Mobsters (1991)

Alternatieve titel: The Evil Empire

Misdaad / Drama

geregisseerd door Michael Karbelnikoff
met Christian Slater, Patrick Dempsey en Richard Grieco

1917. Als drankstokers komen de jongens Luciano, Lansky en Siegel in misdadige kringen. Ze krijgen al snel grote faam en hoeven zich niet te onderwerpen aan de grote maffiabazen.

Erg matig maffia filmpje. Hij probeert op vele punten op een groot maffia-epos te lijken als The Godfather, maar dit lukt eigenlijk helemaal nergens. De cast was erg ondermaats, het verhaal zit vol gaten en ik ergerde me ook dood aan de liefdesrelatie van Luciano. Dit had totaal geen toevoeging op het verhaal en hieraan irriteerde ik me ook mateloos. Erg matig dus. 2*

Deze film is cker niet zoals ie wilt zijn maar is wel cool om naar te kijken het heeft coole sfeer

avatar van Bone*Thugs
Ja idd matig filmpje!
Heb hem jaren geleden eens gekregen van bekende en staat nog steeds in de kast ( videoband waar je nu dus ook geen drol meer aan hebt)

us_raider
Ziet er als een standaard maffia-filmpje(eerste half uur gezien) uit, toch maar geen zin in nu.

avatar van Slater
Vond hem zelf niet onaardig, weet iemand wanneer deze film in NL editie op dvd verschijnt in Nederland?

avatar van RolfWolf
Gisteravond met een half oog naar gekeken, kon me uiteindelijk niet boeien. Nogal karikaturaal en cartoon-achtige sfeertje. Leuk bedoeld, maar kwam niet uit de verf.

avatar van N811
Remake plz

avatar van ThaMovieVoter
Nep, ongeloofwaardig en vol onjuisheden. De enige degelijke rol is die van Anthony Quinn.

En:

gotti schreef:
Ik ergerde me ook dood aan de liefdesrelatie van Luciano. Dit had totaal geen toevoeging op het verhaal en hieraan irriteerde ik me ook mateloos.

Het gangstergenre is enorm uitgemolken met overbodige producties zoals deze. 1,5 *

avatar van 606
Erg vette ganster film met uitstekende rollen.
Mooie en goede sfeer.

4 sterren

avatar van hendriks
dit is nou een echte ondergewaardeerde film vooral in mafia genre

avatar van hendriks
is te koop voor 6 euro slater bij media markt

avatar van Filmkriebel
De opkomst van Lucky Luciano

Sterk geromanceerde en gekarikatureerde verfilming over de opkomst van de beruchte New Yorkse gangsterbaas Lucky Luciano. Dit gegeven verdiende een veel betere film en ik denk dan ook dat het budget er niet was... Christian Slater heeft wel iets van de looks van de gangster maar het charisma is ver te zoeken. Karakteruitdieping is trouwens een woord dat hier volledig onbestaand is. Hier en daar worden historische feiten overgoten met een Hollywoodiaans sausje, waardoor Mobsters vaak schaamtelijk is om te zien. Ook totaal geen New Yorkse sfeer, op de allereerste shot na, met de overvolle straten en de was die overal over de muren en over straat hangt. Vooral Anthony Quinn mag hier best wezen. Niet al te beste mafia-film.

avatar van MovieMind
Een beetje vergeten als wel onbekende misdaadfilm...
Niet te vergelijken met de toppers in zijn genre, maar desondanks toch een vermakelijk filmpje.