Youth in Revolt (2009)

geregisseerd door Miguel Arteta
met Michael Cera, Portia Doubleday en Justin Long

'Youth in Revolt' is het verhaal van tiener Nick Twisp (Michael Cera), een lieve maar sullige braverik die z’n droommeisje Sheeni (Portia Doubleday) ontmoet tijdens een aparte familievakantie. Het enige probleem is dat Sheeni’s droomjongen letterlijk een droom is: een ingebeelde Franse gangster genaamd Francois. Hierdoor is Nick gedwongen om z’n eigen alter ego-versie van Francois te manifesteren en te rebelleren in naam van de liefde.

avatar van Hanske82
Ik heb genoten van deze film Leuk acteerwerk en een leuk verhaal .. Bestaan er nog meer van zulke films ? 3 sterren ..

avatar van Jessen0wnt
Verschillende gevoelens, leek me een heel fijn filmpje. Cera doet het altijd wel geweldig, ik ben niet iemand die klaagt over zijn eenzijdige CV en zijn zeurende toon, ik vind het altijd wel grappig en daarom had ik eigenlijk ook het filmpje opgezet. Veilig op een soort film afstappen, lijk mij een goede keuze. De film is verreweg van slecht, het is vermakelijk en kent best leuke sketches, maar daarnaast is er eigenlijk ook weer geen zak aan. Het hele tweezijdige karakter werkt totaal niet, waarvan je denkt dat het leuk gaat worden, komt het nogal sukkelig over en is het eigenlijk helemaal niet goed uitgewerkt. Ik snap het idee erachter, maar het kwam niet echt over. Wat wel een leuk ding was van de film, was de overgangen via animatie, paste totaal niet bij de film, maar vond ik afzonderlijk wel geinig. 2,5 ster

Tegenvallende komedie. Toen ik de cast van deze film zag dacht ik nog dat het wel eens een leuke komedie kon worden. Maar al met al is het toch een ietwat saaie en flauwe bedoeling met hier en daar een paar grappige momenten. De film duurt met ongeveer 80 minuten gelukkig niet lang. Jammer maar met zo'n cast had er veel meer ingezeten. Van de cast had Ray Liotta nog een leuk rolletje maar de rollen van Zach Galifianakis en Steve Buscemi waren te kort om noemenswaardig te noemen zeker die van Zach Galifianakis (ik moest wel lachen toen hij aan zijn bier was aan het slurpen).

avatar van tukkerstein
Redelijke komedie, maar wel wat grappen van een bedenkelijk niveau - erg kinderachtig soms. Michael Cera speelt weer precies hetzelfde personage. De personages zijn nogal eenzijdig en standaard. Duurt gelukkig niet al te lang. 2,5*

avatar van Zizzo
De scenes met zijn alter ego waren het sterks vond ik, helaas waren er erg weinig van.

avatar van Fran
Ik vond werkelijk niets leuk of grappig aan deze film.

Nick Twisp vond ik een irritant ventje. Zijn ouders van die overdreven, niet leuke types en het verhaal kon me eerlijk gezegd ook niet boeien. Jammer maar helaas.

Leuke komedie, een keer wat anders dan al die standaard concepten. 4.0

avatar van Menno
aardige coming of age en genoeg geestigheden om er plezier aan te beleven.

avatar van Fryce
Hij begon mij te langzaam, kon er niet lekker in komen. Verassend genoeg herpakte hij op een leuke frisse manier en is het alsnog een succesje.

avatar van wwelover
Hele verrassende film. Heb sowieso een zwak voor dit soort komedies. Michael Cera is dan wel zoals gewoonlijk de sul, maar hij doet het wel weer leuk. En Portia Doubleday kende ik nog niet, maar is ook wel erg leuk. Deed me best aan Emma Stone denken. En verder zitten er met Buscemi, Galifianakis, Willard en Justin Long een aantal erg geestige bijrollen in.

avatar van soom
Aardig leuk, beetje originele vondsten die het boven de middelmaat doen uitvliegen. Michael Cera is oneindig veel beter als de Nick van Norah, als Scott uit Scott Pilgrim, en ook wel als die gast uit Superbad.

Portia Doubleday als Sheeni Saunders was wel enigszins leuk, maar vooral Paul Saunders was cool, en er zaten dus wel wat originele dingetjes in die ik erg vermakelijk vond overkomen. Geen hoogvlieger, toch wel leuk genoeg om te blijven amuseren, de hele speelduur lang tenminste genoot ik.

Een film in 2009 gemaakt, maar met af en toe de uitstraling van een 70er of 80er jaren film, zowel qua beeld als qua acteren. Wel met moderne, afwisselende technieken ingevoegd: tekenen, animeren, stop-motion, beeld over beeld, etc. En met leuke songs. Die combinatie van traditionele filmstijl met die grappige snufjes tussendoor maakt het leuk om naar te kijken.

Het verhaal heeft z'n leuke en minder leuke kanten. De kids zijn op vakantie in Frankrijk en beleven avonturen. De humor is vaak goed, maar soms flauw (lol om ontsnapte varkens).
Alles bij elkaar wel een leuke alternatieve productie.

avatar van T-man
Vrij redelijke film die mij niet echt kon boeien.

avatar van tattoobob
Leuke feelgood movie,alleen niet zo geweldig om hem nog eens
op te zetten.
Een voldoende!

HALVE TAMME.
Herzien zonder dat de verveling toesloeg.

avatar van stipstap
Het script is heerlijk orgineel, en de cast zorgt voor een sfeervolle en zalige feel-good rom com.

Nick Twisp is hilarisch als verliefde badboy met zijn alterego, en Sweeni wat een naturel actrice!

Twisp is idd schitterend. Sweeni een hele knappe meid en leuk geacteerd!

avatar van DBTim
Het begint heel erg leuk maar kakt langzaam maar zeker steeds verder in naarmate de film vordert. Al met al kijkt het leuk weg maar het is niet een film die ik nog een keer zal kijken.

avatar van Daan258
Zeer slechte film.
Erg saai verhaal en de comedy was ver te zoeken. Had hier vele malen meer van verwacht.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk voor een keertje.