The Whole Town's Talking (1935)

Alternatieve titel: Passport to Fame

Komedie / Misdaad

geregisseerd door John Ford
met Edward G. Robinson, Jean Arthur en Wallace Ford

Brave boekhouder Jones (Edward G. Robinson) lijkt als twee druppels water op de gevaarlijke gangster Mannion. Wanneer hij per vergissing gearresteerd wordt, krijgt Jones van de politie een speciaal paspoort dat hem voor verdere (identiteits)problemen moet behoeden. Mannion probeert uiteraard van die vrijgeleide gebruik te maken...

kappeuter (moderator)
Hele leuke, vlotte komedie uit 1935!
Goed gemonteerd en geschoten, uitermate stijlvol, daar kunnen ze nu nog wat van leren.
De politie auto's zien er geweldig uit: hele grote open wagens, zoals je ze kent uit Kuifje in Amerika.
Prachtige dubbelrol van Edward G. Robinson.
En, niet te vergeten: Jean Arthur .

FisherKing
Alhoewel ik de film al een tijdje geleden gezien heb, zal ik hem nooit meer vergeten vanwege de machtige rol(len) die Edward G Robinson speelt.

In de UK uitgebracht onder Passport to Fame (een titel die me meer zegt dan de huidige)

Waar heb jij hem gezien kapp ?

kappeuter (moderator)
FisherKing schreef:

Waar heb jij hem gezien kapp ?

Gehuurd op video, Nederlands ondertiteld!

Deze lijkt me geweldig, en Jean Arthur.