• 11.008 nieuwsartikelen
  • 9.003.679 stemmen

The Night We Never Met (1993)

Komedie | 99 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Warren Leight

Met onder meer: Annabella Sciorra, Matthew Broderick en Kevin Anderson

Gesproken taal: Engels

Plot The Night We Never Met

Brian verhuurt zijn appartement beurtelings aan Ellen, die een ongelukkig huwelijk heeft en een schilderplek wenst, en Sam, die net gedumpt is door zijn vriendin Pastel. Dit gaat allemaal goed, totdat Sam en Brian een keer besluiten om van afspraak te verruilen zonder Ellen hiervan in te lichten. Ellen heeft ondertussen een soort van indirecte communicatie met Sam. Dit alles loopt op misverstanden uit.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van geronimo

geronimo

• 1955 berichten

Hier kromgelegen om het spel van Jeanne Tripplehorn, ik had haar nog nooit zo zien spelen.

avatar van Ganesha

Ganesha

Saai, nergens echt grappig of leuk

Het verhaal komt nooit goed op gang

Het leek me aan het verhaaltje en de hoes te zien wel aardig, maar viel erg tegen

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Het viel me nog mee. Natuurlijk zijn het maar matige acteurs in een romantische komedie, meestal een verschrikkelijk genre, maar hier viel het allemaal nog wel mee. Een paar aardige momenten, en ondanks haar voorspelbaarheid en geringe creativiteit nergens echt ergerlijk. 2,5*

Nu overigens voor 1,50 bij de Bart Smit te koop

avatar van nightbreed

nightbreed

Ja deze viel mij dus ook erg mee (was maar 1 euro).

Het verhaaltje is onderhoudend genoeg en zelf grappig genoeg om te boeien tot het einde.

Cijfer: 3

avatar van AGoos

AGoos

nergens wordt deze film hilarisch,,,toch heb ik hem heel makkelijk uit kunnen kijken...geen goeie,,maar ook geen slechte,,,

avatar van soom

soom

Heerlijk romantisch. Matthew Broderick is erg goed op dreef, verhaal amuseert, is weer gewoon zo'n lekker niks mee filmpje. Hapslikweg, niets heftigs, gewoon echt even heerlijk lekker verstand op 0, aan totaal niets anders denken dan aan de romantiek die op je scherm getoond word. 3 verdiende sterren.

avatar van hannes64

hannes64

• 1905 berichten

Wat is Annabella Sciorra in deze film toch ongelooflijk mooi.

De film zelf is ook een aanrader.

Leuke romantische komedie.

avatar van Sergio

Sergio

Natuurlijk ligt het voor de hand dat het verhuurschema niet volgens plan gaat maar deze film kijkt lekker snel weg.

Gekocht bij Blokker voor 1 euro, dus mij hoor je niet klagen .

avatar van confucius

confucius

Een film met een hoog " overbodigheidsgehalte."

Er valt over deze merkwaardige onnozelheid niks te melden. Elk woord is een verspild woord.

' Er is niks zo triestig als een mislukte komedie.' 0,5 en vraag mij niet waarom!

avatar van Dk2008

Dk2008

Grootste deel is het een nogal rommelige chaotische film, met allerlei personages waardoor vooral in het begin ook moeilijk te volgen. Daarnaast is het einde al heel snel voorspelbaar. De vele in rap tempo opvolgende situaties zijn echter helemaal niet zo voorspelbaar en dat maken de film de moeite waard. Het laatste halfuur, als de waarheid steeds meer aan het licht komt voor de diverse relaties wordt de film ook stukken beter.

Matthew Broderick speelt erg leuk maar verder wordt er nogal matig geacteerd. Dat neemt niet weg dat er veel komische situaties en grappige dialogen in voorkomen zodat ik toch op 3.0 uitkom. Je zou trouwens een romantische komedie verwachten maar het romantische in de film vind ik maar flinterdun en terecht staat er boven bij genre alleen komedie.

avatar van yeyo

yeyo

Wisten jullie dat Robert De Niro zijn eigen productiehuis heeft? TriBeCa Pictures. Zijn bedoeling was om New York opnieuw aantrekkelijk te maken als productie locatie. De vroege jaren '90 worden inderdaad gekenmerkt door een hernieuwde interesse in de New Yorkse couleur locale en levensstijl. Eén van de eerste producties van TriBeCa Pictures betrof 'The Night We Never Met' - een genadeloos in vergetelheid geraakte komedie die slechts een fractie van zijn budget terugverdiende. Van een valse start gesproken, Bobby!

Nochtans verdient deze film heus wel beter. Het is een charmante, aangenaam in beeld gebrachte zedenkomedie met een premisse die je zowat als Rohmer-light zou kunnen bestempelen. Ha, de muizenissen van yuppen, precaire huisvesting en het wispelturige liefdesspel! "Liefde is zoals politiek, de zittende partij heeft altijd een voordeel." De intrige speelt zich af in een stemmige setting, de pittoreske straten van... Tribeca. Nee, geintje, het was eigenlijk in de Village, maar dat is toch nagenoeg hetzelfde?

Regisseur Warren Leight blijft een enigma: de arme man heeft slechts één film geregisseerd en toonde nochtans wel een uitgesproken signatuur in deze The Night We Never Met. Eén van onmiskenbare New Yorkse schtick: "een vlek club soda op je hemd? Neem snel wat rode wijn, dat wast die club soda er zo uit!" Toegeven, het is allemaal een beetje hit and miss, sommige pogingen tot burleske humor zijn eerder genant te noemen, met als dieptepunt dat nep-Frans gekakel van Jeanne Tripplehorn.

Omwille de verschijning van Annabella Sciorra echter uiterst kijkbaar. Elke frame die zij bewandelt, is voorzien van een magische gloed, een natuurlijk clair obscur effect, als een grietje van Caravaggio.