Failure to Launch (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Tom Dey
met Matthew McConaughey, Sarah Jessica Parker en Kathy Bates

De 35-jarige Tripp is niet bepaald een loser te noemen. Toch woont hij nog steeds bij zijn ouders. Altijd had hij wel een reden om nog bij paps en mams te blijven hangen. Helaas hebben zijn ouders inmiddels schoon genoeg van hem, maar ze kunnen hun zoon maar niet zover krijgen dat hij op zichzelf gaat wonen. Ze besluiten de aantrekkelijke en succesvolle Paula in te huren, die garandeert dat ze Tripp binnen niet al te lange tijd 'zelfstandig' kan maken.

avatar van Rulo
Leuke feelgoodmovie om ff te kijken als je net uit bed komt met een brakke kop van een super jaarwisseling:D

Een van de mooiste romcom's.

avatar van lottetje
Schijnbaar had ik de film al een keer eerder gezien, maar ik kan het me niet herrineren.
Ik vond het ook een matige film. als zaten er wel echt grappige momenten in. Maar nee het verhaal is niet sterk.

2.5

avatar van dikkop
Er zijn maar weinig films in deze genre die boven het gemiddelde uitstijgen, daar hoort deze niet bij.

Hij is gewoon leuk, that's it!

avatar van m1701
Leuke feelgood movie.
Acteerwerk was ook wel aardig.
Leuk om een keer gezien te hebben.
Helaas wel een beetje een standaard verhaal maargoed
toch 3*

Ontzettend voorspelbaar maar toch leuk om een keertje te zien
vooral kit vond ik een leuk personage

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Voorspelbaarheid troef.

Zeer clichématige romcom waar op beide niveaus weinig van kan worden genoten. Het verhaal is erg slap en de chemie tussen de hoofdrolspelers is volledig afwezig, evenals enige originaliteit.

Matig.

avatar van Ciai
Niets is zo vervelend als een acteur die niet weet hoe snel hij zijn kleren van zijn lijf moet afscheuren om zijn lichaam te laten zien. Misschien dat het de bedoeling was, maar ik vond Mcconaughy dus echt een lul in deze film. Uit de hele houding sprak zo'n arrogantie en zelf-geweldig-vind-heid, dat er echt een deur open moest om dat allemaal weg te luchten. Hij deed tegen z'n moeder zoals hij tegen z'n vrienden deed, en dat vond ik ook al walgelijk.
Kathy Bates viel ook enorm tegen, maar zij past gewoon niet zo in de rol van huismoedertje.

De personage die het anders wel echt super deed, was die van Deschanel. Zij vertolkte de rol van depressieve alcoholistische vriendin dus helemaal geweldig. Elke keer als zij in beeld kwam genoot ik echt van het personage dat zij speelde, het heerlijke cynisme.

Het verhaal was vermakelijk, maar zette absoluut niet aan tot enige hersenactiviteit.

Aanrader voor als je absoluut geen zin hebt in quality-films.

avatar van Ajax&Litmanen1
Teleurstellend mag je hem wel noemen. Het grootste nadeel zijn de 2 hoofdpersonages die weinig tot geen chemie met elkaar hebben. Ik kon me weinig inleven en laat staan meeleven. Komt ook omdat ik Sarah Jessica Parker verre van een mooie vrouw vind door haar mannelijke kaaklijn, haar grote neus en haar pukkel. En Matthew McConaughey staat een beetje mooi te doen in de film, maar is geen groots acteur.
Het plot zelf is best grappig, maar ze hadden meer grappen uit het concept bijna veertiger woont nog thuis verhaal moeten halen. Het is nu niet erg grappig en dankzij de ontbrekende chemie ook niet erg romantisch. Gelukkig maken wat bijpersonen de film best aardig. Zijn pa, zijn vrienden en de depressieve vriendin van haar waren wel oke. Ik vond het einde met de webcams ook wel geinig, maar de dialoog tussen Matthew en zijn ma waarom ze hem liever niet ziet gaan tenenkrommend. Hoe verzin je dat....

2,5*...net geen voldoende waard.

Erg matige film, met matig acteerwerk van vooral Sarah Jessica Parker. Onzinnig verhaal ook.

avatar van sHone
grappige film. kijkt lekker weg. samen met t wijfie goed te doen (volgens mij keek ze'm om die mac klungelli)

avatar van Woutrr
Normaal had 'ie nog net een 2.5 verdiend, maar dat einde met die webcams en al dat volk dat meekijkt enzo??

Voor de rest gewoon cliché, maar kijkt wel goed weg.

Die rol van Zooey Deschanel (Kit) als depressieve vriendin
allesbehalve grappig...

avatar van Near_Dark
Ik had nog eens zin in een lichtvoetige, romantische komedie

De 1e 45 minuten waren niet echt denderend, maar vanaf de scéne waar ze die "Mockingbird" aan flarden willen schieten begon hij best goed te worden

Het is uiteraard het eindeloos herhaalde sprookje dat een gelukkig liefdesleven in't vooruitzicht stelt, you know what I mean, right ?
Bestaat er eigenlijk een aparte benaming voor dit type films dat pas na 3 kwartier goed begint te worden....?
Want de laatste tijd begint het me meer en meer op te vallen dat er zoveel films zijn die pas dan hun kantelmoment hebben en eindelijk hun belofte van goede film waarmaken, hetzij komedie, horror, thriller, whatever...?

Ik zou ze willen noemen de: "First, we take 45 lousy minutes of your life and only then give a worthwhile movie in return" soort van films.
Kwestie van het een beetje Internationaal te laten klinken

7/10
Al bij al een leuke Romantische Komedie !

Super romantisch !

avatar van Jolienepien
De gemiddelde score van deze film valt me tegen. Ik vond hem juist harstikke leuk en grappig. Vooral Ace en Kit zorgden regelmatig voor een lach om mijn mond.

Vandaag nogmaals op tv gezien !

Het blijft SUPER !

Dick2008
Ik hou wel romantisch komedies en dan lees ik hier vaak het woord cliché. Ik heb er veel gezien, veel ook niet, maar toch ieder subgenre heeft zo zijn clichés. Zelf vind ik die romantische komedies inhoudelijk toch behoorlijk schelen. Door kleine details kan je geraakt worden door zo'n film of juist niet. Helaas vind ik zowel het komische als het romantische in deze film wat aan de magere kant.

Eigenlijk vind ik de acteurs verkeerd gekozen, alleen Zoey Deschanel zet nog een redelijke rol neer. De chemie tussen Tripp en Paula is maar ver te zoeken. In het eerste gedeelte is dit inhoudelijk acceptabel, maar halverwege gaat het bergafwaarts met de film en aan het einde wordt hij wel slecht. De dialogen zijn vaak ook niet heel erg sterk.

De scenes met de dieren vind ik de grappigste al zal het wel vooral symbolisch bedoeld zijn. Verder vind ik het thema van de film, dat hij het huis uit moet verre van cliché, alleen de manier waarop is wel wat vergezocht. Toch over het geheel gezien een redelijke film.

De film begon goed maar naar het einde toe verslechterde hij nogal veel. naar het einde toe werd het ook te veel cliché. Sarah Jessica Parker vind ik maar een slechte actrice en past totaal niet in de film en daardoor vind ik de film ook minder. Matthew McConaughey speelde goed zoals anders. Zooey Deschanel vond ik nog het beste spelen.

avatar van LingerY.
Het verhaal van deze film was goed bedacht!
Ze hebben de komedie en romantiek heel goed samengebracht door dat Matthew McConaughey en zijn vrienden van actie hielden zoals dat paintballen.

Wat ik jammer vond is dat het romantische verhaal heel erg mooi was tot dat Sarah Jessica Parker het weer goed ging maken. Dit vond ik niet zo boeiend eigenlijk.
De lachende dieren vond ik nogal vergezocht en dat mocht weggelaten worden.

Redelijke film om naar te kijken!

avatar van schaap2403
op zich geen slechte film.
alleen de chemie tussen de hoofdpersonen was zeer matig.
ook het acteren verdiend geen lintje,
en het humoristische gehalte vond ik erg laag.
waar ik me nog het meest aan stoorde, waren een aantal scêne's met de dieren, zeer ongeloofwaardig.

avatar van erpunited
Leuke film om een keertje te kijken. Super voorspelbaar. Het acteerwerk was redelijk. Eigenlijk een typische romantische komedie,

avatar van Djoiszle
Leuke film!

Film gaat nergens over , hangt als los zand aan elkaar, flauw verhaaltje. Inhoudsloos

avatar van bob de niro
Matige film met irritante McCounaghey met dat onuitstaanbare dialect van hem!Zit ook niet al te veel humor in de film.2,5*

avatar van sofripa
Ach, luchtig filmpje. Doe geen pijn. Zeker niet gaan analyseren. Zinloos bij een rom com.

Een gewone clichématige romantische komedie die sturing mist en op geen enkele wijze weet te verrassen. De humor is meer van een gniffelniveau. Maar misschien begrijp ik het niet en is het een vrouwenfilm en is er voor mannen geen eer te behalen.

avatar van vph1272qm
ik vond em leuk! scherpe grapjes. vooral kit is genieten.

avatar van teaso
Een type film waar er (te?) veel van zijn. Een aardig verhaal waar af en toe toch een komische noot in voorkomt. Qua originaliteit scoort hij echter op geen enkel moment. Bovendien speelt Sarah Jessica Parket de droomvrouw in deze film, wat voor mij als totaal ongeloofwaardig overkomt. Dit is uiteraard puur persoonlijk, ik heb het niet voor die vrouw. Nochtans speelt ze haar rol zeker niet slechter dan de anderen. Alle personages zijn echter zo stereotiep, waardoor het in principe toch niet mogelijk is om deze film een voldoende te geven ondanks dat deze snel wegkijkt. Vandaar dat mijn initiële score van 2.5* gewijzigd werd naar een 2*.

avatar van benni
voldoende, kan er mee door.

avatar van aburex
Grappige en leuke film met twee tegenspelers die elkaar goed aanvullen. Heb een leuke avond gehad