Great Expectations (1999)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Julian Jarrold
met Ioan Gruffudd, Charlotte Rampling en Bernard Hill

Pip is een wat bedeesde jongen die zich gaandeweg ontwikkelt tot een man van de wereld. Op zijn levenspad ontmoet hij de meest uiteenlopende figuren, zoals de angstaanjagende misdadiger Magwitch, de manipulerende Miss Havisham en de mooie maar harteloze Estella.

avatar van henkula
Aan het verhaal is niks mis maar ik weet zeker dat ik een betere uitvoering heb gezien.

avatar van simonfender
Er zijn meerdere verfilmingen van: dit is wel een hele goeie, met name Ioann Gruffudd is weergaloos goed. De man is als karakteracteur een van de beste in Engeland.

avatar van josseheijmen
Jongens jongens wat een ramp.

1e ziening van Great Expectations .

Ze kostte me een eurie 25 en ben bang dat de film zelfs dit luttele bedrag niet waard is.

Blijft natuurlijk de hamvraag: ligt het aan Charles D. of aan Jarrold c.s.?

Ik vind de film onevenwichtig, warrig, langdradig, gekunsteld, pretentieus en lelijk.
Toch doet Pip het best aardig. In tegenstelling tot Rampling: wat een aanfluiting.

En daar drie uur voor uitgetrokken...
BBC had bij mij een goede naam na het mooie Jane Eyre; ze zal het opnieuw moeten verdienen.

avatar van Embie
Van de week gekocht voor 5,- ben benieuwd.. Ga hem vanavond even bekijken!

avatar van Decec
Ik vond een prachtig Drama film...
Alweer een verhaal over een Charles Dickens...
Prima verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
(Geen breedbeeld/ HD aanwezig)...
Zeker moeite waard...