The Point Men (2001)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Luxemburg
Actie

geregisseerd door John Glen
met Christopher Lambert, Kerry Fox en Vincent Regan

Tony is een geheim agent in dienst van Israël en leider van de 'point men', een hoogopgeleid anti-terroristen team. Wanneer de point men opdracht krijgen de geheimzinnige terrorist Amar te liquideren, is dat voor Tony het begin van een gevaarlijk kat-en-muis-spel. Volgens de autoriteiten is Amar bij een aanslag om het leven gekomen. Maar wanneer de point men één voor één vermoord worden, herkent Tony daarin het dodelijke werk van Amar...

avatar van sn@ke
Redelijk actiethrillertje maar zeker niet bijzonder goed. De film is niet bepaald spannend en Christopher Lambert is maar een zwak acteur. 2,5*

avatar van nirvana
helemaal mee eens sn@ke

Deze film zit vol met clichés en stereotypen, de actie is erg oncreatief (saaie achtervolgingen, belachelijke vechtscènes etc.) en ook de romantiek in de film is hartverscheurend nep. Verder zijn de personages erg plat en het acteerwerk (vooral van Lambert) is ook niet al te best.

avatar van Rujar
Twee woorden: Christopher Lambert (Deja Vu)

avatar van brielen
Niet een van Lamberts sterkste films
Flitterdun verhaal maar goed in beeld gebrachte actiescénes.

avatar van BlueJudaskiss
Viel me eigenlijk nog wel mee, had het erger verwacht. 2*

djelle
Stereotiepe actiethriller waarbij alles al eens eerder en vooral beter is gedaan. 1,5*

avatar van argus
sn@ke schreef:
...De film is niet bepaald spannend...
Er zat juist spanning zat in: toen Amar Kamil (Vincent Regan) Francie Koln (Maryam d'Abo) zo ontzettend het hof maakte wist ik niet meer of hij haar wel of niet zou vermoorden, hij speelde trouwens best wel goed, Vincent Regan.
De dramatische scenes na elk slachtoffer worden terloops mooi in beeld gebracht. Plot had ik zelf nog niet ergens anders gezien, tenminste niet op deze manier verteld. Verder was het leuk dat Maryam d'Abo weer eens mee deed, in 'The Living Daylights' deed ze het wat mij betreft ook heel aardig. 3*

turksoldier_61
die wapens waren harstikke nep in andere films lijkt het er meer op.ik vond het een slecht film

avatar van sinterklaas
Gisteren gezien.

Ik vond hem erg goed. Weer zo'n lekkere terroristen-filmpje. Lambert vond ik wel goed spelen. De actiescenes zijn inderdaad goed in beeld gebracht. De locaties ook(waaronder Luxemburg)

Ja, deze was voor mij goed geslaagt.
En dat nog voor maar 1,50 euro!!!

avatar van Mescaline
Film is redelijk om een keer gezien te hebben niet om nog een keer te kijken maarja voor een avondje vermaak is het wel tedoen 3 sterren

veron35
djelle schreef:

Dat houd jou normaal niet tegen zo te zien. Je zet Judge Dredd op nr. 1 in je top tien...

Christopher Lamert zorgt toch weer voor een half puntje extra. Ik weet echt niet waarom, maar ik heb een zwak voor die vent. Uiterst fijne acteur.

Christopher Lambert is verre van een briljant acteur, maar hij slaagt er iedere keer door zijn charisma in ervoor te zorgen dat ik met plezier naar zijn films kan kijken. Deze spionagethriller is daar geen uitzondering op, al vraag ik me nog steeds af hoe de regisseur van enkele van mijn favoriete Bondfilms uiteindelijk tot het regisseuren van low-budget thrillers is gekomen.

De cast is niet bijster sterk, maar net niet hinderlijk genoeg in onervarenheid of acteergebrek om echt te irriteren. Op bepaalde momenten slaagt men er zelfs in een vorm van spanning te creeeren, al zijn dit spaarzame momenten. Verder hobbelt de film een beetje door van situatie naar situatie, maar verspilt men gelukkig geen tijd met zinloze scenes of irritante dramatische ontwikkelingen (al was het hele zwangere vrouw verhaal op het randje)

Point Men blijft echter een zeer goedkoop aandoende actiethriller (helemaal door de soundtrack) die nergens echt goed wordt. Toch, voor een 5 voor 5 euro film was hij zeker vermakelijk genoeg om me niet bekocht te voelen.

Ben het in grote lijnen eens met de voorgaande recensie. Christopher Lambert heeft genoeg uitstraling om deze hoofdrol doeltreffend te vertolken. Hij heeft niet veel verschillende gezichten, maar dat is in deze film voldoende. Vincent Regan speelt de ijzige schurk met verve.
Het is gewoon een actiefilm zonder enige pretentie. En helemaal niet zo low-budget, het ziet er best goed uit.

avatar van AGE-411
wo 14 april om 22.40 op 2BE

avatar van eavymetal
sinterklaas schreef:
Gisteren gezien.

Ja, deze was voor mij goed geslaagt.
En dat nog voor maar 1,50 euro!!!

Ik vond de film écht niet goed, want Christopher Lambert is als slechte acteur totaal niet op zijn plaats in deze film. Daar komt ook nog eens bij dat de actiescènes volgens mij totaal niet ui de verf komen.

avatar van RuudC
Lastig om deze uit te zitten. De actie is matig, het acteerwerk stelt weinig voor en het verhaal is ondermaats. Waar ik de meeste moeite mee heb, is toch dat er geen rode draad is in de opbouw. Er zit geen vloeiende lijn in de opeenvolgende scenes. Christopher Lambert is een behoorlijke miscast als gedreven geheim agent. Zijn enige hoogtepunt is die als de wat schuchtere Connor McLeod. The Point Men is kwalitatief soms niet meer dan redelijk te noemen. James Bondverleden of niet. John Glen heeft met geen enkele scene indruk gemaakt. Dit saaie vehikel is zelfs de 5 voor 5 euro niet waard.

avatar van Kuwiel
Goeie actie film met een goed verhaal, haalt het weliswaar niet bij films als the Bourne Ultimatum , maar is een goede film, iets meer spanning had gemogen.
De film verveelt niet en kijkt lekker weg !!

Wat een boutfilm is dit zeg echt de slechtste acteerprestaties die je je maar kunt voorstellen. had ik niet van john glen verwacht.

avatar van FILM!BOY!
Had deze film liever nooit van m'n leven gezien. 0,5

Ik heb me niet verveeld met deze B-film, waar de hoofdrol is weg gelegd voor Christopher Lambert, alweer.
Veel actie, een simpel verhaal en mooie locaties.
Meer hoef ik niet te vertellen.
Is eens leuk voor een keer, maar verwacht nu ook niet teveel !!