Last Embrace (1979)

Alternatieve titel: Dodelijke Omhelzing

Thriller

geregisseerd door Jonathan Demme
met Roy Scheider, Janet Margolin en John Glover

Wanneer zijn vrouw vermoord wordt in een restaurant, stort Harry in en daarna wil de inlichtingendienst hem niet meer terug als werknemer. Dan komt hij in gevaar als iemand hem probeert te vermoorden.

FisherKing
Goeie film van Jonathan Demme; met een hele sterke rol van Roy Schneider

Uitstekende vroege film van Demme met Roy Scheider in topvorm. Thriller met vette knipoog naar Hitchcock-genre. Regelmatig op Engeland en Duitsland te zien.

avatar van Ramon K
Ik vind het anders toch een waardeloze film! Alleen de plot al; geloof er geen snars van.

Ramon K schreef:

Moet iets altijd geloofwaardig zijn in een film?

Lord of the rings dan of the ring of the rock en zo kan ik er nog wel 100 noemen.

avatar van mikey
Tamelijk complex verhaal over een spion of zo. Die, naast zijn eigen organisatie, ook bedreigd wordt vanuit een onwaarschijnlijke hoek. Wel erg spannend gebracht dankzij de muziek en spectaculair camerawerk. Als je van Hitch bijv. houd. Zon bizar shot (o.a.) dat Scheider de lift in stapt met zijn cameraman (met het oog naar de deur) vervolgens in een totaal andere weirde setting uittapt. Zo simpel maar zo briljant effectief. Of die nachtmerriescene op het perron in het begin.. Heerlijk.

avatar van goongumpa
Eens met mikey... Toffe paranoiathriller, knap gefilmd en gedecoupeerd. Niks geen cuts teveel, geen overload aan close-ups; altijd overzichtelijk gefilmd en effectief gekadreerd. Hitchcock-school inderdaad. Plot is misschien wat onwaarschijnlijk, maar dat hoort ook wel ergens bij het genre... Iets als Marathon Man of Three Days of the Condor zal ook nooit gebeuren. Altijd fijn om Roy Scheider bezig te zien. Hij heeft wel iets te lang op de zonnenbank gelegen, met z'n mokkahuidje.
Demme is een goed regisseur.

avatar van Gerlof1378
Een aardige thriller naar de hand van Jonathan Demme, met een prima cast en goed verhaal maar wel 1 wat ik soms een verwarrend verhaal vond. Maar afijn Jonathan, zou in 1991 echt een grote naam worden met het meesterlijke The Silence of the Lambs

Misdaad en avontuur, een typisch filmpje uit de 70-80-er jaren, met een behoorlijk fantasierijk plot en waarin een acteur als Roy Scheider als gegoten past.