• 10.586 nieuwsartikelen
  • 8.966.689 stemmen

The Canterville Ghost (1986)

Familie / Fantasy | 96 minuten

Genre: Familie / Fantasy

Geregisseerd door: Paul Bogart

Met onder meer: John Gielgud, Ted Wass en Alyssa Milano

IMDb beoordeling: 6,6 (891)

Gesproken taal: Engels

Plot The Canterville Ghost

Een Amerikaans gezinnetje erft een oud kasteel en besluit erin te gaan wonen. Helaas wordt het kasteel eveneens bewoond door de geest van een van hun voorvaderen, en het spook is niet van plan om te gaan verhuizen.

Harry Canterville

Fenton Cook

Uncle George

avatar van Heleen

Heleen

Als tiener heb ik deze film gezien op televisie en mijn ouders hadden deze film opgenomen. Maar naar jaren is de band versleten, en ben dus op zoek naar deze film. Is deze film nog te koop. Wel met nederlandse ondertiteling. Of heeft iemand hem in zijn bezit, en kan ik dan een kopie krijgen?

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Slechte film, ondanks dat het een familiefilm is. De special effects zijn verschrikkelijk en de crew waren duidelijk ook nieuwelingen. En dan ben ik nog geeneens begonnen over het verhaal...

* 1/2

avatar van nilsv

nilsv

Erg vermakelijke film, en ook hier is de band waarop het was opgenomen versleten. Ik zoek hem al jaren, ik erger me er dood aan dat hij niet met Nederlandse ondertiteling is uitgebracht op dvd.

avatar van arno74

arno74

Leuke onderhoudende jaren-80 familiefilm.

avatar van Ria_H

Ria_H

Als familie film niet griezelig, maar wel grappig. Zoals in de meeste Amerikaanse familiefilms spat het glazuur zo nu en dan van je tanden en het script bevat flink wat onlogica en ongeloofwaardigheden, zeker voor wat betreft het gedrag van het gezin ten opzichte van elkaar.

Patrick Steward is altijd prima, Neve Campbell staat aan het begin van haar carriere toch al haar mannetje. De jonge hertog is een lekkertje.

Simpel vermaak voor een avondje hangen.

avatar van arno74

arno74

Jeugdsentiment waar ik een goeie herinnering aan heb overgehouden. Heb de film denk ik al zeker dik 20 jaar niet meer gezien, maar ik weet wel dat ik het toen geweldig leuk en spannend vond. En het verhaal kan ik me nog steeds goed voor de geest halen. Wat mij betreft een aanrader als spannende en "enge" film voor de jeugd, met een jonge Alyssa Milano in de hoofdrol.

avatar van Kuck-x

Kuck-x

Voor een totaal verregende zondagmiddag in maart is dit een zeer vermakelijke productie. De pluspunten zijn het meesterlijke optreden van sir John Gielgud, de sfeervolle sets, de lieve innemendheid van Alyssa Milano en de batterij aan curieuze Engelse familieleden (stuk voor stuk bekende gezichten uit tv-series) - die we veel te weinig te zien krijgen, wat dan weer een minpuntje is. Een ander is dat we alleen van horen zeggen hebben dat Milano moeite heeft met haar stiefmoeder, dat is absoluut te mager uitgewerkt. Zoals ook de reacties van de stiefmoeder op het spookgebeuren niet helemaal uit de verf komen. Jammer omdat ik met een ietwat onvoldaan gevoel achterbleef - zeker de eerste drie kwartier ging ik vol richting vier sterren of meer.