Le Fantôme de Canterville (2016)

Alternatieve titel: The Canterville Ghost

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Yann Samuell
met Audrey Fleurot, Michaël Youn en Michèle Laroque

Volgens een Britse legende is het spook van Eleanor Canterville veroordeeld in het kasteel van haar familie rond te dwalen en alle inwoners weg te jagen. Het spook vervult deze taak perfect, geholpen door Gwilherm, een trouwe dienaar. Maar wanneer de familie Otis, een gezin dat het Parijse leven ontvlucht, het kasteel koopt, is Eleanor boos omdat ze de familieleden, die komen uit de eenentwintigste eeuw, niet meer bang kan maken. Erger nog, de kinderen drijven de spot met haar en de ouders negeren haar. Alleen de vijftienjarige Virginia Otis is bekommerd om het Spook van Canterville en zal haar trachten te bevrijden van de vloek die op haar rust...

Nieuwe Yann Samuell

avatar van arno74
Deze kan niet op tegen de helaas niet meer verkrijgbare The Canterville Ghost (1986). Le Fantôme de Canterville is vooral komisch bedoeld, waarbij de simpele humor je wel moet liggen. Voor mij voelde het te flauw en kinderlijk aan. Het volgt Eleanor de Canterville in plaats van Sir Simon de Canterville, ook zijn er andere personages aan toegevoegd (zoals het spokenjagende vriendje van Virginia Otis) en is het gemoderniseerd (er komen tablets in voor) maar dat maakt het beslist niet beter. Visueel wel aardig vanwege de costuums en decors, maar inhoudelijk zwak, flauw en aan de saaie kant. 2,0*