ad

Geregisseerd door: George Miller, Warren Coleman en Judy Morris

Met onder meer: Elijah Wood, Robin Williams en Brittany Murphy

Releasedatum: 6 december 2006

Over Happy Feet

"WARNING: May Cause Toe-Tapping."

Het verhaal speelt zich af in de wereld van de Keizerspinguïns op Antarctica. Deze pinguïns zingen ieder zijn eigen lied om partners aan te trekken. Helaas is Mumble, de zoon van Memphis en Norma Jean, de slechtst denkbare zanger. Dit probeert hij echter te compenseren met zijn uitzonderlijke tapdans-kwaliteiten.

imageimageimageimageimageimageimage

Miss Viola (stem)

Mrs. Astrakhan (stem)

avatar van Rico120

Rico120

ik vind deze film knap gedaan en een film met een boodschap ik vind dit deel 2% beter dan deel 2

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Ben geen Disney-fan, maar deze is mijns inziens ook niet erg sterk. Zwak en voorspelbaar verhaal, weinig inspirerende personages. Slechte Vlaamse dubbing: begreep er de helft niet van.

Overslaan.

avatar van IH88

IH88

“Just a moment. I hear people wanting something... ME!”

Aardig. De animatie in Happy Feet ziet er schitterend uit en de muziek werkt aanstekelijk. De scene waarin Mumble wordt achtervolgd door een haai is indrukwekkend, net zoals de scene met de orka’s. Het verhaal laat wel wat steken vallen, en op een gegeven moment wordt het ook wat langdradig. De pinguïns zijn ook niet echt interessant en het is allemaal wel heel erg kinderlijk. De muziek maakt wel veel goed.

avatar van TMP

TMP

Had deze film lang geleden al eens gezien, maar er was niet veel van blijven hangen. Dat is niet vreemd, want het is niet best. De animatie is wel degelijk, maar verder is hier niets aan. Een verhaal over een tapdansende pinguïn die niet kan zingen. Vrij beroerd gezongen liedjes en flauwe stereotype personages. Op enig moment komt er dan ook nog een moralistisch verhaaltje tussendoor. Toen werd het helemaal armoedig.