Planet of the Apes (2001)

2,76 (1984)
1984 stemmen

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Tim Burton
met Mark Wahlberg, Tim Roth en Helena Bonham Carter

2029: Astronaut Leo Davidson gaat voor een routine-missie aan boord van een cruiser op een ruimtestation. Hij komt echter plotseling in een wormgat terecht en landt op een vreemde planeet waar apen over de mensheid regeren. Met hulp van enkele menselijke rebellen probeert Leo een gorilla-leger te ontlopen, en een heilige tempel te vinden.

avatar van Glacius
Deze film komt ook elke maand op tv. . .

avatar van john mcclane 2
de kostuums,,en de vormgeving waren erg indrukwekkend.
Maar het is het helemaal gezien dat het een burton film is niet heel goed.
Het einde was wel erg goed,,,liet je eventueel met wat vragen achter.
Maar deed wel recht aan het einde van de originele Planet of the apes film,
Een eigen interpertering met een ode aan het origineel.

avatar van StefanP
Ik heb weleens films gezien waarbij ik mijn gezicht niet hoef open te krabben om maar wat te voelen.

avatar van Phantasm
Film met een prima verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van missl
Niet leuk, geen goed verhaal, voorspelbaar. Ik vind de nieuwere versies leuker.

avatar van Shadowed
Wel ok.

Burton doet hier een redelijke poging om de Planet of the Apes klassieker modern te verfilmen. Helaas slaagt hij hier maar deels in, want het ziet er allemaal niet bepaald bijzonder uit. Vooral die apen zien er niet echt overtuigend uit.

Wahlberg speelt wel een leuke rol, al is hij wel wat te serieus. Er is veel fantasie gebruikt en dit levert het nodige spektakel hier en daar op. Vooral de veldslagen zijn leuk vormgegeven en weten volop te boeien. Prima actie dus.

Het verhaal duurt wat te lang, maar verveelt nergens echt. Een vrij vlotte film, jammer dat de apen er niet beter uit hadden kunne zien. Dan maar CGI gebruiken. Reeves en Wyatt deden dit later toch echt wel wat beter dan Burton.