Failure to Launch (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Tom Dey
met Matthew McConaughey, Sarah Jessica Parker en Kathy Bates

De 35-jarige Tripp is niet bepaald een loser te noemen. Toch woont hij nog steeds bij zijn ouders. Altijd had hij wel een reden om nog bij paps en mams te blijven hangen. Helaas hebben zijn ouders inmiddels schoon genoeg van hem, maar ze kunnen hun zoon maar niet zover krijgen dat hij op zichzelf gaat wonen. Ze besluiten de aantrekkelijke en succesvolle Paula in te huren, die garandeert dat ze Tripp binnen niet al te lange tijd 'zelfstandig' kan maken.

avatar van Rianneke_Dan
Gewoon een lekker film om te kijken.
Er zaten leuke stukjes in, en wel leuke humor.
Alleen wat heb ik een hekel aan Sarah Jessica parker, ze kan echt niet acteren, en dan dat lachje, nee vond ik helemaal niks.

3* (voornamelijk voor Matthew)

avatar van Tommeh
Niet alleen werden de clichés aan elkaar geregen, er werd ook dramatisch slecht geacteerd én waren de grappen zo geforceerd dat ik nieteens wist dat het grappen waren.

zéér matige film

avatar van maxcomthrilla
Aardig filmpje om een keer te zien maar daar blijft het ook wel bij. De dieren en de gekke personality van de vriendin van Jeniffer geven de film nog wat schattigs/unieks mee. Jammer, dat de film zichzelf veel te serieus neemt door aan het einde ineens hoog spel te spelen met zogenaamde dramatische momenten, die niet thuishoren in een verder luchtig filmpje. Bovendien maakt het de boel alleen maar langgerekter en dus minder grappiger. Ik zit trouwens ook niet te wachten op een vrouw die het goed moet maken met Matthew Mc Conaughney. Totaal ongeloofwaardig. 2,5*

avatar van Fran
Ja, ik vond deze film wel grappig.

De leukste personage vond ik niemand van de hoofdrolspelers, maar wel Kit, de roommate.

avatar van Mug
Mug
Geen onaardige romcom-flick, ware het niet dat het verpest dient te worden door de vele terugkerende grappen met verschillende diertjes die niet zouden misstaan in een puberkomedie. Middelmaat troef met anorexia pop Parker en de zeer vaak in ontbloot bovenlijf rondscharrelende McConaughey. Twee overgewaardeerde sterren.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Voorspelbaarheid troef.

Zeer clichématige romcom waar op beide niveaus weinig van kan worden genoten. Het verhaal is erg slap en de chemie tussen de hoofdrolspelers is volledig afwezig, evenals enige originaliteit.

Matig.

avatar van Ajax&Litmanen1
Teleurstellend mag je hem wel noemen. Het grootste nadeel zijn de 2 hoofdpersonages die weinig tot geen chemie met elkaar hebben. Ik kon me weinig inleven en laat staan meeleven. Komt ook omdat ik Sarah Jessica Parker verre van een mooie vrouw vind door haar mannelijke kaaklijn, haar grote neus en haar pukkel. En Matthew McConaughey staat een beetje mooi te doen in de film, maar is geen groots acteur.
Het plot zelf is best grappig, maar ze hadden meer grappen uit het concept bijna veertiger woont nog thuis verhaal moeten halen. Het is nu niet erg grappig en dankzij de ontbrekende chemie ook niet erg romantisch. Gelukkig maken wat bijpersonen de film best aardig. Zijn pa, zijn vrienden en de depressieve vriendin van haar waren wel oke. Ik vond het einde met de webcams ook wel geinig, maar de dialoog tussen Matthew en zijn ma waarom ze hem liever niet ziet gaan tenenkrommend. Hoe verzin je dat....

2,5*...net geen voldoende waard.

avatar van Near_Dark
Ik had nog eens zin in een lichtvoetige, romantische komedie

De 1e 45 minuten waren niet echt denderend, maar vanaf de scéne waar ze die "Mockingbird" aan flarden willen schieten begon hij best goed te worden

Het is uiteraard het eindeloos herhaalde sprookje dat een gelukkig liefdesleven in't vooruitzicht stelt, you know what I mean, right ?
Bestaat er eigenlijk een aparte benaming voor dit type films dat pas na 3 kwartier goed begint te worden....?
Want de laatste tijd begint het me meer en meer op te vallen dat er zoveel films zijn die pas dan hun kantelmoment hebben en eindelijk hun belofte van goede film waarmaken, hetzij komedie, horror, thriller, whatever...?

Ik zou ze willen noemen de: "First, we take 45 lousy minutes of your life and only then give a worthwhile movie in return" soort van films.
Kwestie van het een beetje Internationaal te laten klinken

7/10
Al bij al een leuke Romantische Komedie !

Een gewone clichématige romantische komedie die sturing mist en op geen enkele wijze weet te verrassen. De humor is meer van een gniffelniveau. Maar misschien begrijp ik het niet en is het een vrouwenfilm en is er voor mannen geen eer te behalen.

avatar van teaso
Een type film waar er (te?) veel van zijn. Een aardig verhaal waar af en toe toch een komische noot in voorkomt. Qua originaliteit scoort hij echter op geen enkel moment. Bovendien speelt Sarah Jessica Parket de droomvrouw in deze film, wat voor mij als totaal ongeloofwaardig overkomt. Dit is uiteraard puur persoonlijk, ik heb het niet voor die vrouw. Nochtans speelt ze haar rol zeker niet slechter dan de anderen. Alle personages zijn echter zo stereotiep, waardoor het in principe toch niet mogelijk is om deze film een voldoende te geven ondanks dat deze snel wegkijkt. Vandaar dat mijn initiële score van 2.5* gewijzigd werd naar een 2*.

avatar van Jessen0wnt
Zelfde, als altijd...

Vermakelijk is het licht, maar troep is het zeker. Film is te doen door het verhaal, en doordat er ook wel wat humor in zit, maar chemie mist totaal tussen onze twee hoofdpersonages. Wij hebben vooral gelachen door de vriendin van onze Paula, wij kijken (ik verplicht, stiekem vind ik het leuk) ''New Girl'' of zo iets, op dinsdagavond, en zij is echt heel grappig en droog. Precies onze humor. De dont-care-look kwam goed naar voren. Die krijgt daarom dan ook de punten.

Verder echt niks bijzonders, gewoon een vrijdagavond film. Of wanneer die dan ook op TV was. Lekker belangrijk, haha.

1 ster

avatar van Miszmi
Prima film, geen moment verveeld. Kathy Bates is altijd een pluspunt, geweldige actrice is dat. Ook de rest van de cast doet het prima, weinig op aan te merken.

Mijn gemiddelde cijfer bij soortgelijke films is denk ik 3,0*, deze verdient een een 0,5* extra voor het leuk geschreven eind, eindelijk eens niet het gewone en gebruikelijke. Ik doel hiermee op het stuk waar ze opgesloten worden. Tevens fijn dat het niet eindigt met één of ander huwelijk, gewoon afgesloten met een belangrijk aspect uit de film. Natuurlijk is het niet moeilijk te raden hoe het allemaal af zal lopen, maar ik vond het dat stuk origineel geschreven.