Black Christmas (2006)

Canada / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Glen Morgan
met Michelle Trachtenberg, Mary Elizabeth Winstead en Katie Cassidy

Kerstmis nadert. Een studentenhuis voor meisjes is haast uitgestorven. De achtergebleven bewoners vieren het begin van de kerstvakantie. Vervolgens verdwijnt een van de meisjes van de studentenvereniging. Deze gebeurtenis zet een angstaanjagende en bloederige reeks van brute moorden in het bijna verlaten studentenhuis in gang. De dreiging is overal en niemand is veilig?

Hoge verwachtingen vanwege de cast?

avatar van Spartaan1986
kos schreef:
Hoge verwachtingen vanwege de cast?

Ja wel voor een Horrorfilm ja

Michelle Trachtenberg was een hoofdrolspeelster in de populaire serie Buffy The Vampire Slayer en Eurotrip

Katie Cassidy: Click en When a Stranger Calls

Mary Elisabeth Winstead: Final Destination 3,The Ring Two

Vergeet Lacey Chabert niet uit Mean Girls!

Black Christmas.

Deze film valt in mijn ogen zwaar tegen, terwijl ik zoveel van deze film verwacht had!
Het orgineel vond ik GE-WEL-DIG.
Dé film die begon met het slashen en het "the call is coming from inside the house".
Vandaar ook mijn hoge verwachtingen.

Ik vond het erg leuk dat er veel bekende mensen in speelden zoals Michelle Trachtenberg, Katie Cassidy, Mary Elisabet Winstead en Lace Chabert.
Een goede cast en een goede regisseur (Final Destination): Wat kon er mis gaan?
Het script is erg warrig, met de flashbacks.
Er zit ook gewoon geen goed verhaal in..
Het kan je niks schelen wie er wel of niet dood gaan.
Meestal ben ik erg tegen reacties van slechte films, want ik vond bijv. "When a stranger calls" wél goed, die iedereen erg tegenviel.

Maar helaas... Black Christmas was niet wat ik had verwacht en kan niet hoger komen dan 2 sterren!
Erg, erg jammer...

avatar van Horrordude
Hele goede horrorfilm, met een redelijk verhaal.
Wel veel overeenkomsten met Halloween, maar dat zijn nou juist de films waar ik van houd

avatar van Macmanus
Kerstfilm kijken als het mooi weer is, raaaaar.

Hoewel het sneeuwt en je wat kerstmuziek hoort is het verder ook niet meer dan een matige slasher.
Er zijn paar dingen in een slasher die het zwaarst meetellen.

(In willekeurige volgorde)
1: Coole moorden.
2: Coole moordenaar.
3: Coole sfeer.

Onlangs las ik bij Hills Have Eyes II of Aja de enige goede regisseur op aarde is? Dat wil ik niet zeggen maar hij is wel de enige die op al deze 3 punten elke keer een dikke voldoende weet te scoren. (oké nog maar 2 films op zijn naam ) En dat doen inderdaad weinig regisseurs op deze aarde hem na. En ook deze man niet. Eigenlijk is het allemaal onvoldoende. De moordenaar is een gele hulk echt vreselijk niet eng. Ik poep die gast zo onder man!
De moorden zijn te doen, die ene ijspegel die naar beneden kwam was leuk, maar niks bijzonders verder. En er is maar weinig sfeer te bekennen helaas...

Weinig dus. Zou mij wel benieuwen of het origineel veel beter is. Waag het toch te betwijfelen dus weet niet of ik daar nog aan ga beginnen.

Net aan 2 sterren, vooral voor die met de haren erbij geslepen douche scène.

avatar van Rascal
Leuke onzinfilm, die helaas nergens spannend werd, maar tis leuk om al die bekende babes één voor één afgeslacht te zien worden (die het normaal zouden hebben overleefd als ze elk apart in zo'n film zouden spelen) 2.5

Redelijke standaard horror film 2,5*

BlueSword
nou, ik vond de film daarintegen wel spannend! maja op zo een tijd in je eentje in het donker met je geluid hard maakt het toch wel wat spannender, vond het helemaal geen slechte film ondanks de cliche's, het is inderdaad een standaard verhaal maar de cast en de moorden krikken de film weer wat omhoog, heb mij zeker wel vermaakt!

totaal foute onderbelichte slecht geakteerde tienerhorror

maar wel hilarisch door de overacting en de enthousiaste killer

kabacova
Leuke horror film!
Net Scream en Halloween maar dan met Kerst. Ook aantal bekende acteurs.

avatar van IcU
IcU
Het sprak me wel aan, omdat ik horror en kerst wel een leuke combinatie vind. Deze film is gewoon slecht. Het lettertype van de jaartallen in de film geven al aan hoe bedroeft het niveau is. Rommelig aan elkaar gejat verhaal met een boel opbouwende spanning die je totaal niet aanpakt.

avatar van Brianna
Wat een slecht film, heb m niet eens afgekeken.

avatar van Arabyus
Ik ben het eens met Alist:
Redelijke standaard horror film 2,5*

avatar van james_cameron
Zeer teleurstellende remake, afgeraffeld en zeer onlogisch qua script. Het verhaal hangt van toevalligheden aan elkaar, de personages zijn flinterdun (en irritant) en het tempo ligt zo hoog dat alles eraan opgeofferd wordt. Het zit regisseur Morgan niet mee- eerst flopt zijn eerste remake, het degelijke Willard, en nu levert hij een slechte tweede remake af die ook al niet scoorde.

Nja beetje standaard niet echt spannend ook geen aanrader om
speciaal te gaan kijken, maar als je je verveelt is hij wel te doen.

Af en toe leek de film alsof het ging komen, maar het kwam maar niet. Een beetje jammer, want ze hadden er denk ik wel meer van kunnen maken maargoed. En af en toe vatte ik ook even wat dingen niet.

@ kabacova, ik weet niet of je scream & halloween wel eens gezien hebt, maar die zijn echt totaal anders hier zit weinig verhaal en is ook niet spannend Scream en Halloween zijn films die niet snel vergeten worden omdat ze ook goed zijn.

avatar van Anjin
Alleen het einde was nix .
Verder een dragelijke horror
3.5* voor dat stukje wat tussen z'n tanden zat, en uit elkaar spatte.
Lekker ranzig...

avatar van Friday the 13 th
flauwe horor-film, erg verwarrend met de flashbacks en totaal niet spannend, weinig opbouw met de personages en veel nietszeggende (letterlijk en figuurlijk) dialogen. Het einde was nog te pruimen en redelijk origineel!

Weg met die rommel , een 2!!

Op papier zag Black Christmas er met een aardige cast er best goed uit maar in de praktijk is het een standaard horrorfilmpje geworden.

Het verhaal verloopt voorspelbaar terwijl je niets om de karakters geeft. Gore is er wel in overvloed aanwezig maar in de moorden zelf is weinig originaliteit te vinden.

Al met al een behoorlijke teleurstelling.

2 *

avatar van lagaiske
Sterke cast,horror en kerstmis dit kan niet misgaan denk je dan.
Fout!!!
Hier zat volgens mij veel meer in.Jammer.
Flauwe remake.2.5*

avatar van Friday the 13 th
theviloness schreef:

Al met al een behoorlijke teleurstelling.

2 *

echt goor zat er toch ook niet in meende ik mij te herinneren , constant die zak over het hoofd:s

avatar van jorkie
een zeer foute film, horror van lek mich de tes..
had er heel wat meer van verwacht, absolute tegenvaller deze dus!

echt alles is fout in deze film, 1 ster voor de moeite (Y)

genoeg gore..maar wel n beetje overdreven.
En vond het verhaal nergens op slaan.

Vond de flashbacks ook veel te verwarrend. Op den duur weet je even niet meer waar je bent.

een 1.0

crap, sprong van de hak op de tak, na een half uur uitgezet

avatar van Kelsey16
Brianna schreef:
Wat een slecht film, heb m niet eens afgekeken.

Zelfde voor mij, ik werd op een gegeven momenten gebelt en eigenlijk was het een bevrijding, ik heb zelden zo een waardeloze k*tfilm gezien, het was niet eng, sommige dingen waren gewoon TE fake.
dat moment waarop dat oog eruit is zie je gewoon duidelijk een plastic balletje en de dood van die vrouw is idd ook duidelijk een pop
Wat de film gewoon ongeloofwaardig en slecht maakt, nee dit was echt zonde van me tijd.

avatar van horrorjp
Ik vond de film niet slecht. Wel standaart horror filmpje waarvan je wacht tot alle domme blondjes zijn afgemaakt. En de telefoon doet het natuurlijk weer niet. enz. enz. Maar ik heb tog wel lekker genoten van de moorden en dat kerstsfeertje terwijl het niet eens kerst is

Ik vond het wel een leuke film. Dat constant verwisselende licht gaf wel een lekker verknipt sfeertje. Daar ging ik wel goed op. Verder af en toe wat lastig te volgen, helaas, maar uiteindelijk komen we er wel uit gelukkig. Het rondhuppelende slachtvlees is ook best aardig.

avatar van Mac Hammer Fan
Tweeslachtige horrorfilm. Bij momenten best spannend, maar sommige scenes zijn overdreven. De vertolkingen zijn ook niet altijd overtuigend. Het blijft evenwel een sadistisch spektakel: gore bij de vleet, sommige moorden zijn efficiënt in beeld gebracht, andere sekwensen ogen helaas tè goedkoop om eng te zijn.
Al die remakes hoeven voor mij ook niet. Het origineel zal ik nog eens opnieuw moeten bekijken, maar ik vond het toch ook geen echte topper.

Origineel nog niet gezien.

Vond dit nog wel meevallen. Zit niet bepaald veel gore in maar toch worden de moorden met enige oomph gebracht. Is toch al wat. Spannend is het niet, had ik ook niet verwacht.

Aankleding is best sfeervol en maakt de film. De combinatie van uitzinnig kerstlichtjesgebruik en het duistere huis met vele gangetjes werkt. Bij momenten ook wel leuke cameraposities, maakt het nog nét ietsje sfeervoller.

Verder weer een matige slashers zoals de meeste slashers dat zijn. Een genre dat eigenlijk niet veel te bieden heeft behalve spanning, wat vaak ver te zoeken is als gehaaid horrorliefhebber. Gelukkig redt de sfeer hier nog wat, voor het verhaal en het acteerwerk moet je het in ieder geval niet doen. Daarnaast ook nog een wat vreemde comedy vibe in deze film. Zit er niet erg sterk in, maar sommige moorden en scenes zijn lomp genoeg om de film niet helemaal serieus te hoeven nemen.

Valt te prefereren boven Silent Night, Deadly Night, origineel ben ik op zich nog wel benieuwd naar, al verwacht ik daar verder ook niks van.

avatar van flups
ik werd er niet blij van..
moordenares vond ik erg lijken op een typetje van Paul Groot (koefnoen)