• 8.609.341 stemmen

Releasedatum: 17 februari 1994

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Snapper

"She's got a little secret and a lot of explaining to do."

Sharon Curley woont in Ierland en is een jonge vrouw van 20 jaar. Ze woont nog bij haar ouders samen met haar vele broertjes en zusjes. Wanneer ze zwanger wordt, weigert ze te vertellen wie de vader is.

imageimageimageimage

Kimberley Curley

Jackie O'Keefe

avatar van EmDee

EmDee

Schitterende Ierse film met een glansrol voor Colm Meany.

Alhoewel ze alle drie anders zijn, wordt het vaak als een trilogie gezien:

The Commitments, The Snapper en The Van.

avatar van belgojan

belgojan

Prachtige film! Ben er al jaren gek van. Ik vind hem echter niet op DVD. (alleen in USA en die kan ik niet bekijken want hebben andere zone). Kan iemand me helpen?

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Goh, dat ik hier nog niet op heb gestemd. Dit soort films liggen me altijd wel, mooi drama met altijd leuke typisch Engelse (of Ierse?) humor. Alle 3 de films uit de Barrytown Trilogy zijn erg goed. Ze krijgen van mij allemaal een 4.

avatar van Baggerman

Baggerman

Echt een gave film over gewone mensen. Een prima voorbeeld van dat je geen tientallen explosies en een cast vol mooie acteurs en actrices nodig hebt om toch een mooie interesssante film te maken!!! 4,5*!!!

Ik zoek ook al lang naar een DVD met deze film.

Ik vond ook de versie van 'Can't help falling in love' van Lick the tins bij de aftiteling gaaf, maar ook die is bijna onmogelijk te krijgen (voor een redelijke prijs).

avatar van irisneeleman

irisneeleman

lang geleden gezien. Ik weet dat hij leuk is. ik ga hem opnieuw zoeken.

avatar van Lkw

Lkw

Heerlijke film. Fantastisch geacteerd door Colm Meany (als vader van een flink warrig en chaotisch Iers gezin), maar eigenlijk wordt er bijna door iedereen erg goed geacteerd.

Het onderwerp van deze film (zie omschrijving) doet er eigenlijk niet eens zoveel toe. Je wordt bij deze film simpelweg het scherm ingezogen en ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dat achteraf betreurt.

Film zit verder boordevol humor die erg aanstekelijk werkt en vooral ook 'echt' en natuurlijk overkomt. Je zou soms zweren dat bepaalde situaties niet van tevoren bedacht zijn, maar spontaan onstaan op het moment zelve.

Absolute aanrader. Als je de kans krijgt, ga 'm dan zien!

scorsese

Goeie film over een jonge vrouw die nog bij haar ouders woont en zwanger raakt, maar niet verteld van wie. Een uitstekende balans tussen komedie en drama en ook het hele gezinsleventje en de samenleving worden goed neergezet. Het verhaal valt hier en daar wat in herhaling, maar het blijft onderhoudend en de dialogen zijn leuk.

avatar van nlkink

nlkink

Inderdaad een hele goede film. Heb 'm in de negentiger jaren ooit op VHS opgenomen en hij is diverse keren in de herhaling gegaan. Het einde is ook geweldig.