The Presidio (1988)

Actie / Thriller

geregisseerd door Peter Hyams
met Sean Connery, Mark Harmon en Meg Ryan

Overste Alan Caldwell wordt gedwongen met de politie samen te werken als de militaire basis in San Francisco het toneel wordt van een schokkende moordzaak. Het onderzoek wordt geleid door Jay Austin, een ex-MP, die wegens disciplinegebrek werd ontslagen. De twee mijden elkaar liever, maar zijn door de omstandigheden gedwongen samen te werken om de moord op te lossen.

avatar van Ziggy007
Een standaard 3* filmpje.

Acteerwerk is niet bijzonder (goed of slecht).
Verhaal is standaard (maar niet goed en ook niet slecht).
De scènes zijn degelijk, maar niet bijzonder (goed of slecht).

Een érg standaard, maar oerdegelijke detective filmpje. Alle mogelijke en 'onverwachte' plotwendingen komen er in voor, af en toe de nodige humor (die me hoogstens deed glimlachen trouwens) en natuurlijk een liefdeskwestie (op 2 vlakken zelfs).

Wat wil je nou nog meer?

Helemaal mee eens. Een leuke film maar ook zeker niet meer dan dat. Raar dat iemand van Connery's status erin speelt. De dialogen zijn trouwens soms wel erg matig.

avatar van otherfool
Belachelijke film ondanks de A cast. Volgens mij zag ik hem destijds alleen omdat ik in/bij The Presidio ben geweest. Zeer af te raden.

0,5*.

avatar van Legan
Standaard is het woord wat bij deze film past. Standaard detective, standaard geacteerd, standaard verhaal, standaard actie, standaard voorspelbaarheid, ... Blijkbaar kunnen bekende namen een film toch niet maken.

avatar van movie fan
redelijke goede film , verhaal was oke , acteerwerk ook . niets echt speciaal maar toch vermakelijk . 3sterren

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Eén van de weinig Conneryfilms die ik nog niet had gezien. Niet dat het zo'n gemis is gebleken. De film heeft een groot 80's gehalte en buiten Connery wordt er niet echt denderend geacteerd. Meg Ryan valt soms wel mee, maar vooral Mark Harmon is zeer slecht. Nooit ergens boeiend en vrij doorzichtig. De film wordt nog wat rechtgehouden met enkele achtervolgingen en de aanwezigheid van Connery. Een te vergeten filmpje.

avatar van AnthonyG.
Deftige achtervolgingen, actie, humor en een streepje droefheid; ik vond het aangenaam wegkijken.

Beetje een 13 in een dozijn jaren 80 Actie / Thriller. Het verhaal is niet echt bijzonder maar de film kijkt zich wel aardig weg (ook soms fraaie beelden van San Francisco) en wist soms ook te boeien. Alhoewel Sean Connery en Meg Ryan erin meespelen was de cast niet echt hoogstaand en beiden zullen deze film wel als een soort schnabbel gebruikt hebben. Mark Harmon vond ik nog het leukst spelen en dat zegt al genoeg. Slecht is de film zeker niet maar het woord "standaard" is inderdaad van toepassing voor deze film.

avatar van Left4Dead
Prima te doen, de twee hoofdrolspelers zitten lekker in elkaars haren.
Naar het einde toe wordt het allemaal wel minder. Het liefdesverhaaltje had achterwege gelaten mogen worden en Meg Ryan weer eens irritant. Leuk koppie had ze destijds maar ben nooit een fan van haar geweest.

Leuke jaren 90 film, geen knaller. De twee heren waren vermakelijk en deden het leuk.

lezertje
Behoorlijk doorsnee. Een uit de dertien, maar altijd leuk om Sean Connery in actie te zien.