vond hem wel grappig bij momenten vooral de priester 'in training' (dat kleine jochie) liet me af en toe we eens lachen. Leuk om te zien een middelmatige romkom.

avatar van dartviper
Ik vondt dit echt een leuke film, Robin Williams ietsjes minder maar nog steeds leuk. Dit is 1 van de betere komedies wat ik de laatste tijd heb gezien. Geen afgezaagde troep zoals scary movie 1000.

avatar van brabusRUS
Lekkere negatieve recensies. Ben toch benieuwd naar deze film, en ga hem vanavond ook kijken.

avatar van donkied
Robin Williams

Erg standaard romcom filmpje, dat echter het geluk heeft met twee charmante hoofdrolspelers.

Mandy Moore kennen we ondertussen allemaal in de rol van het lieve, gekwetste meisje en af en toe komt ze wel eens té jammerig in beeld, maar ze doet het oké. John Krasinski doet z'n rol van in The Office nog eens over, weliswaar met iets minder sarcasme.

Ja, het is niets speciaals en veel te gewoontjes, Robin Williams z'n rol krijgt véél te weinig diepgang, maar hier en daar zijn toch een paar scènes (o.a. met dat priestertje in opleiding, shoppen voor de trouwlijst in Macy's) die dit toch een leuke wegkijkfilm maken.

Een 3*

avatar van TimZor
Gister voor het eerst gezien. Ik vondt het een zeer vermakelijke (flauwe) film.

avatar van Kr!kke
Matige komedie, met een verhaal dat best nog te pruimen is. Zoals wel vaker het geval is bij een komedie als deze, zie je het einde al na 5 minuten aankomen. Verder wordt de film nergens echt grappig, al zijn er wel enkele amusante scènes. Ten slotte zijn ook de acteerprestaties niet meteen memorabel, al vielen ze al bij al nog best mee. Samenvattend is deze film een leuke wegkijker, maar in zijn genre zijn er toch veel films die ik beter vind.

avatar van SaNDuTjE
Na nog geen 24 uur blijkt het lastig om deze film weer voor de geest te halen omdat er werkelijk niets memorabel aan is. Allemaal standaard hap-slik-weg komedie waarbij je toch afvraagt dat hier überhaupt iemand aan mee durft te werken. Echt heel slecht is het niet maar er zijn zoveel van dit soort verhaaltjes op een dergelijke manier gedaan dat je iedere ongeïnspireerde grap van verre ziet aankomen en weet zelfs een komiek als Williams er zelfs niets leuks van te maken. In zijn soort is dit er gewoon weer een die op de stapel kan gaan verstoffen.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Och ja, ik wéét het wel, "het is Hollywood maar", de makers hiervan willen niets anders dan mij anderhalf uur luchtig vermaak bieden, en ik moet het allemaal niet zo zwaar opnemen, maar deze film strijkt mij op werkelijk álle fronten tegen de haren in. Ik weet niet wat ik erger vind: de vanzelfsprekendheid waarmee het personage van Robin Williams zich het recht toeëigent om te bepalen hoe het er in andermans leven aan toe moet gaan, het gemak waarmee John Krasinski zich dat allemaal laat aanleunen, of de weerzinwekkende plastic uitstraling van Mandy Moore. Afgezien van de uiterst bevredigende rechtse die Krasinski aan Williams uitdeelt heb ik alleen gelachen om de bepaald enge robotbabies; kon ik voor de rest van deze walgelijke film een negatief aantal sterren geven, ik gaf ze alle vijf.

avatar van clubsport
Roger Thornhill schreef:

Ik kan me helemaal vinden in deze ergernis , verder vraag ik me dan ook altijd af waarom in dit soort romcoms standaard de man altijd voor schut moet staan , dat begint al bij de scene waarin ze mekaar ontmoeten in die wachtrij en er volgen nog een aantal scenes erna .
de gedweeheid en gezapigheid van zijn karakter is ook altijd zo'n standaard rol wat voor mannen voorbestemd lijkt volgens de schrijvers .
Je krijgt echt de neiging als kijker om te schreeuwen dat hij eens zijn bek opentrekt .

Toch is ondanks al deze cliche ergenissen de film niet echt slecht , er zitten een aantal wel aardige originele scenes in en robbin williams doet het wel aardig als dominee .