Moondance Alexander (2007)

Familie

geregisseerd door Michael Damian
met Kay Panabaker, Lori Loughlin en Don Johnson

Moondance Alexander is een inspiratievolle tiener die woont bij haar excentrieke moeder. Ze denkt opnieuw een saaie zomer mee te maken, totdat een paard, dat reageert op de naam Checkers, haar leven binnenstapt.

deze film moondance alexander lijkt mij erg mooi.
Maar ik kan nergens vinden of deze film ook in Nederland uit gaat komen.
Is het bekend of deze film in NL uitkomt en wanneer dat dan is?

Warme familiefilm met een werkelijk zeer goed uitziende Don Johnson die toch al weer bijna '60 is .

avatar van VlinderTisha
leuke familie film.

3,5 *

avatar van breedbeeld
Aardige feel good movie .
Clichématiger kan bijna niet maar voor de kids is het allemaal nieuw dus wat geeft het.
Kay Panabaker deed het allemaal heel leuk.
Picasso had zijn naam mee natuurlijk maar was óók goed ,Trigger en Spook deden het nauwelijks minder:-)
Grappig dat die ouwe Orange County sherrif in deze film opduikt.
Dat ik maar 2.5 sterren geef, is omdat in mijn ogen een film dan ook bovengemiddeld moet zijn.
Desalnietemin, de moeite waard om met dochter of kleindochter te bekijken.

avatar van soom
Moondance Alexander...

Meisje Moondance wordt heel goed gespeeld door Kay Panabaker, moeder Gelsey is een geweldige moeder rol van Lori Loughlin, en dan natuurlijk is Josh er nog, die schattig is op een coole manier. Checkers vond ik niet echt op een paard lijken, hij zag er een beetje raar uit, het leek wel of 'ie loenste/loensde, hij had in elk geval een lui oog.

Tja, ik vond de vorige paardenfilm die ik zag wel wat beter, mede door het prachtige spel van met name Alison Lohman, maar zoals gezegd heeft Moondance zeker 3 acteurs die ik heel goed vond. Desondanks net ietsje minder dan Flicka, ook door wat sentimentelere dingetjes, waar ik echt het idee had van, tja... Maar hoewel ik de film er wel een beetje op af reken, was het toch ook vermakelijk.
3,5*.

sweinsteiger
zeer voorspelde film.
al bij al een mooi filmpje

avatar van Barbarella
Leuke paardenfilm, denk dat je wel echt van paarden moet houden want het acteerwerk is niet echt 5 sterren waard. Maar het is een leuke film die heerlijk weg kijkt!

Waardeloos! ik vind het onrealistisch ten eerste. je kunt geen ervaren springwedstrijd winnen als je maar 1 zomervakantie rijervaring hebt. ten tweede irriteer ik me kapot aan hoe er word geacteerd. met name die Moondance. het zag er gewoon nep uit. en ze hebben de wedstrijd vééél te spannend gemaakt terwijl je eigenlijk allang kunt voorspellen dat ze ging winnen. het is dat ik heel veel van paarden hou dat ik de film helemaal heb uitgekeken.

avatar van arno74
Echte familiefilm, en ook typische Walt Disneyfilm zonder dat het van hen afkomt. Niet vernieuwend, behoorlijk voorspelbaar, en erg luchtig en heel onschuldig.

avatar van StevenMighty
Genoten van deze mooie familiefilm.

Een fijn realistisch verhaal met herkenbare personages en dat alles in de mooie decors van Alberta in Canada waar de film werd opgenomen.

Don Johnson in de rol van Dante, de wat norse loner met het kleine hartje en Lori Loughlin, de alleenstaande ma van Moondance, die ik nog kende uit de serie Full House.

Een ideale film voor het hele gezin.

3,5 sterren