Live Wire (1992)

Actie

geregisseerd door Christian Duguay
met Pierce Brosnan, Ron Silver en Ben Cross

Danny O'Neill is bomexpert die wordt ingeschakeld bij een zaak waarbij onzichtbare vloeibare explosieven komen kijken, die worden geactiveerd in het menselijk lichaam. Het doel van een groep terroristen is om een overspelige senator, die iets met Danny's vrouw heeft, om het leven te brengen.

avatar van davidov
is opzich niet een hele bijzondere film (deed me voornamelijk denken aan blown away...ook een film over een bommen expert maar dan met tommy lee jones als de bad guy)

maar is toch wel amusant, niks houd eigenlijk over.....tis een echte tv film.

neo (crew)
De dreiging van het gevaar van bommen kan heel spannend worden weergegeven. Live Wire leek alleen meer op een 'ik stond erbij en ik keek ernaar' film. 2 sterren

avatar van Abel Wulf
Pierce Bosnan trekt de film met zijn bijzonder acteertalent iets naar boven hoewel hij weinig materiaal krijgt. Teveel clichés. Best een aangename film maar geen hoogvlieger, ook niet wat de actie scènes betreft.

avatar van 606
Aardige tv film en pierce doet het aardig.
Leuk idee van de bommen.

3 sterren

avatar van Left4Dead
Waar het allemaal nog aardig begint, de film in het tweede gedeelte behoorlijk minder wordt. Acteerwerk is prima te noemen, vaak nog een leuk script door de grappige oneliners maar het verhaal holt achteruit naarmate men ontdekt hoe de explosies ontstaan. Op driekwart hoop je dan ook dat het allemaal maar snel afgelopen mag zijn, voorspelbaarheid is daarvan de oorzaak. Toch staat het er allemaal nog netjes op voor een prent van 25 jaartjes oud.