FeardotCom (2002)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Luxemburg / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door William Malone
met Stephen Dorff, Natascha McElhone en Stephen Rea

De jonge detective Mike Reilly werkt samen met de ambitieuze Terry Huston om de oorzaak achter de gruwelijke dood van vier mensen te komen. Het enige dat de vier gemeen hadden is dat ze precies 48 uur voor hun dood ingelogd waren op de site feardotcom.com. Vastbesloten achter de waarheid te komen besluit Mike de site te bezoeken, waardoor de tijd voor hem begint te tikken...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Ik zou bijna zeggen 'herzien of 10 zweepslagen'. Ik zou voor het laatste kiezen. Maar goed, je hebt hem vorige maand nog gezien dus.

Ik snap ook niet zo goed dat er zoveel kritiek is. Ik kijk graag horrorfilms en natuurlijk is dit een B-film, maar ik heb hem prima kunnen uitkijken hoor. Leuk verhaaltje, redelijk acteerwerk. Heeft me goed kunnen boeien. Zeker het kijken waard.

avatar van John Lee Hooker
Dit is horror?

Het voornamelijkste wat er afspeelt is het pratan tegen de computer, en hopen dat de boze vrouw antwoord geeft. Hierbij ligt helemaal geen spanning en er gebeurt veel te weinig in real-life. Mysterieus is het ook niet, je irriteert je eerder aan de hoofdrolspelers die domme vragen stellen en niet verder kijken dan hun neus lang is. Verder.. camera,muziek,montage is wel in orde maar het verhaal is gewoon te mager.

avatar van ASman
Net als met Exorcist : The Beginning vraag ik me eiegenlijk ook af of deze film het wel verdient om zo hard de grond in geboord te worden. Fijn vermakelijk, knap gemaakt, originaliteit echter nul, het script niet echt een stabiel geheel. Maar dat kan de fun toch niet echt volledig onderdrukken. Zeker geen topwerk, maar het kakken op deze film is meer een hype.

avatar van John Lee Hooker
The Breakfast Club zou inderdaad beter in de flop100 passen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
FeardotCom is verre van horror maar wel een ietwat spannende thriller. Misschien wat gedateerd, wat wel meer gebeurt met films waarin computers centraal staan. Zeker in 2002 werkte de film over een website waarop iemand vermoord wordt. Tegenwoordig zou dat helemaal anders lopen waarschijnlijk en misschien via beelde op de gsm bij de mensen terecht komen. Maar het verhaal zelf werkt wel, al zou dat anno 2010 eerder als aflevering passen in één of andere thriller tv-reeks. Maar ik heb hier wel van genoten. Zo slecht is de film nog niet.

avatar van Boeikens
Zwak.

Horror
Zo kan men elke misdaadfilm of thriller onder horror catalogiseren.
Als als misdaad/thriller kon hij me net niet genoeg boeien om goed te zijn maar om hem nu in de flop 100 terug te vinden... lijkt me overdreven.

avatar van eavymetal
Middelmatig en voorspelbaar, maar zeker niet slecht.

avatar van DragQueen
Hoewel er weinig horror inzit, en dit meer een thriller is, was de film niet geheel slecht. Het verhaaltje is op zich leuk gevonden, al had de uitwerking wel wat beter gekund. 2 Sterren.

avatar van puppet master
Ieder zijn eigen mening over een film maar waarom je aan anderen uitleg moet gaan geven waarom je de film goed of slecht vind??

Het is idd niet de beste horror film maar is zeker wel te doen.
Ik vind het meer een thriller dan horror maar dta is mijn mening en ga daar dan ook geen uitleg over geven.
Ik heb de film een tijd geleden gezien maar de herinneringen wat ik nog heb van deze film is vrij goed.
Acteer werk niet al te best maar het verhaal is wel leuk.

Wat moet je als regisseur nog bedenken om een goede horror te maken, we hebben het wel allemaal gehad en wat de ene eng en creapy vind is voor de andere helemaal niks.

Al met al toch 1,5* voor deze film

avatar van Spetie
FeardotCom is een matige film, die duidelijk mee probeert te liften op het succes van een film als The Ring en een soortgelijk verhaalt vertelt, maar dan net wat anders en ook net wat minder goed.

Het idee dat iemand precies 48 uur nadat hij heeft ingelogd op de site feardotcom is vergezocht, maar op zich nog best te geloven. De site ziet er best goed uit en daarnaast is de aankleding van de film ook niet eens zo slecht. De belichting en de decors zijn erg duister, waardoor de film op momenten best spooky oogt.

Het probleem van de film is, echter dat alles nogal rommelig gebracht wordt en dat de film nogal een hoop toevalligheden bevat, waardoor de film op een gegeven moment niet meer weet te boeien, voor zover die dat al deed. Al met al is de film niet superslecht, maar het zwakke verhaaltje en de toevalligheden nekken de film.

avatar van moviemafketel
Gooi alle bekende clichés op een hoop en je komt uit bij FeardotCom. Verder is het 1 grote warboel van "gore" beelden en bestaat het uit slecht en irritant camera- en acteerwerk.
Tijdlijnen die niet kloppen. collega's agenten wordt op het laatst opgetrommeld en zijn er nog eerder dan de 2 hoofdrolspelers en hangen zelfs al gespiest en wel rond, wtf!. Begon me gewoon heel erg te ergeren aan het script en de uitvoering. Er is werkelijk van alles ingedonderd om het spannend te maken, maar hier wordt behoorlijk in gefaald. O, hij had angst voor een auto-ongeluk, oh ze was bang voor kakkerlakken, oh ze was bang om te verdrinken. Pfff, hoe vaak hebben we die onzin nu al wel niet gezien. De 101 minuten zijn eigenlijk de grootste marteling van de hele film. Snap de lage score hier dus ook wel. Uiteraard even gekeken of er iets leuks staat op de website feardotcom.com, maar dat mocht ook niet baten. En onze geest heeft trouwens nog behoorlijk wat werk te doen, aangezien er op het laatst iets van 2000 kijkers waren. O, wacht de dokter is dood, dus nu maakt het haar opeens geen bal meer uit dat er nog een zooi zieke mensen zijn die het leuk vinden om mensen gemarteld te zien worden. Gaperdiegaapgaap.

avatar van misterdhdh
zeer matige film , al had ik hem nog erger verwacht. wat deze film nog redelijk maakt is het filmpje die je op de site zelf bekijkt. lekker sadistisch goed gemaakt. are you wanna play,... altijd die herhaling vond ik wel nog grappig, acteren is matig maar kan erdoor. voor de rest wel behoorlijk saai idd. veel toevalligheden bij elkaar, ... uiteindelijk blijf ik nog met een paar vragen achter. je moest dus die geest vinden binnen de 48 uur anders werd je gedood, of moest je de dokter vinden, wie is dat meisje met die bal, is dat die geest als kind? op het einde lag ik half inslaap, had ik nog weinig zin om na te denken over de film.

2/5

avatar van SmackItUp
Na het zien van Malone's Fair Haired Child, deze prent ondanks de slechte score een kans gegeven. Waar laatst genoemde nog redelijk uitblonk in originaliteit, is dat bij FearDotCom juist het tegenovergestelde. De film bevat aardig wat gore en dat zag er nog best goed uit. Dat is de enige reden dat ik de film heb uitgekeken.

Clapboy
Aparte film. Creepy scenes ook wel en aardig wat spanning vond ik. Het verhaal was spannend en vermakelijk allemaal en het had ook nog wat goede special effects. Een enge killer vond ik ook en wat zwarte humor. Vond de sfeer erg sterk. Goede film.

avatar van Apieknar
Deprimerende bagger met personages waarmee ik onmogelijk een klik mee kan krijgen. Het verhaal en het concept zijn slaap beide slaapverwekkend. Alleen de website in de film zelf was enigszins creatief vormgegeven. Hier ga ik m'n tijd niet meer mee verdoen.

avatar van BlueJudaskiss
Ik begrijp ook niet helemaal de kritiek die deze film te verduren krijgt. Ja, het verhaal is wat onsamenhangend en Natasha McElhone is niet de meest interessante vrouwelijke lead, maar ik vind het spijkers op laag water zoeken. Decors en camerawerk met overduidelijke visie, mooie muziek. Gewoon een lekkere film voor een druilerige middag.

avatar van IH88
FeardotCom

Belachelijk slecht. FeardotCom is een inspiratieloos filmpje die goed heeft gekeken naar andere thrillers/horrorfilms. Maar zelf duidelijk niet op eigen benen kan staan. Een saai script, te donkere en daardoor onnavolgbare scènes, een belachelijk bovennatuurlijk element en een saaie bad guy. McElhone, Dorff en Rea kunnen en verdienen beter. Maar dan moeten ze wel eerst het script beter lezen voordat ze 'ja' zeggen tegen een film.