Twisted (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Mystery

geregisseerd door Philip Kaufman
met Ashley Judd, Samuel L. Jackson en Andy Garcia

De zojuist gepromoveerde rechercheur Jessica Shepard (Ashley Judd) wordt op een onderzoek gezet een serial killer op te sporen. Het onderzoek wordt echter erg persoonlijk, als blijkt dat de slachtoffers mannen zijn, waar zij ooit een relatie mee heeft gehad. Haar collega's vertrouwen het dan ook niet meer en zien Jessica steeds meer als hoofdverdachte...

Best leuke film, die ik helemaal niet voorspelbaar vond.

avatar van RideOnAppie
saai. Maar wat wil je van een film die je gratis ergens bij krijgt. njah, kunnen ooit wel leuk zijn maar deze vond ik echt saai.

avatar van Kr!kke
Degelijke cast, maar tegenvallende film.
Het verhaal was nogal cliché, ik had het gevoel dat ik het allemaal al eens gezien had. Ik lees bij sommige users dat ze het nogal onvoorspelbaar vonden, terwijl ik het einde echt wél voorspelbaar vond. Veel spanning zat er dan ook niet in.

avatar van Friday the 13 th
Een film die maar weinig interessant weet te worden. Het verhaal is erg simpel en het straalt als een echte tv-film uit. Wat Samuel L. Jackson hier doet begrijp ik ook niet goed, al heeft de man al wel meer in beroerde films meegespeeld.

Het einde was enigzins wat voorspelbaar, al werden er wel heel veel potentiële verdachten ten tonele gebracht. Helaas wordt het nergens spannend. Ook geen enkele moord zie je gebeuren. Je blijft dus enkel kijken voor de ontknoping, nu je dat weet blijft er geen enkele reden meer over om hem nog ooit te herzien.

En Ashley Judd acteerde naar mijn gevoel degelijk. Maar haar rol kwam nogal komisch over. De stoere politie-agente die wat bang is van een paar ratten en bij elk geluidje een meter de lucht inspringt?

dominion
Waarom scoort deze zo laag want hij heeft echte top acteurs

avatar van Elineloves
Je stemt zelf ook een 2, en dan zeg je iets over de lage score?

avatar van Elineloves
Tsja. Goede acteurs, slechte film. De zoveelste ondermaatse politiethriller. Als ik mijn gedachten de vrije loop laat bij deze film, komen er dingen als: 'rare plotwendingen, vreemde personages, niet spannend, de eeuwige black outs, voorspelbaar, slechte uitwerking, standaard whodunnit verhaal..' Moet ik doorgaan? Neh. De acteerprestaties zijn nog wel goed te doen, maar het verhaal is te zwak om er iets van te maken. Jammer.

avatar van T.S.S.A.
Simpel.

Slecht verhaal, goede acteurs. Kon hem zonder moeite afkijken, maar het einde... Bagger.

dominion
Elineloves schreef:
Je stemt zelf ook een 2, en dan zeg je iets over de lage score?

Kan me niet eens herrineren dat ik hier op had gestemd maar ga hem eens een herziening geven want kan me nauwelijks iets van herrineren.

avatar van Triple G
Zoals reeds vaker aangehaald, een bak met bekend acteervolk en dan toch zo'n zwak werk neer zetten. Een matig acterende Judd in een vrij standaard en uiteindelijk voorspelbaar verhaaltje. Net genoeg om wel uit te kijken daarentegen..

avatar van bartsch
Het verhaal is nogal dun en de meeste personages dienen slechts om, als mogelijke verdachte de kijker op het verkeerde spoor te zetten. De psychiater, de sukkelige oud-collega, de maatjes-collega, etc. Als op het einde de pleegvader annex leermeester de ware dader blijkt te zijn verrast dat eigenlijk weinig tot niks. En het verhaal wat opgehangen wordt is totaal onzin.

avatar van Rosicky
Een plot waar je zo doorheen prikt. Bovendien is de film ook zo gemaakt dat het me helemaal niet zoveel meer kon schelen wie het nou gedaan had. Erg droevig gemaakt, inspiratieloos, saai, makkelijk en bomvol clichés. Waarom held Jackson en gerespecteerd acteur Garcia zichzelf hier aan hebben verbonden, is voor mij een raadsel...

avatar van misterdhdh
matige film, heb niet het gevoel dat dit een 2000 film is. de film wist mij nooit echt te boeien, het interesseerde mij niet wie uiteindelijk de moordenaar was. het was wel een verassende moordenaar. het werd nooit echt spannend, slechte muziek, goede acteerprestaties. te weinig vernieuwend. 1 keer kijken is genoeg. maja gekocht voor 1 euro bij blokker, dus ik verwachtte geen topper

natuurlijk heb je duizenden slechtere films, maar ik zou toch aanraden een andere film te kijken. deze film wekt gewoon geen interesse op (bij mij toch niet)

2.5/5

avatar van Seifer
klinkt als een 13 in een dozijn film.

Het is geen film die je moet aanzetten voor de spanning, het is voor een groot gedeelte een psychologisch drama. Er komt natuurlijk wel politiewerk aan te pas bij het opsporen van een (serie)moordenaar.
Ik vond het wel een goede film, lekker mysterieus.
De sfeer is regelmatig dromerig en vaag te noemen, net als de situatie van de hoofdpersoon: 'twisted'.

Ashley Judd speelt een voor mij onsympathiek persoon, maar dat is dan prima geacteerd. Zij zet met verve een arrogante, getroubleerde, eigenwijze politieagente neer. Andy Garcia's rol vond ik ook goed geacteerd. Van het personage van Jackson kreeg ik niet veel hoogte, had wat meer uitgediept kunnen worden, vooral gezien zijn acteerkwaliteiten.

Kon me niet echt boeien.
Had er wat meer van verwacht van deze film maar vond hem vrij saai en niet echt spannend.
Nog 2 sterren voor de acteerprestaties

avatar van NYSe
De film begint schitterend: sfeervolle beelden van een naargeestig San Fransisco en een aanranding opgezet in fantastische extreme close ups. "Mysterieus" klinkt misschien ongepast maar is wel het woord dat in me op komt.

Dan... een plotselinge kopstoot rukt ons uit die bewondering en de arrestatie die volgt voelt dan ook volledig misplaatst aan. En dat gevoel blijft de volledige anderhalf uur die volgt hangen. Net als het idee dat mijn intellect volledig belachelijk gemaakt wordt.

Na een half uur had ik mijn verdachten teruggebracht tot twee, een kwartier later tot één. En na me door nog drie kwartier aan saaie clichés, stereotypen en tenenkrommend acteerwerk van Ashley Judd heen te moeten slepen bleek ik het nog goed te hebben ook. Zucht.

avatar van Filmfan74
Erg voorspelbaar... Het acteerwerk is aardig, maar hoe het af gaat lopen laat wel erg weinig te raden over. Jammer, er had volgens mij wel meer in gezeten.

avatar van Fran
Als ik bij een film zie dat Ashley Judd erin meespeelt dan ben ik altijd wel geneigd om hem te bekijken. Om één of andere reden is een film meestal altijd wel goed waar zij aan meedoet. Niet dat ik een uitermate fan ben of zo maar dat heb je wel eens met sommige acteurs. Andy Garcia is ook al zo iemand. En nu zitten ze samen in één film.

Maar goed ... dit is dus de eerste keer dat een film met deze actrice en deze acteur erin me behoorlijk tegenvalt. Ik vond het verhaal nogal saai verlopen en het karakter dat Judd moet vertolken ook redelijk nietszeggend en onsympathiek.

Het verhaal is af en toe behoorlijk onwaarschijnlijk. Een voorbeeld hiervan is als het karakter van Garcia vergiftigd word met GHB. Hoe krijgt hij het dan toch voor elkaar om het huis uit te vluchten en via het water aan de andere kant te komen. Ik kan me dat niet helemaal voorstellen.

Vanaf het begin wist ik al snel hoe deze film af zou gaan lopen. En dat heb ik toch niet vaak. Wat dat betreft ben ik niet zo snugger. Dat geeft toch wel aan hoe doorzichtig het plot was. Jammer hoor voor een film met acteurs van dit kaliber.

Nee, bespaar je de tijd, want deze film is niet de moeite waard. Alle acteurs acteren het acteur-zijn en daar zit je al die tijd naar te kijken. Het komt niet geloofwaardig over en je begint zelfs een antipathie tegen hen te ontwikkelen.
Zelfs de topacteurs maken er een bende van.