ad
  • 8.144.992 stemmen

West of the Divide (1934)

Western | 54 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: Robert N. Bradbury

Met onder meer: John Wayne en Virginia Brown Faire

IMDb beoordeling: 5,3 (846)

Over West of the Divide

"A Two Gun Son Of The West Takes The Law Into His Own Hands!"

Ted Hayden en Dusty Rhodes zijn op zoek naar de moordenaars van Ted's ouders. Onderweg redden ze Fay Winters, die samen met haar vader een ranch in de buurt heeft. Hun naaste buurman Gentry wil hun land in handen krijgen en is bereid zeer ver te gaan om zijn doel te bereiken.

image

avatar van Barfly

Barfly

In deze film zitten nog wel een paar aardige stunts.

Verder is het een standaard Wayne-Lone Star filmpje.

avatar van Justinw

Justinw

Matige Lone Star,

Het verhaaltje is veel te standaard, weinig stunts. En ook het acteerwerk is niet je van het. John is John maar heet voor de verandering geen John maar Ted. Haye is ook van de partij. En zoals gewoonlijk is er ook nog een knappe vrouw ditmaal Faire. Er zijn nog 2 knokpartijtjes te vinden en een leuke stunt waar Ted Hayden door het raam vliegt. Maar het red de film niet.

2* voor deze Lone Star.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Deze vind ik een tikkeltje minder dan de gemiddelde western in de Lone Star reeks. De traditionele ingrediënten zijn wel allemaal aanwezig, maar in deze film vind ik het verhaal wat minder. De film heeft wel een leuke scène, namelijk de scène waarin John Wayne van zijn paard recht door een raam springt... dat zag er redelijk netjes uit voor die tijd.

avatar van Arapaho85

Arapaho85

Niet heel slecht, zeker niet als je weet in welke omstandigheden deze western-filmpjes gemaakt werden.

10 jaar geleden heb ik deze film op dvd gekocht met een afbeelding van de film 'Rio Bravo' nog wel anders zou niemand deze films kopen, denk ik