Failure to Launch (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Tom Dey
met Matthew McConaughey, Sarah Jessica Parker en Kathy Bates

De 35-jarige Tripp is niet bepaald een loser te noemen. Toch woont hij nog steeds bij zijn ouders. Altijd had hij wel een reden om nog bij paps en mams te blijven hangen. Helaas hebben zijn ouders inmiddels schoon genoeg van hem, maar ze kunnen hun zoon maar niet zover krijgen dat hij op zichzelf gaat wonen. Ze besluiten de aantrekkelijke en succesvolle Paula in te huren, die garandeert dat ze Tripp binnen niet al te lange tijd 'zelfstandig' kan maken.

avatar van Tup&Joep
De dieren waren het leukste aan de film. Voor de rest een matige romcom. Geen verrassingen.

avatar van dualcia
Standaard romcom die dankzij de bijrollen van Justin Bartha, Bradley Cooper en Zooey Deschanel toch nog goed te doen was

avatar van loreen
leuke romantic film

avatar van zjandannybob
Leuke romantische komedie. Leuke acteurs.. Mooiste stuk de mocking bird!

avatar van Jessen0wnt
Zelfde, als altijd...

Vermakelijk is het licht, maar troep is het zeker. Film is te doen door het verhaal, en doordat er ook wel wat humor in zit, maar chemie mist totaal tussen onze twee hoofdpersonages. Wij hebben vooral gelachen door de vriendin van onze Paula, wij kijken (ik verplicht, stiekem vind ik het leuk) ''New Girl'' of zo iets, op dinsdagavond, en zij is echt heel grappig en droog. Precies onze humor. De dont-care-look kwam goed naar voren. Die krijgt daarom dan ook de punten.

Verder echt niks bijzonders, gewoon een vrijdagavond film. Of wanneer die dan ook op TV was. Lekker belangrijk, haha.

1 ster

avatar van quinten1
matig

avatar van TragieStar.*
Een geslaagde film die op elk vlak straalt en goed word gebracht. Sarah Jessica Parker bewijst dat ze gewoon een erg goede actrice is met gevoel. Snap totaal niet wat iedereen tegen haar heeft. Waarschijnlijk gaat het alleen over haar uiterlijk, omdat ze misschien erg dun is en een grote neus en een pukkeltje heeft? Dat slaat nergens op, en bovendien is ze zeker niet lelijk. Matthew McConaughey is altijd iets minder dan de rest van de cast, maar deed het toch redelijk hoor, alleen jammer dat hij in iedere film even zijn fantastische lichaam moet laten zien. Frustrerend. Ook Kathy Bates, Zooey Deschanel, Bradley Cooper (die ik één keer niet irritant vind) en Justin Bartha (wat een lekkerding) vormen uitstekende bijrollen.

Het verhaal mag dan misschien cliche zijn vol met standaard dingetjes en toevalligheden toch heb ik me prima vermaakt. De chemie tussen Parker en McConaughey is zeer sterk en komt echt over. Uiteindelijk blijkt het meer te zijn dan een standaard romantische komedie, want de grappen vond ik ook zeer geslaagd, wat meestal enorm tegenvalt. Misschien was ik gewoon in de stemming voor deze film? Die dag hield ik een filmmarathon en dat liep zo door tot 5 films die dag en deze stak er wel met schouders boven uit, en heb me heel de dag niet verveeld met geen één enkele film.

Een aanrader!

avatar van erik1677
Heb helemaal krom gelegen en dan vooral om McConaughey. En wat een lekker ding die huisgenote van Parker. Daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten.
Een heerlijk komedie vind ik.

avatar van Robertdeniro
Leuk, niet meer niet minder.

avatar van maroccancasanova
Anderhalf uur puur vermaak! Sarah altijd een goede actrice met veel emotie geweest!

Een leuke romantische komedie met goede grappen! Niet overheersende romantiek maar ook afwisseling. Viel zeker niet tegen en leuk voor een zaterdag avond met je vriendinnen.

Heerlijke film met fantastische hoofdrolspelers. Het verhaal is ook erg leuk. Het einde vond ik wel een beetje overdreven.

avatar van Miszmi
Prima film, geen moment verveeld. Kathy Bates is altijd een pluspunt, geweldige actrice is dat. Ook de rest van de cast doet het prima, weinig op aan te merken.

Mijn gemiddelde cijfer bij soortgelijke films is denk ik 3,0*, deze verdient een een 0,5* extra voor het leuk geschreven eind, eindelijk eens niet het gewone en gebruikelijke. Ik doel hiermee op het stuk waar ze opgesloten worden. Tevens fijn dat het niet eindigt met één of ander huwelijk, gewoon afgesloten met een belangrijk aspect uit de film. Natuurlijk is het niet moeilijk te raden hoe het allemaal af zal lopen, maar ik vond het dat stuk origineel geschreven.

avatar van Captain Pervert
Sarah Jessica Parker heeft de schoonheid van een onverzorgde doorligwond.
Elke film waarin een andere acteur moet pretenderen haar leuk te vinden is bij voorbaat mislukt.

avatar van marximaal
^
Helemaal mee eens! Film kon mij totaal niet boeien

vandaag om 17:57 uur