Town Creek (2009)

Alternatieve titel: Blood Creek

Horror / Thriller

geregisseerd door Joel Schumacher
met Dominic Purcell, Henry Cavill en Michael Fassbender

In 1936 staat de Duitse familie Wollners, wonend in Town Creek, Maryland toe dat professor Richard Wirth van het Derde Rijk in hun huis mag komen. Maar al snel blijkt dat dit een slecht idee was als Wirth op de proppen komt met een bizar project. Nu, in 2007, raakt Evan Marshall zijn broer Victor kwijt tijdens een kampeertrip dichtbij Town Creek. Als Victor dan na een hele lange tijd weer op één nacht terugkeert, blijkt dat er iets gruwelijks is gebeurd. Op Victor's verzoek stelt Evan geen vragen, maar pakt zijn geweer en volgt zijn broer terug naar Town Creek.

avatar van Spetie
Best wel een leuk en vermakelijk filmpje.

Het begint allemaal erg mooi in 1936 met een mooi zwart-wit filter, waarin we de geschiedenis van Town Creek zien. Michael Fassbender zet een sterke rol neer als Nazi-Duitser en ik mag hem toch altijd graag aan het werk zien.

Eenmaal in het heden is er eigenlijk niet zo heel veel tijd om op adem te komen en gaat de film in rap tempo door met de actie. Hoewel de effecten soms wat minder zijn, is het verder wel leuk gemaakt. Purcell doet het zowaar een keer best aardig en die Wirth is wel een vermakelijke slechterik.

Verder is het redelijk spannend met een redelijk einde. Hoewel het niet altijd even hoogstaand was, heb ik me verder dus best geamuseerd.

avatar van RuudC
Occult nazi’s en magische runestenen. Ik vond dit Blood Creek een lekker onderhoudend horrorfilmpje. Het begin was lekker sfeervol met een toffe rol van Michael Fassbender (later is hij toch niet meer te herkennen), later wordt het meer rechttoe-rechtaan. Joel Schumacher zet in ieder geval de vaart er goed in. Blood Creek heeft veel actie (en de film is daardoor minder eng dan ik verwacht had) en het verhaal wordt je gaandeweg de film wel duidelijk. In ieder geval wordt er creatief gespeeld met het gebruik van de runen en zwarte magie, waardoor Blood Creek toch een aantal gave momenten heeft. Het is inderdaad geen hoogvlieger, maar men is wel erg negatief hier.

avatar van m1701
Tja weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden.
Op zich een aardig verhaal, begin duurde wat te lang.
Acteerwerk was best aardig.
Maar tegen het einde miste de film iets, miss. was het spanning of goorheid.
Weet het niet maar het was wat kaal

avatar van blisteringdude
Prima horrorfilmpje. Snap niet dat de score zo laag is. 3*

avatar van tattoobob
Van mij mag de score hier wel wat hoger!!
Ik heb me prima vermaakt met deze film!

avatar van 6-6-6
Ik vond het in ieder geval wel een lekker Horror filmpje. En heb mij idd ook prima vermaakt met deze film!

avatar van -P-
-P-
Vreemde film, maar de special effects zijn net als het acteerwerk dik voor mekaar.
Het eerste kwartier behoorlijk warrig , maar daarna wordt het wat beter.

Qua verhaal stelt het eigenlijk niet zoveel voor (was eigenlijk best flauw), maar deze film wist zeker te boeien en ook met de uitvoering zat het wel goed (soms best lekker hard, grof en creepy). Dat de uitvoering wel goed was heeft ook te maken met de cast (best knap dat een Michael Fassbender aan een film als deze heeft meegedaan) die het aardig deed. Emma Booth was er vooral voor het visuele gedeelte maar ze speelde ook aardig. De film is zeker niet hoogstaand maar wel vermakelijk en kijkt ook lekker weg (duurt ook maar 85 minuten).

avatar van Left4Dead
Nazi's en occulte, heerlijk. Aantal films van dit soort al bekeken en het intrigeert me nogal. Hitler deed aan occulte en aanverwanten als astrologie en noem het maar op. Zijn astrologen bepaalde wanneer de sterren goed stonden voor een overwinning. Erg naïef want als je bedenkt dat je tegenstander hetzelfde daarin kan zien zou ik er niet zoveel hoop in leggen. Goed we weten inmiddels wie de oorlog heeft verloren en nog duizenden mensen die in Astro TV geloven.

Het begin trekt meteen je aandacht want wat gaat er nu allemaal gebeuren. We krijgen details op tempo maar geen connectie daartussen. Snel zal dit een oplossing krijgen, met redelijk acteerwerk worden we naar Town Creek geleid om achter deze connectie te komen, De nieuwsgierigheid wordt vergroot en beloond.

Leuk verhaal, goed vermaak. Schumacher heeft nogal wat ups-en downs, deze valt dan net in de categorie ups. Een zesje / zes-en een halfje (hier 3**) want ik heb betere films met deze combi (nazi-occult) gezien plus het feit dat er nog een aantal storende en onnodige fouten in de film zitten. Zitten een paar heerlijke scenes in die prima gefilmd zijn. De sountrack is prima.

Vreemd dat onze hoofdrolspeler een wandelende apotheek is, hij is dan een zorgverlener maar een prik tegen rabiës bij je hebben is iets teveel van het goede.

avatar van Ajax&Litmanen1
Viel me vies tegen. Het thema Nazi's en occultisme vind ik altijd boeiend, heb er al diverse films van gezien, maar dit was niks. De intro beviel nog wel, maar daarna kreeg je een wat saai actie-uur met nauwelijks een moment van spanning. Ook met het occultisme werd naar mijn mening vanaf toen te weinig gedaan, op het slot na dan. Dit soort films zijn vaak leuker met een horrorsausje er overheen.

christoph80
Volgens de tv-gids is dit de film die vanavond wordt uitgezonden Blood Creek (2006)

avatar van bjerik76
de gewone simpele dvd kost 32,98, en de blu-ray maar 5,99 ??

wat een prijsverschil ! en meestal is de blu ray juist duurder ....

Sluit me aan bij 6-6-6 is best een goede Horror,heb hem een 3 gegeven.

avatar van wendyvortex
Oewaahaa een nazi in de schuur, nee niet zo'n neo-geval maar een echte vintage jaren dertig exemplaar.
Ontzettend slechte CGI-FX, cameraman die alle kanten op schiet zodat we van de meeste gebeurtenissen maar weinig meekrijgen. Echt heel veel aanbevelenswaardig is er niet.
Maar vooruit wijkt ietsje af van de al jaren gehanteerde standaard-formules en we konden er een enkel keertje nog wel om lachen.

avatar van U96
U96
gore en bloederige slachtpartij met een occult verhaal, nu ja een vehaal was wel heel magertjes bij deze film ,acteerwerk was niet slecht maar om te zeggen goed.... nee gewoon een voldoende, de special effects zijn daarentegen wel heel goed, kortom een lekker gore en bloederig spectakel 3*

avatar van schenkowiets
Hele vreemde film waar ik niets aan vond.

avatar van SmackItUp
Best cool.

En dat komt eigenlijk vooral door de grauwe setting en het vlotte tempo. Visueel weet Schumacher zoals vaker absoluut wat hij doet. Prachtig vormgegeven en een naargeestige sfeer. De film neemt de tijd om op te bouwen, maar laat daarna ook niet meer af. Enkele gave scènes, coole bad guy, vlot tempo. Enige wat je de film kan aanrekenen is dat er geen écht memorabele momenten in zitten.

Toch absoluut genoeg voor een dikke 3 *