Bang the Drum Slowly (1973)

geregisseerd door John D. Hancock
met Michael Moriarty, Robert De Niro en Vincent Gardenia

Het verhaal van een New York pro baseball team en twee van zijn spelers. Henry Wiggen is de ster pitcher en Bruce Pearson is de normale, gemiddelde speler, die niet zo'n ster is. Bruce ontdekt dat hij ziek is en Henry, zijn enige vriend, is vastberaden om van zijn laatste seizoen een memorabel seizoen te maken.

Een heavy verhaal dat net niet ontspoort.
Goed gespeelt. Knap werk.

FisherKing
Dit was in de tijd dat ik van Baseball niks snapte ; mmhh pas sinds Smoke begin ik het gevoel te begrijpen. Zoals Voetbalgevoel dat bij ons kan zijn...

avatar van De Knip
Film is lang wat flauwtjes, mis op het einde ook de nodige dramatiek, is wellicht bewust voor gekozen, maar ach.....
Ik betrap me er steeds vaker op, dat ik de Niro's acteren niet fantastisch vind. Ook dat lachje werkt op m'n zenuwen.

**1/2

avatar van dutchtuga
Vond dit destijds een erg mooi en ontroerend drama met een erg sterke DeNiro. Wil dit snel weer eens herzien.

Aardig verhaal over kameraadschap met een goede hoofdrol van Michael Moriarty, maar het is Vincent Gardenia die als coach de film helemaal naar zich toetrekt.
Film kent een aantal goede en ontroerende momenten, maar is over het algemeen nogal vlakjes.

avatar van Uzza_Sparta
volgens mij was deze film Robert De Niro's eerste hoofdrol? of misschien was de hoofdrol voor Michael Moriarty, en dan hadden De Niro (als Bruce Pearson, de catcher) en Vincent Gardenia (als de coach) de twee co-star rollen?

een aanrader uit 1973.

avatar van Uzza_Sparta
dutchtuga schreef:
...een erg mooi en ontroerend drama....

perfect beschrijving