Mumford (1999)

Komedie / Drama

geregisseerd door Lawrence Kasdan
met Loren Dean, Hope Davis en Jason Lee

In het stadje Mumford werkt een psychiater met dezelfde naam. Door zijn no-nonsens aanpak wordt hij door de vreemde bewoners van het stadje als een soort held gezien. De bewoners zijn vrijwel allemaal bij hem onder behandeling. Maar is de dokter zelf wel helemaal gezond? Wanneer hij de gekwelde Sofie ontmoet, begint hij zijn eigen verleden te analyseren.

Is al weer een tijdje geleden, anyhoe toen vond ik hem erg goed. Goed geacteerd en een boeiend verhaal. Geloof ik , zal hem nog wel een keer kijken. Tot die tijd 3,5 ster

avatar van Jordy
Jordy (admin)
toegevoegd door dttom

niet dan?

kappeuter (moderator)
Is 'ie uit z'n winterslaap ontwaakt ?

he ik heb laatst ook nog een film toegevoegd

avatar van RRT
RRT
Leuke film, goed geacteerd. Bevat geen schaterlach humor, maar wel voldoende leuke momenten.

avatar van james_cameron
Subtiele, prettig voortkabbelende komedie met goede akteurs en een origineel script. Tegen het einde zakt de film een beetje in, maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt door de innemende personages en het inventieve camerawerk (vooral de flashback naar het verleden van de hoofdpersoon is prachtig gedaan).

Matige film waarin een nieuwe psychiater in een stadje veel succes heeft bij zijn patiënten. Doordat het geheim van de psychiater pas laat in de film aan het licht komt, is het eerste gedeelte wat onsamenhangend. Niet vervelend om te kijken, maar de film weet ook nergens in uit te blinken. Ditzelfde geldt eigenlijk voor de cast met flink wat bekende namen.