A Night at the Roxbury (1998)

geregisseerd door John Fortenberry en Amy Heckerling
met Will Ferrell, Chris Kattan en Raquel Gardner

Steve en Doug Butabi zijn afkomstig uit Roxbury. Ze proberen daar in de beste disco te komen, en hebben ook de hoop ooit hun eigen club te beginnen. Vivica, een supermodel op zoek naar geld, probeert samen met haar vriendin Cambi om de jongens van hun geld te ontdoen. Ze komen er echter achter dat er weinig te halen valt bij de twee.

avatar van the new guy
Best leuk, maar die Kattan, wat een irritante knakker.

avatar van De GeuS
Niet geweldig en zeker Ferrell nog niet op zijn best maar wel ultra melig en flauw; de terugkerende soundtrack werkt ook op de lachspieren na verloop van tijd; kleine 3*

avatar van noedell
haha wel leuke komedie,eigenlijk alleen al voor de muziek 5 sterren waard:D

echt wel een goede film
en de muziek in de film is totaal perfect
zeker een aanrader
en laat je niet beinvloeden door de datum dat de film gemaakt is
zeker een goede film
5sterren

avatar van Jan met de pet
Leuk voor 1 X te zien........film begint goed maar zakt daarna toch wat in, muziek ok:3,0

avatar van Number23
Een film die volgens mij gebaseerd was op typetjes die Ferrell en Kattan speelden in Saturday Night Live. Kattan is bloedirritant als Doug, Ferrell daarentegen is stukken leuker. Niet heel erg bijzondere film, weinig moeten lachen. Palminteri, Munro en Shannon waren wel grappig in hun bijrollen.

avatar van Edie
Best een leuke film om eens gezien te hebben. Het was ook niet echt mijn humor verder, maar toch was de film goed te doen. Leuk om wat jaren 90 platen terug te horen ook. Kattan vond ik ook redelijk irritant, grappig dat dat vaker gezegd is hier. Niet bijzonder verder..

avatar van Sergio Leone
Povertjes.

Dingen tot in den treure toe herhalen is niet leuk. Dat bewijst deze film eens te meer. Zaken zoals die spastische hoofdknikjes zijn compleet idioot en vooral ongrappig als dat honderd keer gedaan wordt, telkens onder dezelfde begeleiding.
Ook erg is het dramastukje, dat hier ongeveer een twintigtal minuten in beslag neemt en de speelduur van niets bijzonder taai maakt.

Daarnaast is ook één van de twee hoofdrolspelers strontvervelend en dat is net iets te veel. Hij doet me wat denken aan Charlie Day in Horrible Bosses, die Chris Kattan: ellendige kop, ellendige stem en vooral niet grappig.
Godzijdank is Will Ferrell er om de film te redden in de mate van het mogelijke, al is hij in latere komedies meer in zijn element.

Ik ben wel voor die janettendancepop uit de jaren 90 en de soundtrack bevat ook wel een aantal goede nummers. Maar hoe fout en goed die ook mogen zijn, als zo'n Haddaway een keer of 8 gedraaid wordt begint dat te ergeren.

avatar van Jaarme
Inderdaad muziek is perfect.
You should have know better then to cheat a friend. A wasted change that ive been given.
Leven is bedrog

Maar goeie film:)
5.0 voor mij

avatar van Flat Eric
Toevallig deze film tegengekomen door dit filmpje: What is love Jim Carrey original! - YouTube met Jim Carrey, Will Ferrell.

Ik vond A Night At The Roxbury eigenlijk best geestig. Ik heb me zelfs niet geërgerd aan het veelvuldig voorbij komen van "What is love". Sterker nog, het paste prima in het verhaal. Om de 'elevator'-versie moest ik grinniken. Geinig om de toch wel erg foute 90'er jaren dansclassics voorbij te zien komen.
Leuke film om een keer gezien te hebben.

avatar van Pazmaster
Deze, ondertussen al 18 jaar oude, film is nog steeds goed te pruimen. Er zitten heel wat grappige momenten in waar ik nog steeds smakelijk om heb kunnen lachen. Kattan is soms wel een beetje irritant maar samen met Ferrell zorgen ze voor heel wat leuke scènes. Ook de muziek is leuk en past goed bij de film. 3 dikke sterren.

avatar van Moviestar1979
In de stijl van Dumb & Dumber (1994) is dit eveneens een onderhoudende komedie met o.a. Will Ferrell in de hoofdrol.

Dit was de éérste film voor Eva Mendes, en de laatste film voor Loni Anderson. Het verhaal bevat een aantal leuke verwijzingen naar andere films en TV-series. De bekendste zijn o.a. "21 Jump Street ", "Cheers " en hetzelfde dansje van Doug en Steve uit My Blue Heaven (1990).

Kenmerkend is een lekkere soundtrack waar we allemaal wel iets mee hebben gehad. Daarnaast is de cast aardig samengesteld. (Waaronder een korte scène met Jennifer Coolidge A.K.A. Stifler's Mom). De regie werd voor alle duidelijkheid grotendeels verzorgd door John Fortenberry. Met uitzondering van een paar scènes die door Amy Heckerling werden geregisseerd.

3,0 *

Matige film waarin twee broers het liefst een eigen nachtclub beginnen. Het toch al simpele verhaaltje weet niet de toch al korte speelduur te blijven boeien. Er valt hier en daar best wel wat te lachen, maar over het algemeen is de humor behoorlijk flauw. De muziek is goed gekozen en Will Ferrell is duidelijk wel beter geworden later in zijn carrière.