A Night at the Roxbury (1998)

geregisseerd door John Fortenberry en Amy Heckerling
met Will Ferrell, Chris Kattan en Raquel Gardner

Steve en Doug Butabi zijn afkomstig uit Roxbury. Ze proberen daar in de beste disco te komen, en hebben ook de hoop ooit hun eigen club te beginnen. Vivica, een supermodel op zoek naar geld, probeert samen met haar vriendin Cambi om de jongens van hun geld te ontdoen. Ze komen er echter achter dat er weinig te halen valt bij de twee.

beste film ooit, men uitgaansleven is gebaseerd op deze film, de stommerik uithangen en zo dwaas mogelijk dansen, lang leve de schijven van de jaren 90

avatar van wwelover
DE CELEN schreef:

Das wat overdreven om te roepen.

Maar wel een erg geinige film. Wat te kort als je mij vraagt.

avatar van Siorgi
Superzalige film met een fantastische muziekscore!

Echt een ontspannend en leuk filmpje waarin er eigenlijk ook best goed wordt geacteerd.

Lang leve de nineties!

avatar van Mr. Chiel
-komt er vandaag niet op-

Met een vette en absurde knipoog. Grandmasters of Absurdism. Ideale foute vertolking van de jaren '90. Elk era heeft zijn foute, absurde kanten. Night at the Roxbury weet deze kanten uit dit tijdperk perfect uit te lichten. Alleen voor zoutliefhebbers.

Leuke film over het uitgaansleven in de jaren negentig. Leuke muziek ook en veel humor.

What's up?

Als fan van de SNL-skit de film meegenomen vanuit Miami en inmiddels een keer of 20 gezien. Wat een superfilm. De 90's dance soundtrack is spot-on en de outfits te fout voor woorden.

De steeds terugkerende domheid van de broers en hun Emilio Estevez-anekdotes die niemand leuk vind (behalve de kijker) zijn constante hoogtepunten. Eigenlijk is iedere acteur goed gecast want het plezier spat er vanaf.

4*. Een evergreen. Did you just grab my ass?

avatar van matthijs_013
Zo slecht dat het leuk is. Beetje à la Superstar (1999).

avatar van patrick21079
Al een hele tijd geleden dat ik deze heb gezien, ik weet nog wel dat ik me echt kapot heb gelachen en die scène bij die bruiloft was echt geweldig!

avatar van DeCol
Dit is al de tweede film deze week die ik tegenkom en waar ik vreemd genoeg niet op heb gestemd.

Maar goed.. A Night at the Roxbury al meerdere keren gezien en het blijft een erg vermakelijke komedie. Allemaal heel fout, de kleding, hun dansjes en moves. Maar wel prachtig om te zien en de muziek erbij is wel fijn. Vooral de soundtrack is leuk om te horen. Will Ferrel en Chris Kattan doen het erg goed in hun rol als dwaze en simpele figuren. Zo'n rol is natuurlijk weggelegd voor Will Ferrel die bijna altijd een dwaas speelt. Ik heb hem enkel serieus gezien in de film Stranger than Fiction. Dat deed hij niet verkeerd, maar als dwaas is hij toch beter.

Leuke en ontspannende film!

avatar van jjwebaline
Hahaha, fantastische humor.
Voordat ik begon te kijken, dacht ik nog, volgens mij wordt dit een heeeeeeeeeeeele suffe film, zonde van mijn tijd eigenlijk. Nou, suf is ie, maar de humor en muziek... heerlijk!

Zelfs Sylvester Stallone en Pamela Anderson moeten eraan geloven

Ik lacch me nu al dood en ik ben nog maar 2o min. aan het kijken vooral de muziek is supergoed, nog nooit z`n veel goede muziek gehoord in de film! Echte nerd, heerlijke film: ik kwam niet meer bij zeg! Lekker die HAddaway muziek- What is Love, je komt meteen in de stemmening! Alles klopt aan deze film, heerlijke film!

avatar van VierkanteOogjes
Heerlijke jaren 90 muziek, onderhoudende komedie, af en toe lekkere grappen. Lekker verstand op nul!
Dankzij de leuke laatste 10 miuten, een half sterretje erbij.

3,5 *

Echt niet om aan te zien.

Kattan is té irritant en ook het personage van Ferrell, vooral in dienst van, is niet te pruimen. Doet erg z'n best om de foutheid van de jaren '90 uit te buiten (beetje raar voor een film uit '99) maar na het zien van Brüno even terug is dit echt zo énorm suf.

Verder ook niet erg grappig, vooral omdat zowat in elke scene Kattan z'n ding moet doen. Grapjes zelf zijn ook een beetje duf, de timing is allerminst geslaagd.

Veel herhaling ook, niet in het minst een klotesoundtrack die steeds weer hetzelfde Haddaway nummertje vooruitschuift. Kon Ferrell op het eind van de film alleen maar bijspringen.

Zelfs met z'n korte speelduur een vreselijke zit, Ongrappig, onleuk en kan vaak zelfs niet makkelijk scoren. krappe 1.0* vanwege Ferrell zelf, die af en toe nog een beetje grappig uit de hoek kan komen.

De soundtrack is juist perfect voor deze film.

avatar van sankji
Geweldige film het begin was ontzettend goed het einde wat minder maar toch nog er leuk. Het stukje met Jim Carrey vond ik nog leuker

(http://www.youtube.com/watch?v=SpwK3vFGJp0)

Maar toch een dik verdiende 5 sterren

avatar van Joan D.
Al velen malen op SBS voorbijgekomen.. Ferrell is leuk, Kattan totaal niet, de eerste keer misschien toch nog wel een paar keer flink moeten lachen, maar naar een paar herzieningen komen we nog maar op een paar geslaagde grappen uit. De muziek geeft wel een leuke sfeer.. Dus vandaar 2,5*.

avatar van Aapje81
Hele prettige film die vooral het eerste half uur erg leuk is. Daarna kakt het allemaal een beetje in maar ik heb me hier toch wel kostelijk mee vermaakt en het is wel een van de betere films van Ferrel.

avatar van jjwebaline
Onderhond schreef:
Echt niet om aan te zien.

De zin en onzin van deze film is volgens mij je totaal ontgaan... Tuurlijk is het een 1 als je op kwaliteit afgaat, maar als het je humor is en je voorbij "de onzin" kijkt, is ie juist weer perfect in elkaar gedraaid! Muziek is uitstekend. Totaal zinnige onzin!

avatar van Bob Gray
Tering Ferrell wat een wanproduct. Geen één scene was ook maar grappig te noemen en z'n collega acteur was tenenkrommend ongrappig. Nee ik zie liever de Will Ferrell van Step Brothers, Old School en vooral Anchorman

avatar van Hanne
De scene's in SNL waren meesterlijk. Met zo'n verwachting ging ik ook de film kijken. Dan is het toch wel een afknapper. Ik zie de karakter gewoon liever dansen dan praten. Dan is Chris Kattan ook veel leuker.

avatar van Sjoerdow
Cheap verhaaltje omringd met lollige momenten.

3 sterren

avatar van erpunited
Een hele trieste film. Dat het zelfs af en toe grappig is. Redelijk om te kijken maar nix aparts

Die ene, kan de vader van Brad zijn uit As the World Turns maar deze film is fantastisch vooral als je geleefd hebt in de jaren 90, zeg maar.. opgegroeid bent dus geen erpunited ofzo moet heten

avatar van panjoe
Ik vind dat hele overdrevene van deze film echt briljant.

avatar van riesma
Hiervoor moet je de Saturday Night Live crew kennen en bekend zijn met de dance/housescene van de 90's. Ik heb met kapot gelachen om de vele stompzinnige situaties. What is Love, een geweldige plaat die gelukkig niet verveelt, want hier komt hij vaak voorbij. Will Ferrell vind ik een koning op het gebied van subtiele, droge humor. De altijd drukke Kattan speelt hier perfect zijn rol (zichzelf?). Een film waar je voor in de stemming moet zijn en zodra ik de eerste tonen van Haddaway hoor, ben ik dat.

riesma schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan!

avatar van Ajax&Litmanen1
Best een geinig filmpje, maar meer ook niet.

Wat me sowieso opvalt; wat een geweldige soundtracks
Ik mag die muziek uit de jaren 90 wel. De film zit vol met nummers en melodietjes van toen. Erg herkenbaar en prettig om te horen. Zeker ''What is love'' komt vaak voorbij.

De film zelf is niet heel bijzonder. Ik wilde hem vooral zien vanwege Ferell. Zijn rol is ook nog wel de leukste, zonder dat hij echt top is. Het verhaal rondom de 2 broers is wel grappig en hun gedrag was dat ook. Het is qua lompigheid echt een Ferell film, wat ik altijd leuk vind. Gelukkig duurt de film ook niet al te lang, dus vervelend of ergerlijk wordt het nooit.

avatar van Lefgozer
Goede comedy met een geniale soundtrack.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke flauwe film die nooit te erg of te overdreven wordt en de humor goed wist te plaatsen.
Nooit zo fan geweest van Will Ferrell, maar vond hem hier wel een gepaste rol in spelen

Simpel filmpje dus, met redelijke flauwe humor die niet irritant of teveel wordt.
Wat ook nog leuk is om te vermelden zijn de lekkere foute hits die je in de film hoort, deed me echt weer terug denken aan de tijd dat ik nog een klein ventje was