Eye of the Dolphin (2006)

Alternatieve titel: Het Oog van de Dolfijn

geregisseerd door Michael D. Sellers
met Carly Schroeder, Adrian Dunbar en Katharine Ross

De veertienjarige Alyssa woont sinds de dood van haar moeder een jaar geleden bij haar oma Lucy. Het was voor beiden een moeilijk jaar en Lucy besluit dat Alyssa maar bij haar vader moet gaan wonen op de Bahama's. Voor haar vader, die een onderzoekcentrum voor dolfijnen heeft, komt het bezoek van zijn dochter erg ongelegen, omdat hij het erg druk heeft met politici en andere "experts" die van het reservaat een toeristische attractie willen maken. Al snel went Alyssa aan het eilandleven en ontwikkelt dezelfde gave als haar vader: communiceren met dolfijnen.

avatar van nummervlinder
Ziet er best leuk uit. En... het gaat over mijn lievelingsdiertjes, dolfijnen. Alhoewel misschien wel een minpunt er zijn nu al wel véél dolfijnenfilms dus ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Maar het is met Carly Schroeder en zij is vind ik voor haar leeftijd al een zeer getalenteerde actrice

avatar van stan
Carly Schroeder...

Kleine meisjes worden groot Als je dan Lizzie McGuire met haar erin ziet en de film Mean Creek dan is het wel even anders

Heerlijke prachtige film. Misschien wel van het Black Beauty/Lassie gehalte, maar....ik ben persoonlijk een dolfijnen mens...en dat maakt de film voor mij waarschijnlijk erg plezierig. Gewoon een heerlijke film, waarbij je niet hoeft na te denken!

avatar van nachtvlinder
Oeps wat een draak van een film, de dolfijnen zijn super, maar de acteurs staan echt in de weg, behalve Carly Schroeder dan, misschien, maar die heeft ook geen geweldige aanwijzingen gekregen voor een goede acteerprestatie. De regisseur en de scriptschrijver laten hier erg veel steken vallen om er iets moois van te maken. echt zonde want het concept en de dolfijnen zijn goed..................

avatar van matthijs_013
Eigenlijk een standaard jeugdfilmpje, maar de sfeer zat er goed in. Ik ben het niet eens met nachtvlinder, de cast was in mijn ogen zeker niet slecht, het is eerder aan het script te wijten. Carly Schroeder bewees hiermee dat ze meer kan dan een irritant klein meisje spelen in Lizzie McGuire. Toch vond ik haar wel beter in Prey.

avatar van Nelusje
Echt een standaard film, alleen de dolfijnen waren leuk. Echt totaal geen originaliteit in welke zin dan ook, jammer...

avatar van rox91
Een leuke film met een sterk eind.

kvond dit nogal een tegenvaller. Er zat niet echt een verhaal in deze film. Met die dolfijnen vond ik ook niet echt speciaal. Geacteerd vond ik ook maar matig maar dat kan wel zij door het matige verhaal.

avatar van Scorpio11
De opvolger van flipper.

3*.

Leuk onderwerp, redelijk verhaal. Met wat beter acteerwerk (op het meisje na dan) had er een 3,5* ingezeten.

avatar van alexspyforever
Het is moeilijk om deze film een waardering te geven. Ikzelf vond em goed te pruimen. Ik had geen film zoals Free Willy verwacht en dat dit ook zo was was maar goed ook. De gebroken relatie tussen Alyssa en haar vader staat hier duidelijk centraal en niet zozeer de dolfijnen. Uiteindelijk zijn het de dolfijnen die de twee weer dichter bij elkaar brengen zonder dat het ergens zoetsappig wordt. Ik had graag wat meer van de dolfijnen gezien, maar het blijft een mooie film die zijn doel niet mist.