• 8.353.333 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Luxemburg / Frankrijk / Spanje

Geregisseerd door: Jonathan English

Met onder meer: Tom Hardy, Rutger Hauer en Tony Todd

Plot Minotaur

"Curse the God. Slay the Beast. Become a Legend."

In een vergeten tijd van ijzer en brons bestaat een dorp met een verschrikkelijke vloek. Iedere zes jaar dienen acht jongeren naar een eiland te worden gebracht, waar ze worden geofferd aan een God, de Minotaur. Theo, de zoon van de dorpsleider, besluit met enkele dorpelingen stiekem naar het eiland te gaan, om de Minotaur te doden. Op het eiland stuiten ze op een gigantisch paleis, waar de Minotaur zich ophoudt. De werkelijkheid rond de Minotaur blijkt verschrikkelijk te zijn, en de vraag is of een God wel gedood kan worden.

avatar van lecks-almelo

lecks-almelo

redelijke film

alleen iets te donker maar de special effects vond ik nog niet zo slecht.

*3,5*

avatar van metterijks

metterijks

Goedkoop en vluchtig gemaakt allegaartje, dat duidelijk probeert in te haken op de zwaarden en sandalen rage, met abomidabel resultaat. Belachelijke dialoog, slechte visule effecten. De setting is wel mooi en daar had meer mee gedaan kunnen worden met goede acteurs en een erkende regisseur. 1,5

avatar van rep_robert

rep_robert

In het kader van een wekelijkse poepfilm heb ik dit keer maar Minotaur erin gegooid.

Waar ik in het begin nog dacht dat de film wel aardig was en het eigenlijk ook niet eens zo bedroevend slecht was, is het tweede deel van de film toch een grote sof.

Er gebeurt niets anders dan kansloos heen en weer geren door de grotten. Achtervolgt door een lelijke Minotaur en slechte dialogen die volgen houd je een bijzonder zwak filmpje over.

De rol van Hauer is trouwens ook behoorlijk te verwaarlozen.

avatar van Thorak

Thorak

Hmmm dit klinkt heel erg slecht!

Sinds wanneer is de Minotaurus een god eigenlijk???

Waarschijnlijk is dit weer zo'n SyFy productie?

avatar van Minotaures

Minotaures

• 2030 stemmen

is die ook niet. Gewoon een mytho-figuur... hij werd wel als een God aanbeden

avatar van NightSpirit

NightSpirit

Echt, wat een matige film. Ze hadden die stier echt niet moeten laten zien. Dat verpestte toch al het matige verhaal van de film. Maar zonder die gruwelijk slechte special effects had ik hem nog wel serieus kunnen kijken. En Rutger Hauer had ook geld nodig ofzo?

avatar van pierrrke

pierrrke

haha grappig dat tom hardy nu best wel een groot acteur aan het worden is, van deze crap naar toppers zoals inception en hopelijk the dark knight rises.

avatar van Thorak

Thorak

Rutger Hauer en Tony Todd zijn nou ook niet bepaald acteurs die je in dit soort gedrochten verwacht...

avatar van RuudC

RuudC

Een goedkope film in veel opzichten, maar kwalitatief is Minotaur nog heel behoorlijk. De film wijkt niet te ver af van het originele verhaal. De decors passen volstrekt niet bij die tijd, maar dat ervaar ik nergens als storend. Het plot is nog verrassend goed eigenlijk. Niet denderend, maar ook niet te simpel zoals veel andere films met een dergelijk budget.

Eenmaal in het doolhof zou je verwachten dat het een simpel rennen-en-gillen-drama wordt, maar dat valt reuze mee. Hoe simpel het doolhof er ook uit ziet, sfeervol is het zeker. Theo ontpopt zich tot een aardig interessant karakter en de Minotaurus ziet er gaaf uit. Sommige kills zijn heerlijk cheezy en er zijn genoeg schrikmomenten. Het verhaal heeft wel degelijk wat te bieden. De spanning zit er soms goed in. De ontwikkelingen zijn leuk genoeg. Een verhaal uit de klassieke oudheid ontpopt zich hier tot een leuke fantasyfilm. drie en een halve ster is het mijns insziens zeker waard!

avatar van eavymetal

eavymetal

Redelijk goed gemaakte Horrorfilm. Let op de kleine bijrol van Rutger Hauer.

avatar van Perry Meer

Perry Meer

nee dit is niks, een onzinnige film die nooit gemaakt had moeten worden

een waardeloos geheel van geren door een studio-doolhof al moet ik zeggen dat de minotaur er goed uitzag, dat wel maar voor de rest, pfff film opzetten en dutje doen

"Hey Minotaur"

(en verdomd dat beest keek om! )

1,5 uur dutje doen

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1918 stemmen

Half sterretje voor Tony Tood hamming it up als de koning, half sterretje voor Michelle van der Water als zijn heerlijke zuster in haar sexy witte verpleegsterspakje, half sterretje voor de verwachting die wordt geschapen (ik werd vanzelf toch benieuwd naar hoe het doolhof en het monster eruit zouden zien), half sterretje voor de aardige explosie van vuur in het doolhof en een half sterretje voor het idee, de ambitieuze combinatie van mythologie, fantasy en horror.

Halve of zelfs hele sterren van de score aftrekken vanwege de FX (die dravende minotaurus!) en het lage budget (ik heb wel eens luxueuzere paleizen en uitgebreidere mensenmassa's gezien) doe ik niet, want al met al vind ik dit toch een merkwaardig sympathiek produkt. Volgens mij is het met deze film net als met het titelpersonage: een gedrocht, maar stiekem toch wel een lieverd.

DVD Verdict heeft het zelfs over een DVD-versie met een commentaartrack met de regisseur en de editor. Nou ja, dat gaat weer wat te ver – mijn bare bones DFW-Bart-Smit-5-voor-€5-exemplaar is goed genoeg.

Tarkus

Tarkus schreef:

Een wat simpel verhaaltje in deze film met één grote naam op de hoes die je amper in beeld krijgt, Rutger Hauer.

Maar toegegeven, de special effects zijn goed gemaakt, alleen al daarom kan je de film eens bekijken.

Maar spanning of een goede story... neen, dan ben je eraan voor de moeite.

2de maal dat ik hem zie, is redelijk goed, maar zeker en vast geen topper !!

Prima filmpje die lekker weg kijkt.....maar daar is het ook wel mee gezegd! Naja oké vooruit! Ik vond een paar van de kills leuk! Het erotische stukje met de prinses en die 2 vrouwelijke dorpsgenoten van Theo was niet erg om te zien! Hehe

Tony Todd brengt altijd wel een glimlach op me gezicht!

De "Minotaur" vond ik er eigenlijk best wel indrukwekkend uit zien maar had em liever op 2 poten gezien maarja dat is een klein detail.

Acteerwerk was over het algemeen wel prima maar ik vond "Theo" (om wie het toch wat draait) echt totaal niet overtuigend tot ernstig zwak acteren.

☆2,0

avatar van Phantasm

Phantasm

Was niet helemaal echt slecht, valt voor een keertje te doen.