The Night We Never Met (1993)

geregisseerd door Warren Leight
met Annabella Sciorra, Matthew Broderick en Kevin Anderson

Brian verhuurt zijn appartement beurtelings aan Ellen, die een ongelukkig huwelijk heeft en een schilderplek wenst, en Sam, die net gedumpt is door zijn vriendin Pastel. Dit gaat allemaal goed, totdat Sam en Brian een keer besluiten om van afspraak te verruilen zonder Ellen hiervan in te lichten. Ellen heeft ondertussen een soort van indirecte communicatie met Sam. Dit alles loopt op misverstanden uit.

avatar van geronimo
Hier kromgelegen om het spel van Jeanne Tripplehorn, ik had haar nog nooit zo zien spelen.

avatar van Ganesha
Saai, nergens echt grappig of leuk
Het verhaal komt nooit goed op gang
Het leek me aan het verhaaltje en de hoes te zien wel aardig, maar viel erg tegen

avatar van thomzi50
Het viel me nog mee. Natuurlijk zijn het maar matige acteurs in een romantische komedie, meestal een verschrikkelijk genre, maar hier viel het allemaal nog wel mee. Een paar aardige momenten, en ondanks haar voorspelbaarheid en geringe creativiteit nergens echt ergerlijk. 2,5*
Nu overigens voor 1,50 bij de Bart Smit te koop

avatar van nightbreed
Ja deze viel mij dus ook erg mee (was maar 1 euro).
Het verhaaltje is onderhoudend genoeg en zelf grappig genoeg om te boeien tot het einde.

Cijfer: 3

avatar van AGoos
nergens wordt deze film hilarisch,,,toch heb ik hem heel makkelijk uit kunnen kijken...geen goeie,,maar ook geen slechte,,,

avatar van soom
Heerlijk romantisch. Matthew Broderick is erg goed op dreef, verhaal amuseert, is weer gewoon zo'n lekker niks mee filmpje. Hapslikweg, niets heftigs, gewoon echt even heerlijk lekker verstand op 0, aan totaal niets anders denken dan aan de romantiek die op je scherm getoond word. 3 verdiende sterren.

avatar van hannes64
Wat is Annabella Sciorra in deze film toch ongelooflijk mooi.
De film zelf is ook een aanrader.
Leuke romantische komedie.

avatar van Sergio
Natuurlijk ligt het voor de hand dat het verhuurschema niet volgens plan gaat maar deze film kijkt lekker snel weg.
Gekocht bij Blokker voor 1 euro, dus mij hoor je niet klagen .

confucius
Een film met een hoog " overbodigheidsgehalte."
Er valt over deze merkwaardige onnozelheid niks te melden. Elk woord is een verspild woord.
' Er is niks zo triestig als een mislukte komedie.' 0,5 en vraag mij niet waarom!

Dick2008
Grootste deel is het een nogal rommelige chaotische film, met allerlei personages waardoor vooral in het begin ook moeilijk te volgen. Daarnaast is het einde al heel snel voorspelbaar. De vele in rap tempo opvolgende situaties zijn echter helemaal niet zo voorspelbaar en dat maken de film de moeite waard. Het laatste halfuur, als de waarheid steeds meer aan het licht komt voor de diverse relaties wordt de film ook stukken beter.

Matthew Broderick speelt erg leuk maar verder wordt er nogal matig geacteerd. Dat neemt niet weg dat er veel komische situaties en grappige dialogen in voorkomen zodat ik toch op 3.0 uitkom. Je zou trouwens een romantische komedie verwachten maar het romantische in de film vind ik maar flinterdun en terecht staat er boven bij genre alleen komedie.