Genre: Actie / Oorlog
Speelduur: 122 minuten
Alternatieve titel: Valley of the Wolves: Iraq
Oorsprong:
Turkije
Geregisseerd door: Serdar Akar en Sadullah Sentürk
Met onder meer: Billy Zane en Gary Busey
IMDb beoordeling:
5,7 (19.329)
Gesproken taal: Arabisch, Engels en Turks
Releasedatum: 9 februari 2006
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Kurtlar Vadisi - Irak
"War Without Rules"
Op 14 juni 2003 komen Amerikaanse troepen aan op het niet-officiële, min of meer geheime hoofdkwartier van de Turkse speciale eenheid in Noord-Irak. De Turkse eenheid gaat ervan uit dat dit bezoek van de geallieerden een routinematige karakter heeft. Echter, door de veranderde omstandigheden heeft Amerika besloten zich op te werpen als de enige machthebber in de omgeving en het laatste woord te hebben. Die dag worden elf Turkse soldaten weggevoerd met een zak over het hoofd. Luitenant Süleyman Aslan is een van die soldaten. Hij kan zich niet neerleggen bij de schending van zijn eer door een dergelijke overgave en pleegt zelfmoord. Hij laat een brief achter, gericht aan Polat Alemdar, een Turkse geheime agent met een elite-opleiding. Deze kan niet onverschillig blijven voor het laatste verzoek van zijn vriend en gaat met een team naar de plaats van gebeuren.
Externe links
Acteurs en actrices
Polat Alemdar
Memati Baş
Abdülhey Çoban
Erhan Ufuk
Leyla
Sam William Marshall
Doctor
Dante
Abdurrahman Halis Karuki
Kurdish Leader (Jihad Abdou)
Video's en trailers
Reviews & comments
DarkDuuvel
-
- 99 berichten
- 103 stemmen
waarom zouden ze nou een anti Amerikaanse film verkopen in de winkels dat is tegen de regels van Europa 
LOL regels blokkeren anti-westerse films vanuit oosten
maar anti-Oosterse films vanuit westen niet hoor .. Nee tuurlijk niet ... Klopt geen zak van.
The Soldier
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Heb de originele versie gezien 
vind de film nu nog beter dan die turkse gesproken versie 
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Er hebben pas 6 mensen gestemd die ik enigzins serieus neem en van hen is het gemiddelde ongeveer 2,5. Het gemiddelde is zo enorm hoog, puur en alleen door al die talloze 5* gevers. Ondanks die 3,70 dus totaal geen hoge verwachtingen hiervan.
kahraman
-
- 92 berichten
- 241 stemmen
deze film heb ik opnieuw helemaal bekeken,en ik moet zeggen: wat een pracht film !!
heb de laatste tijd niet zo'n goeie film als deze gezien.
ik vond het verschil in trailers ook wel grappig, gezien deze gemaakt zijn om in de smaak te vallen bij de verschillende culturen
Arabische trailer: de Syrische acteur, en de Arabisch sprekende Turken worden in beeld gebracht, dus veel gepraat, af en toe actie.
Engelse trailer: verhaal wordt uitgelegd en best wel wat gewelddadigheden, vooral de amerikaanse acteurs en de Turken die doen alsof ze Amerikanen zijn in beeld.
Turkse trailer
WWIII geweld geweld en nog eens geweld, Polat neemt wraak en brengt Turkse stijl judgement day.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Er hebben pas 6 mensen gestemd die ik enigzins serieus neem en van hen is het gemiddelde ongeveer 2,5. Het gemiddelde is zo enorm hoog, puur en alleen door al die talloze 5* gevers. Ondanks die 3,70 dus totaal geen hoge verwachtingen hiervan.
Heb je de film al in bezit, Matthijs?
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Nee. Ben hem wel van plan te gaan zien binnenkort, maar ik heb hem nog nergens gevonden. 
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 berichten
- 0 stemmen
Heb de originele versie gezien 
vind de film nu nog beter dan die turkse gesproken versie 
De orginele versie is Turks..?
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Nee, in de originele versie wordt er af en toe Engels gesproken, toch?
In de Turkse versie is dat nagesynchroniseerd.
The Soldier
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Juist Amerikanen praten engels, koerden koerdisch, arabieren arabisch, turken turks/engels met andere woorden geen turks dublaj 
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Juist Amerkinanen praten engels, koeren koerdisch, arabieren arabisch, turken turks/engels met andere woorden geen turks dublaj 
Nu je hem beter vindt, moet je stem toch omhoog? 
The Soldier
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Oke maar met beter bedoelde ik zonder die dublaj de film origineler is dan die dublaj leek wel of je een film zat te kijken op Showtv
met turkse gare dublaj
nu is de film pas internationaal

trouwens het is een goeie sommige mensen kunnen er gewoon niet tegen als amerikanen hard aangepakt worden 
alecx
-
- 25 berichten
- 700 stemmen
Wie is dat? Een nieuwe HERO? Turkse Rembo or what?,wahahaha wat een onzin! Dus turken spellen een belangrijke rol in dit conflict!
ik geef 0,5 
SiSsY bOY
-
- 260 berichten
- 874 stemmen
Opzich grappig om de oorlog eens vanuit een ander perspectief te zien, maar het is gewoon geen goede film. De amerikanen worden op een overdreven manier in een kwaad daglicht gezet. Het acteerwerk is abominabel.
2*
The Soldier
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Opzich grappig om de oorlog eens vanuit een ander perspectief te zien, maar het is gewoon geen goede film. De amerikanen worden op een overdreven manier in een kwaad daglicht gezet. Het acteerwerk is abominabel.
2*
Ow tuurlijk amerikanen doen zeker goeie dingen in Irak 
Volgens mij is de waarheid voor jou een tikje hard 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik word hier zo moe van. Je kunt hier nog geen bericht lezen of het gaat weer over de Amerikaanse politiek in Irak of ergens anders in het Midden Oosten. Sissy Boy is geloof ik de eerste die de film neutraal bekijkt. De ene geeft 0,5* omdat hij niet van Turkse Rambo's houd en een ander zit de hele dag te wachten totdat er hier weer iets word gepost om wéér te gaan zeuren over de invloed van Amerika. Weer anderen geven een 5* omdat ze het goed vinden dat de film er is maar openlijk toegeven dat ze de film tegen vonden vallen 
Het statement is nu wel gemaakt, kunnen we alsjeblieft gewoon serieus over de FILM praten (en serieus stemmen) !
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Ik vind dat we helemaal niet moeten zeuren. Als de ene fanatieker is dan de andere moeten ze zelf maar weten. Veel mensen geven ook extreem hoge cijfers en natuurlijk anders om ook. Sommige mensen kijken kritisch naar een film en je hebt sommige mensen die van knal- en vuurwerk houden,(+ zonder verhaal) en ze geven een 4/5 sterren. We hebben dus niet alleen hier of elders te maken met: "Smaken verschillen". Nee we hebben ook tegenwoordig te maken met "Meningen Verschillen". Een MM-er heeft hier op deze site een mooie quote geplaatst: "Het is zoeen slechte film, dat ie vijf sterren verdient. En zoeen houding heeft elk MM-user, die vind zelf hoeveel deze film waard is. En niet wat de andere user er van vinden en baseer ik maar daarop.
luukg
-
- 31 berichten
- 44 stemmen
Ik heb de DVD nu gekeken. Ik heb niks met Turken te maken verder, en al helemaal niet met de Amerikanen. Ik vond het een goede film die ik nog wel eens wil zien, maar geen film waar ik uren over kan praten. De rambo acties van Polat vond ik dan weer niet zo goed, maar ik denk dat dat ook niet helemaal het doel van de film is, maar een bijzaak om er een leuk verhaal in te krijgen.
De stukken die gespeeld zijn waar Polat niet in speelt trokken mij vooral aan. In het stuk van die zelfmoord aanslag bij die marktplaats kreeg ik zelfs begrip voor hen, en kon ik eindelijk die mensen ook eens wat begrijpen.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat het zo erg was allemaal daar, want het is idd een lekkere niet-Amerika-lekker-makende-film wat ik wel gewend ben.
Ik geef voor deze film 3,5*, en dan niet om Polat z'n helden daden maar vooral om de rest er om heen 
The Soldier
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de DVD nu gekeken. Ik heb niks met Turken te maken verder, en al helemaal niet met de Amerikanen. Ik vond het een goede film die ik nog wel eens wil zien, maar geen film waar ik uren over kan praten. De rambo acties van Polat vond ik dan weer niet zo goed, maar ik denk dat dat ook niet helemaal het doel van de film is, maar een bijzaak om er een leuk verhaal in te krijgen.
De stukken die gespeeld zijn waar Polat niet in speelt trokken mij vooral aan. In het stuk van die zelfmoord aanslag bij die marktplaats kreeg ik zelfs begrip voor hen, en kon ik eindelijk die mensen ook eens wat begrijpen.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat het zo erg was allemaal daar, want het is idd een lekkere niet-Amerika-lekker-makende-film wat ik wel gewend ben.
Ik geef voor deze film 3,5*, en dan niet om Polat z'n helden daden maar vooral om de rest er om heen

Hey luukg wou eve weten van waar je de DVD hebt is het al te huur ?
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Ik heb gezien dat Markplaats.nl de dvd verkoopt voor € 20,=
of je bestelt het via een turkse site voor niet eens € 10,= 
The Soldier
-
- 128 berichten
- 0 stemmen
Ik heb gezien dat Markplaats.nl de dvd verkoopt voor € 20,=
of je bestelt het via een turkse site voor niet eens € 10,= 
Komt die niet in Mediamarkt, Freerecordshop ofzo 
janhero
-
- 255 berichten
- 315 stemmen
Tjonge jonge wat een slechte film. Rambo 1 was nog beter. Het zou mooi zijn om eens een film te maken vanuit het gezichtpunt van de Irakesen maar dit is een anti koerdische film en daar weten de turken wel raad mee. De amerikanen zijn alleen maar patsers en de arabieren softies. De enige rechtvaardige zijn de turken. Ik hoop dat niet iemand dit serieus neemt en , net zo als ik, er erg hard om moest lachen. Om toch een beetje serieus genomen te worden vertelde ze toch nog even dat zelfmoordaanslagen niet mag van ALLAH.
Ik snap echt niet waarom deze film op 3.61 staat. ik denk dat het om de humor is, die ik in de film zie. het doet me denken aan een Bollywoodfilm.
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 berichten
- 0 stemmen
Nee, in de originele versie wordt er af en toe Engels gesproken, toch?
In de Turkse versie is dat nagesynchroniseerd.
Dure Woordjes 
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 berichten
- 0 stemmen
Wie is dat? Een nieuwe HERO? Turkse Rembo or what?,wahahaha wat een onzin! Dus turken spellen een belangrijke rol in dit conflict!
ik geef 0,5 
Kill wat praat jij?
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Tjonge jonge wat een slechte film. Rambo 1 was nog beter.
Met First Blood is toch niks aan de hand, voor mij is dat een beetje nostalgie.
Wat je schrijft over deze film, ben ik het voor de rest behoorlijk mee eens. Onze Turkse stemmers komen enkel met argumenten, dat de Amerikanen nu eens goed neergezet worden. Vooral die patser die iedereen zomaar doorzeeft, schijnt nogal een voorbeeld van de Amerikaanse soldaat te zijn. Duhh..... als iemand deze film serieus durft te nemen.... poeh.....dat gedreun van die sheikh was nogal opzichtig en stond in geen enkele verhouding met de rest van de film.
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Ik zie deze film als een doorsnee actiefilm. De good guy is een Turk die graag wraak wilt nemen op een stelletje Amerikaanse -die toevallig millitairen zijn- criminelen. Wat er op of onder afspeelt in deze film is gewoon bijzaak.
Trouwens, tegenwoordig weten we allemaal (ook Europeanen) dat Amerikanen geen kosjer mensen (meer) zijn.
Neem deze film niet al te serieus, ook al zijn er waargebeurde feiten tussenin. We weten allemaal ook dat de Amerikanen zelf ook zichzelf in de maling nemen in films. Een voorbeeld is Three Kings uit 1999 hier word ook Amerikanen zwart gemaakt en bij Hostel uit 2005 word de Europeanen belachelijk gemaakt.
Puntje-bij-pijltje het is allemaal entertainment. En ja, sommige mensen zijn kritisch op de film en sommige zijn kritsicher op de inhoud.
Ikzelf vond deze film op zich vermakelijk sommige scenes zijn echt om bij na te denken. Bij sommige scenes maken ze een beetje TÉ...
3,5* voor de grappige/mooie dialogen en een pluspuntje voor Billy Zane (ook al doet hij overacting) 
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Puntje-bij-pijltje het is allemaal entertainment.
Eh....puntje bij pijltje ? Wel leuke 'verspreking'
wallywalrus
-
- 75 berichten
- 75 stemmen
wat een film. De "zoon" van kojak is de slechte amerikaan.
Toevallig heet ie ook nog Sam. ( van uncle Sam) en is ie een hele slechte christen. Hij kan heel goed het electrische raampje op en neer laten gaan van zijn Hummer.
Enkele broertjes van Rambo op de achtergrond.
De super held die pas op het laatst een beetje gewond raakt.
Een enge dokter die iets lijkt op Nick Nolte.
Zeer overdreven en soms langdradig acteerwerk op zijn Turks.
Wel een goede scene tussendoor.
Ik vond het absuluut een misser
roadmouse
-
- 20 berichten
- 127 stemmen
Waardeloze film. Slecht acteerwerk, slecht verhaal. En zo 'realistisch' als een Rambo film.
Pure tijdverspilling, zelfs als je niets beters te doen hebt.
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 berichten
- 0 stemmen
Waardeloze film. Slecht acteerwerk, slecht verhaal. En zo 'realistisch' als een Rambo film.
Pure tijdverspilling, zelfs als je niets beters te doen hebt.
juist niet.. wel als er mensen zijn die niets van deze film begrepen hebben.. zoals jou dus 
kahraman
-
- 92 berichten
- 241 stemmen
Waardeloze film. Slecht acteerwerk, slecht verhaal. En zo 'realistisch' als een Rambo film.
Pure tijdverspilling, zelfs als je niets beters te doen hebt.
he rambo was een leuke film 
Pre- en sequels

Kurtlar Vadisi: Vatan
2017
15 reacties

Kurtlar Vadisi Filistin
2011
40 reacties

Kurtlar Vadisi: Gladio
2009
16 reacties
Het laatste nieuws

Felle reacties op Kanye West-concert: Netflix-docu belicht de omstreden artiest

'Wuthering Heights' mag je niet vergelijken met de klassieke roman: 'Het is gewoon een fantasie'

'Crime 101' overtuigt critici: 'Uitstekende misdaadfilm'

Splinternieuwe trailer 'Scrubs'-revival onthuld: kijkers reageren positief
Bekijk ook

Kurtlar Vadisi: Gladio
Actie / Oorlog, 2009
16 reacties

Bir Zamanlar Anadolu'da
Drama / Misdaad, 2011
115 reacties

Kurtlar Vadisi Filistin
Actie / Avontuur, 2011
40 reacties

Vive la France
Komedie, 2013
8 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.


