Happy Feet (2006)

Australië / Verenigde Staten
Animatie / Muziek

geregisseerd door George Miller (II), Warren Coleman en Judy Morris
met de stemmen van Elijah Wood, Robin Williams en Brittany Murphy

Het verhaal speelt zich af in de wereld van de Keizerspinguïns op Antarctica. Deze pinguïns zingen ieder zijn eigen lied om partners aan te trekken. Helaas is Mumble, de zoon van Memphis en Norma Jean, de slechtst denkbare zanger. Dit probeert hij echter te compenseren met zijn uitzonderlijke tapdans-kwaliteiten.

avatar van Leviwosc
En het gegeven dat een Keizerspinguïn praat doet jou niet realiseren dat je een animatie bekijkt?

avatar van booyo
Kon me toch niet helemaal bekoren. Vooral het begin vond ik vrij saai eigenlijk. Tuurlijk het is een kinderfilm, een beetje dansen en zingen is dan ook niet erg. Maar in het begin leek het wel een musical, en dat is nou net waar ik absoluut niet van houdt. Maar vanaf het moment dat de latino's in beeld kwamen verscheen een lach op mijn gezicht. Zij zijn de reden dat Happy Feet van mij een voldoende krijgt, want voor de rest is in het in mijn ogen net te matig.

avatar van harm1985
Had nog nooit van deze film gehoord toen ik em eens op SBS tegen kwam (ik was bij mijn ouders op visite) en moest eerst denken aan het vervolg op Madagascar, zo generiek zijn de pinguïns dus. Verder dan de helft kwamen we niet eens want toen was mijn moeder het al beu (en die beschouwt de Police Academy en Leslie Nielsen films als haar favorieten, dus dat zegt al heel wat). Enige tijd later op verzoek van mijn vrouw toch maar eens samen helemaal gekeken, en man wat een draak van een film zeg. De personages zijn kleurloos, plat en uniform en om de intelligentie van de kijker nog verder te beledigen worden de personages die er wel wat toe doen een afwijkend uiterlijk aangemeten, maar dat zie je wel vaker in animatiefilms, vooral Disney is hier heel erg debet aan. Voeg daar slechte voice acting (Elijah Wood en de altijd irritante en hier ook nog eens op de automatische piloot spelende Robin Williams) en een verschrikkelijke soundtrack aan toe en het wordt al gauw een lange zit, met als summum, uiteraard, een moralistisch milieu verhaaltje en een eind goed, al goed einde. Ik heb Cars niet gezien, maar het verbaast me niks dat deze film heeft gewonnen bij de Oscars, ze zullen nog wel helemaal ondersteboven zijn geweest van An Inconvenient Truth en binnen het Global Warming dogma passen auto's natuurlijk niet zo.

avatar van ExXxtreme
ik heb hem nu een stuk met Nederlandse stemmen gezien, wow.. dit was horrible.. gewoon met Engelse audio bekijken dus... daarom ga ik mijn stem ook niet aanpassen.

avatar van Denzz
Mooie animatiefilm. Knap geanimeerd avontuur. Visueel was deze film echt enorm knap, er waren veel kleurrijke personages en decors . Er was ook mooie filmmuziek. Verhaaltje was een beetje kinderachtig en onnozel, maar het kon er wel door. De film kwam volgens mij te traag op gang, het einde vond ik dan weer te afgejaagd. Er zat wel een mooie milieuboodschap in de film.

Een mooi animatiespektakel van Warner Bros., een leuk tussendoortje.

avatar van Minotaures
Redelijke animatie waarin muziek een groot onderwerp is.

Hierbij dus ook leuke muziek score's hier, een aantal leuke personages en de decors waren een en al sneeuw en ijs. Zoals hierboven, is er inderdaad een milieuboodschap in te vinden.

Voor de rest duurde het wat te lang, weinig tempo in en dat muzikal stukje hoefden van mij niet per se.

Te doen voor een keer, anders een kleine aanrader voor animatieliefhebbers.

avatar van sofripa
Werd van deze animatie niet bijster enthousiast. Pinguins kunnen best gaaf zijn, zie Madagascar, maar van deze club vogels werd ik niet warm.

Akron777
Leuke animatie, lekker muzikaal.

avatar van DragQueen
Geen hoogstaande animatiefilm, maar wel een die redelijk wegkijkt. De animaties zijn goed verzorgd, en er worden een paar leuke karakters voorgeschoteld. Het verhaaltje is verder wat inspiratieloos naar mijn mening, en het tempo ligt soms een beetje te laag. Aardig om eens te zien, maar meer ook niet. 2,5 ster.

avatar van JustMike
Pinguins
Pinguins zijn wel grappig opzich, en ook een fantastisch mooie animatiefilm. Maar de animatiefilms zijn meestal wel erg mooi, en deze is daar dus ook een van. De pinguins die ze tegen komen, zijn ook gewoon erg geniaal, de film blijft spannend, begint een beetje langzaam, met een langzaam tempo. Maar als het eenmaal zo ver is, dat het leuk begint te worden. Word het ook wel echt leuk, ik heb alleen deze film een beetje te frikkin veel gezien, dit beinvloed mijn stem nog niet, maar als ik hem nog een keer moet kijken wel. Na een tijdje is de lol er gewoon af. Een eenmalige film.

avatar van maxroelofs
Leviwosc schreef:

het is ook een kinderfilm geen rede om hem ook zo te beoordelen

avatar van Flipman
Flipman schreef:
De manier waarop de milieuproblematiek in deze film verwerkt werd, vind ik een beetje slap; op het eind: "Hé, dansende pinguins! Betekent dat soms dat we ze van hun voedsel beroven??" Rare conclusie... Verder zitten er hele leuke karakters in de film, die me vaak hebben doen bulderen van het lachen . De voice-cast was dus wel goed. Alleen, tja, dat einde! Ik geef een drie, voorlopig.
Ik heb de film niet opnieuw gezien maar ik moest er opeens aan denken. 'Beetje slap'? HEEL erg slap en tenenkrommend in retrospectie. De animatie is mooi en de voice-cast is ook behoorlijk goed alleen... cliché's! Bah! Het overschaduwt alles wat wél goed is aan de productie en dat is zo jammer! Zo wordt het ondanks de mooie plaatjes een dertien-in-'n-dozijn-film. Het heeft niet mogen zijn.

avatar van job98
leuke film over me lievelingsdieren.

avatar van SnakeDoc
Al een paar jaar stond iets me tegen deze te bekijken. Geen idee wat het was, maar het resulteerde er wel in dat hij met een flink laagje stof op de kast lag.

Gisteren al mijn goeie moed bij elkaar geraapt om toch een poging te wagen.

En eigenlijk vond ik hem geniaal. Vond de animatie echt super mooi en heb ook best geregeld gelachen. Met name de scene waarin de soort van zee leeuw Mumble en die kleine pinguïns probeerde te pakken. Briljant! 'geef me de vin'!

Vond ook de scene met de mensen er leuk in gemixt. Heb genoten van de leuke liedjes, het moment dat de orka's een poging doen de pinguins te pakken en het stukje in de dierentuin.

Eigenlijk weinig op of aanmerkingen. Misschien alleen dat de dansjes snel begonnen te vervelen, maar ach .....

avatar van ibendb
Wat een teleurstelling is deze film, zeg.

De trailer van Happy Feet zag er best leuk uit, maar de uiteindelijke film valt toch wel wat tegen. Pinguins die kunnen zingen, en dan eentje die dan nog kan tapdansen... Leuk idee, maar na een tijdje heb je het wel gehad. Wat Ik wel goed vond aan de film, is dat de sfeer van gezellig en feel-good, overgaat naar een grimmige en zelfs dreigende sfeer. Dan besefte ik dat dit totaal geen film is voor kinderen, want die zouden de film waarschijnlijk niet begrijpen. Er zijn wel wat goede scenes, met eentje die er boven steekt. Maar die ga ik niet neertypen omdat ik met een Ipod aan het typen ben en het is verrekt moeilijk om met die spoilerhaken te werken. Ik vond de stemmencast eigenlijk wel bij de personages passen. Robin Williams steekt er wel bovenuit. En in de Vlaamse versie mag je steeds naar die o zo prachtige stem van Wendy van Wanten luisteren, zei hij sarcastisch. Man wat heeft die 'madam' een erge stem om naar te luisteren! Ben ik blij dat haar personage in het Engels door Nicole Kidman ingesproken werd. Oke, dit is dus een film die niet goed, maar ook niet slecht is. Een magere 2,5*.

avatar van Mrs.Congeniality
Best een aardig film. Zelf heb ik er wel genoeg van als ik hem 1 keer heb gezien, maar mijn dochtertje kan hem vaak kijken zonder dat die gaat vervelen. Ik dacht dat het echt een belachelijke film zou zijn, maar dat viel me toch wel reuze mee. Leuk in elkaar gezet en uniek

avatar van hdehoon
Mooie animaties, maar het verhaaltje stond bol van de clichees en het duurde veel te lang. Terwijl het plot, de vraag waar de vis gebleven was en de manier waarop Mumble daar achter komt, eigenlijk heel aardig was bedacht. Jammer dat dit niet strakker was uitgewerkt, anders had ie van mij 3 sterren gekregen.

avatar van bartbart
mooie animaties
leuk verhaal
grappige grapjes

gewoon een leuke film

Sterke film, zeer goede animaties. Enige minpuntje is dat de boodschap van de mens-die-de-aarde-vervuild er soms gewoon te dik bovenop ligt..... Ramon de kleine pinguin is het grappigst. De film vond ik nergens zoetsappig worden, ondanks het feit dat de hele entourage dat wel deed vermoeden.. Sterke actie ook.. 4 sterren.

avatar van Leviwosc
Vooral de politiek geladen boodschap deed mij kokhalzen. Ik wil een film zien, geen propaganda voor welke organisatie dan ook, ik heb geen zin in geneuzel van een stel zelfgebreide geitenwollen sokken boomknuffelaars.

Politiek en milieupropaganda met een sausje van middelmatige animaties en popmuziek, dat zijn de ingrediënten van dit ten hemel schreiende creatuur!

avatar van J.V.L.
mooie animaties en toffe muziek

avatar van roeman
Geweldige feelgood movie, fantastisch getekend, geweldige karakters, super muziek. We waren helemaal vrolijk toen we de bios uitgingen. Jammer alleen van de boodschap die ze erin hebben gepropt alsof het allemaal onze schuld is en dat wij het weer oplossen

avatar van Donkerwoud
Bij herziening heb ik me iets minder gestoord aan die wel erg opzichtige politieke boodschap. Er staat meer dan genoeg leuks tegenover.

avatar van Ste*
Het begint nog vrij leuk. Toevallig heb ik pasgeleden March of the Penguins gekeken, waardoor ik dingen herkende uit het echte pinguingleven. Het is een gemiste kans dat ze niet langer doorgegaan zijn met de kinderpinguins. Deze waren echt schattig. Vanaf het moment dat de kleine pinguins (en die irritante guru) ten tonele verschijnen weet je soms echt niet waar je naar zit te kijken. Irrelevante scènes, drukke komedie die de plank misslaat, en een verhaallijn die kant noch wal raakt. Heel het vistekort, wat blijkbaar ineens een issue is, is niet geintroduceerd in het begin van de film.
Vanaf daar wordt het hoe langer hoe erger. Een zeer matige uitwerking van iets dat op zich nog best wat potentieel leek te hebben, met ook nog eens een armzalige moraal.

Animatie en de stijl is op sommige momenten aardig (vooral de landschappen), op andere momenten weer slecht. Sommige scenes hadden zo'n lelijk green-screen effect. Ook de pinguins zelf ontbrak het wat aan karakter.

Het zingen en dansen maakt al deze matigheid eigenlijk niet goed. Had zelf een vrolijk liedjesfestijn verwacht, maar uiteindelijk waren de nummers op een hand te tellen, en werd het nergens een leuke muziekfilm.

2,5*, eigenlijk vooral door het aardige eerste half uur.

avatar van mnrk
You know, chica chica boom boom boom boom boom...... You are not interested in chicas?..... You kidding? Without us, the chicas got no boom!

Een leuke animatie film die mooi getekend is en voorzien is van een leuke/frisse soundtrack...

Ook de acteurs die gekozen waren voor de stemmen waren in orde , alleen had ik wat meer verwacht van Elijah Wood. De gehele groep Adelie Amigos waren toch wel de sterren van de deze animatie film...

avatar van Kondoro0614
Beter dan nmmr 2

De dans move's waren leuk en het ging echt puur over de pinguïn zelf.
Ik vond dit sowieso de beste film van de 2...

avatar van tattoobob
Leuke animatie film met grappige personages en humor....ook deze film is leuk voor jong en oud.

Gewoon een leuke animatiefilm!!

avatar van Vinokourov
Hmm, niet echt denderend deze animatie over een tapdansende pinguïn die de mensheid vermanend toespreekt om eens op te houden met alle vis voor hun pinguinsnavels weg te vangen. Zeker op het einde vliegt de film uit de bocht met die boodschap. Maar overall wel een aardig avontuur met nog heel wat educatieve wetenswaardigheden over de dierenwereld rond Antarctica. Ook dat is weer wat belerend allemaal, maar vooruit...

MaartenTuinstra
Te lang en te zeikerig.

108 minuten, maar het leek veel langer. Verder was het verhaal over een dansende pinguin gecombineerd met een milieuboodschap totaal niet aan mij besteed. Het grootste probleem is echter het lage tempo, waardoor de film bijna nergens boeit. Wel mooie animatie en de wat dreigendere sfeer op het einde beviel me ook wel. Het gevoel van 108 minuten verspilde tijd wordt daardoor helaas niet verdreven.

avatar van Rico120
ik vind deze film knap gedaan en een film met een boodschap ik vind dit deel 2% beter dan deel 2

avatar van Henry Spencer
Ben geen Disney-fan, maar deze is mijns inziens ook niet erg sterk. Zwak en voorspelbaar verhaal, weinig inspirerende personages. Slechte Vlaamse dubbing: begreep er de helft niet van.
Overslaan.