Storm Catcher (1999)

2,07

Actie

geregisseerd door Anthony Hickox
met Dolph Lundgren, Mystro Clark en Jon Pennell

Luchtpiloot Jack Holloway is vals beschuldigd van hoogverraad voor het stelen van een prototype militair vliegtuig en hiervoor veroordeeld. Op weg naar de gevangenis doet hij een gewaagde ontsnappingspoging om het vliegtuig terug te krijgen, zijn naam te zuiveren en zijn vrijheid te herwinnen.

17 BERICHTEN 4 MENINGEN

Je moet niet optellen maar het gemiddelde nemen

Justice4All
SSeagal schreef:
... Dat maakt dus **
Jij bent in iedergeval meest gulle persoon, SSeagal

avatar van SSeagal
kos schreef:

Je moet niet optellen maar het gemiddelde nemen

Dat kan niet als je zo weinig keuze kwa sterren hebt, dan moet je puur met cijfers werken

avatar van Captain Pervert
Door RTL5 met veel bombarie aangeprezen als "en we gaan door met de succesfilms van Dolph Lundgren..." kan ik deze natuurlijk niet missen

Toch jammer, vond het een coole gast. Is natuurlijk bekend geworden als Ivan Drago en kreeg daarna zelf wat "action vehicles", waarvan Universal Soldier (samen met VanDamme) nog wel de bekendste en meest succesvolle was.

Ben benieuwd hoe deze film is. Verwacht er niet veel van maar het plot klinkt wel OK

avatar van Quentin
Veel grotere rotzooi dan de normale aardige pulp van Dolph (met wat bier) .... alleen gerecycled materiaal uit andere films of stock-footage waar een verhaaltje omheen is geschreven..... zelfs Dolph heeft veel beter gemaakt.... 0,5/5

avatar van Captain Pervert
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Nou dat moet ik toch echt tegenspreken, ik was blij verrast door de prima regie en special effects. Ook omdat er heel veel beelden met dat vliegtuig zijn, of het nou stock footage is of niet, het zag er goed uit en viel niet uit de toon in verhouding met de restvan de film ofzo.

Zelfs de plot verraste me want ik dacht de hele tijd dat die Tom, de dode zoon van de generaal, achter het hele plan zou zitten, maar toen was het de generaal zelf.

Prima te pruimen B film, 2 sterren.

avatar van Captain Pervert
Hmm wat gaf ik hier ooit laag voor? Prima te pruimen zou toch echt wel hoger moeten zijn dan 2 sterren. Ik maak er 2.5 van.

avatar van Jorick

Een erg matige actiefilm. 1.5*

Minder dan matig zelfs. Lundgren is één groot grap en het verhaal zuigt werkelijk aan alle kanten. Ik kan me mateloos irriteren aan dit soort bagger films. 0.5*

avatar van Dolphfan
Onderhoudende actiefilm. Met een paar geniale momenten. Echt een aanrader voor de fans.

Lundgren weet van het wankele verhaal, toch dankzij hoogstaand acteerwerk een topfilm te maken

avatar van 606
een wel te pruimen actie met een wel goede dolph
en toch wel veel actie

maakt het 2,5 ster

avatar van Lavigne
ik vond dit een zeer goede film van dolph!! heb geen spijt dat ik die gekocht heb!! goede film!! goed verhaal 4 sterren

Geen fantastische film, maar wel een die laat zien dat Anthony Hickox een goed regisseur is met oog voor cinematografie. Ik heb Dolph persoonlijk beter zien acteren, maar met zo'n matig script lijkt het me ook moeilijk om geinteresseerd te blijven. Grootste miscast was echter nog wel zijn vrouw met Nieuw-Zeelands accent, tenenkrommend gewoon. Zijn black sidekick Sparks vond ik persoonlijk erg sympathiek.

Maar goed, net als in Submerged was het budget duidelijk niet te hoog, mannen met rubberen silencers als hoogtepunt/dieptepunt. Petje af voor de regisseur die met sfeervolle slow-motion beelden en enkele (helaas te weinig) mooie actiescenes de boel er in ieder geval professioneel laat uitzien. Leuk voor een keertje, meer niet.

Geen topfilm, maar toch een van de betere met Dolph Lundgren.
Het verhaal is redelijk goed en spannend, hoewel zeer voorspelbaar.
Duidelijk een B-film, gezien de slechte kwaliteit van de special effects.
Maar de film kon me dus wel boeien.

Dick2008
Al te gemakkelijk in elkaar geflanst filmpje maar probeert Lundgren wat variatie in zijn films te brengen. Hij is trouwens wel goed met kinderen dus is het te begrijpen dat hij ook in Kindergarten Cop 2 (2016) te zien is. Niet bijzonder verder. 2.0