The Canterville Ghost (1986)

Familie / Fantasy

geregisseerd door Paul Bogart
met John Gielgud, Ted Wass en Alyssa Milano

Een Amerikaans gezinnetje erft een oud kasteel en besluit erin te gaan wonen. Helaas wordt het kasteel eveneens bewoond door de geest van een van hun voorvaderen, en het spook is niet van plan om te gaan verhuizen.

Als tiener heb ik deze film gezien op televisie en mijn ouders hadden deze film opgenomen. Maar naar jaren is de band versleten, en ben dus op zoek naar deze film. Is deze film nog te koop. Wel met nederlandse ondertiteling. Of heeft iemand hem in zijn bezit, en kan ik dan een kopie krijgen?

avatar van matthijs_013
Slechte film, ondanks dat het een familiefilm is. De special effects zijn verschrikkelijk en de crew waren duidelijk ook nieuwelingen. En dan ben ik nog geeneens begonnen over het verhaal...
* 1/2

Erg vermakelijke film, en ook hier is de band waarop het was opgenomen versleten. Ik zoek hem al jaren, ik erger me er dood aan dat hij niet met Nederlandse ondertiteling is uitgebracht op dvd.

avatar van arno74
Leuke onderhoudende jaren-80 familiefilm.

avatar van Ria_H
Als familie film niet griezelig, maar wel grappig. Zoals in de meeste Amerikaanse familiefilms spat het glazuur zo nu en dan van je tanden en het script bevat flink wat onlogica en ongeloofwaardigheden, zeker voor wat betreft het gedrag van het gezin ten opzichte van elkaar.
Patrick Steward is altijd prima, Neve Campbell staat aan het begin van haar carriere toch al haar mannetje. De jonge hertog is een lekkertje.
Simpel vermaak voor een avondje hangen.

avatar van arno74
Jeugdsentiment waar ik een goeie herinnering aan heb overgehouden. Heb de film denk ik al zeker dik 20 jaar niet meer gezien, maar ik weet wel dat ik het toen geweldig leuk en spannend vond. En het verhaal kan ik me nog steeds goed voor de geest halen. Wat mij betreft een aanrader als spannende en "enge" film voor de jeugd, met een jonge Alyssa Milano in de hoofdrol.