The Ant Bully (2006)

Alternatieve titel: De Mierenmepper

Animatie / Avontuur

geregisseerd door John A. Davis
met de stemmen van Zach Tyler, Nicolas Cage en Julia Roberts

Wanneer Lucas Nickle met zijn waterpistool een complete mierenhoop onder laat lopen, wordt hij op magische wijze gekrompen tot het formaat van een insect. Nu hij zo groot is als de mieren wordt hij veroordeeld tot zware arbeid in het mierengangenstelsel welke hij zojuist heeft vernietigd.

avatar van FillumGek
Deze kan nog best wel eens komisch worden.

Teaser

Teaser was wel iets grappig, maar niet super. Animatie was wel oké, maar na 'A Bug's Life' en 'AntZ' heb ik wel genoeg van mieren-animatie.

BlueSword
leuke trailer, ziet er erg lache uit!
alleen wat angrod zei, a bugs life en antz was wel genoeg.

avatar van FillumGek
Dat is misschien wel waar. Maar zolang een film mij (goed) vermaakt maakt het mij niet zoveel uit hoe vaak ze films imiteren

haha,,lijkt me wel leuk!!

Hahaha die trailer! Met die harry potter haha .. Dit komt niet in de echte film zelf toch? ( Net als die trailers van Lilo&Stitch toen )

avatar van Anjin
leuke film ,kun je trouwens niet eens vergelijken met Antz..., deze is beter van verhaallijn.

Anjin schreef:

Ik hoop dat je weet dat je jezelf een beetje tegenspreekt. "Je kan de film niet vergelijken met Antz"
"Deze is beter van verhaallijn".

Bovendien betwijfel ik je gelijk.

Deze is tof

net gekeken
persoonlijk een leuke vermakelijke film
veel humor en mooi gemaakt al is het met computeranimatie

zo als ik inschat wordt het een topper in de bioscoop

4.*

avatar van adinda
Hele gafe film, heb hem in Canada gekeken in een ImaX 3D bioscoop!!
Echt heel grappig!

Gisteren bekeken. Beetje 12 in een dozijn animatiefilm maar wel weer gelachen. Hou gewoon van dit soort simpele animatiefilms.. Verstand op 0 en kijken maar..

Nicolas Cage is wel meesterlijk als tovenaar...

3* van mij...

Downloaddiscussies zijn niet toegestaan op MovieMeter. Berichten verwijderd.

ja deze net gezien! echt wel een aanrader' mooi gemaakt en veel te lachen.

trailer net gezien en lijkt mij echt onwijs leuk. ik hou ook echt van dit soort films haha. ga hem zo snel mogelijk kijken.

avatar van luijkx20
dit lijkt me een leuke film ga hem zeker kijken.

laatst gekeken en hij is erg leuk!

heb de film ook net gekeken vond hem wel leuk 4 sterren

ik hoor de naam en voorspel dit : klein jongetje die altijd mieren treitert ze dood mept enz. en dan op een dag zo klein als een mier word5 en eerst zijn de mieren eng en later worden ze vrienden ofzo en zijn ze heel aardig en zo mepte hij nooit meer mieren .. het kan ook heel anders gaan maar ik neem al niet de moeite om deze film te gaan kijken ..

avatar van Esteban
Het gaat toch om de manier waarop ze het verhaal vertellen? De kijkervaring, zeg maar. Het grootste gros van die tekenfilms is voorspelbaar, je kan ze automatisch allemaal skippen.

Finding Nemo -> visje kwijt, visje gevonden, iedereen is blij en weer een paar ervaringen rijker.

somebody
lijkt me toch niet zo leuk ik weet niet waarom

avatar van ainogard
hele leuke film met een nils holgerson elementje erin

R9
wanneer komt deze in de bios dan :s?

Mooie film.. niet echt super komisch..
Heb wel af en toe moeten lachen..

Verder wel erg mooi gedaan allemaal..
goeie stemmen ( oa Nicolage Cage )

Verder is het verhaal vrij voorspelbaar, maar ondanks
dat blijft de film je wel boeien en geeft alles
een lekker "feel good" gevoel.

4 Sterren gegeven.. voor het leuke verhaal en
goeie stemmen..

Ik hou gewoon heel erg van dit soort films! Hartstikke leuk gedaan met leuke grappen en grappige karakters erin. Erg vermakelijk!

3.5 *

avatar van danuz
Zoveelste dieren kunnen praten animatie filmpje. Moraal ligt er boterdik op gesmeerd, maar dat is behoorlijk logisch. Het is een familiefilm, 13 in een dozijn verhaal, animatie die nergens revolutionair is, typische personages om het kleine grut te vermaken. Een kiddyfilm dus

Ik bekijk dit dan ook niet kritisch, maar probeer het te zien vanuit het oog van een kind. In dat opzicht is het allemaal best te doen, en heb ik zo af en toe wel genoten. Ongeïnspireerd is het toch wel zeker. De andere mierenfilms Antz en A Bugs Life schieten me te binnen, maar een Honey, I Shrunk the Kids is ook nergens ver uit het vizier. Geen hoogvlieger, maar dat is iets wat ik in de verste verte niet verwachtte. Af en toe is dit gewoon leuke afwisseling.

wanneer is deze op dvd uit?

Knap gemaakte animatie.
Beetje "Honey i schrunk the Kids"maar dan in animatieform. Jongetje die getreiterd wordt en zich verveeld terroriseert mierenkollonie en wordt door de plaatselijke medicijnenmier tot mierengrote gebracht.
Dan kan het ventje zien hoe het is om in een mierenwereld te leven met als gevaar andere insecten en natuurlijk de mens. De boodschap is minimaal aanwezig maar de film is grappig om naar te kijken.

avatar van FillumGek
Leuke film. Lijkt een beetje op A Bug's Life ( en Antz) maar doet er eigenlijk niet veel voor onder. Leuke humor met het verplichte happy ending gebeuren. Leuk voor ouderen, nog leuker voor de jongste.

een schitterende star wars persiflage maar voor de rest een cliché volle en te kinderachtige tekenfilm

avatar van zjandannybob
zeer slechte tekenfilm, hou vaak wel vandeze films leuk gemaakt maar meer ook niet.

1.5* voor de moeite