Keanu (2016)

Komedie / Actie

geregisseerd door Peter Atencio
met Keegan-Michael Key, Jordan Peele en Jason Mitchell

Clarence en Rell zijn twee neven die in de stad wonen maar niet bepaald jongens van de straat zijn. Wanneer Rell zijn geliefde kat Keanu wordt gekidnapt, moet het hopeloze duo zich voordoen als een stel meedogenloze moordenaars, om te infiltreren in een straatbende en de kat terughalen. Het schattige katje wordt echter zo begeerd dat de strijd om zijn 'voogdij' uitloopt op een bendeoorlog, waardoor de twee onwetende helden het heft in eigen handen moeten nemen.

avatar van Macmanus
Te weinig komedie.

Premisse is best wel aardig. Super schattige kat die iedereen zijn hart doet smelten in de film. Alleen moest dit veel meer over de top.

Ken de heren niet. In Amerika vermoed ik wel wat bekender. Wellicht dat het voor die groep iets leuker is allemaal. Maar hier vond ik de grapjes wat te magertjes. Hier en daar wat gniffel momenten. George Micheal bijvoorbeeld. Maar te weinig om te overtuigen. Ergens wel aardig dat dit een wat minder typisch zwart duo is. Ze zijn ook best sympathiek, maar de regie en timing moet wel wat stappen omhoog bij een eventuele volgende poging.

2.5 kleine sterren.

avatar van blurp194
Redelijk.

De film draait om de grappen, maar die komen er niet allemaal uit en echte dijenkletsers zijn het ook niet altijd. En het eindigt een beetje te flauw. De acteurs zijn niet heel best, eigenlijk is het de kat die de show steelt - hij heeft in ieder geval een paar erg knappe scenes. Leuk beessie, ik zou 'm zo willen hebben.

De parodie-posters zijn wel weer erg leuk gedaan, en de kalender-foto's van de kat ook.

avatar van Kondoro0614
Keanu

Vandaag deze film maar even vanaf het vakantie adresje bekeken. Toch vond ik Keanu erg tegenvallen, Keanu bevat te weinig komedie en is zo naar en vaak echt irritant gebracht dat de lol er vaak vanaf is. Ik houd deze mening daarom ook kort maar, ook omdat ik aan de vermoeide kant ben.

Keanu gaat over het verhaal dat een kitten aan komt zetten bij Jordan Peele. Hij noemt de kat Keanu en heeft veel genot met hem, hij is namelijk net van zijn vriendin af. Keanu word ontvoerd en ze zetten alles op alles om de kat terug te vinden.

Verhaal was traag, concept was prima en het komedie gehalte had beter gekund. Toch nog door de avond heen gekomen toch was het soms wat moeilijk, maar het was niets bijzonder.

avatar van Captain Pervert
Pijnlijk ongrappig. Scenes met de kat zijn wel heel gaaf gemaakt, verder is alles gewoon dom.
2 sterren

avatar van Collins
De plotlijn is een goede aanleiding voor hilarische scènes. Twee namaak gangstas op zoek naar een kat in het keiharde criminele drugsmilieu. Een hilarisch gegeven en voer voor komische taferelen. Kom maar op. Zin in.
Maar helaas werd ik niet verwend met de humor. Met slechts een paar aardige gniffelscènes houdt het wel op. Uit de tegenstelling tussen oppassende burger en keiharde crimineel valt meer te halen dan wat aardige gniffelscènes, denk ik zo.
Dat gebeurt hier dus niet. Na de film heb ik nog immer knagende honger. Comedy is niet makkelijk.
Grappig trouwens dat de stuntman die door de voorruit van de auto vliegt, in vergelijking met acteur Luis Guzmán gigantisch grote voeten heeft. Dat vond ik dan wel weer erg komisch. Zal waarschijnlijk onbedoeld zijn, maar is wel één van de betere momenten. Tja, dat zegt ook wel iets.

avatar van brabusRUS
Ik vond 'm echt heel leuk. De humor is niet voor iedereen. Maar wie de Key & Peele aflevering kent en ze leuk vond, zal dit ook hilarisch vinden. Die George Michael referenties, LOL!