• 8.347.732 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Stephen Woolley

Met onder meer: Leo Gregory, Paddy Considine en David Morrissey

Plot Stoned

"The story of the original Rolling Stone"

Film over het leven van Brian Jones, oprichter van de legendarische rockband Rolling Stones in 1962. Zijn charisma en talent waren dermate groot dat de band al snel furore maakte en hijzelf velen inspireerde. Later in zijn leven kwam hij in een neerwaartse spiraal terecht, culminerend in zijn nog altijd mysterieuze dood.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van mitsie

mitsie

wanneer draait die in de bios of komt hij uit op dvd zal hem graag willen zien ben gek op de stones

avatar van Quido

Vanaf 14 maart te huur

Bron: Persbericht Bridge

avatar van titan

titan

Persoonlijk vind ik de met mysteries omgeven dood van Brian Jones perfect basismateriaal voor een boeiende speelfilm, maar dat kwam er helaas niet helemaal uit. Het is allemaal een beetje oppervlakkig en omdat de regisseur pretendeert dat dit het ware verhaal is (hoewel daar geen enkele zekerheid over bestaat) komt het al gauw als propaganda voor Jones over, alsof de geschiedenis in zijn voordeel herschreven moet worden. 3*.

avatar van Spineglass

Spineglass

ik ben het met titan eens. het is prima basismateriaal en het einde had wel mysterieus mogen eindigen zoals het nu nog steeds een mysterie is.
aan de andere kant begrijp ik de regisseur wel aangezien Frank Thorogood in 1993 heeft gezegd de moord op zijn geweten te hebben.
film keek lekker weg en bleef interessant.

avatar van Dridge

Dridge

Aan het einde van de film wordt toch vertelt dat Frank in 1993 heeft bekend Brian te hebben verzopen in dat zwembad, of heb ik het nou verkeerd???

avatar van Spineglass

Spineglass

dat heb je goed gelezen

avatar van MarjoleinM

MarjoleinM

Hmm...het verhaal interesseert me erg. Zo ook Brian Jones.

Maar ik vrees dat een film met deze pretenties enkel tegen kan vallen. Ik twijfel nog of ik hem ga huren.

Tarkus

Had eigenlijk wat meer van deze film verwacht.
De film geeft niet echt een antwoord op de vraag of Brian Jones al dan niet is vermoord, al wordt in de film wel de moord getoond en wordt er in de credits verteld dat Frank op zijn sterfbed de moord heeft bekend, maar toch is dit nooit als de waarheid aangenomen.
Het zal wel een eeuwig mysterie blijven wat er echt is gebeurt.
Verder was de film, zoals elke biobic over een rockster uit die tijd (zie ook 'The Doors', leven van Jim Morrison), rijk gevuld met seks en drugs.
Waar niemand twijfel over zal hebben... de soundtrack.. die is fantastisch.

avatar van sun

sun

Film die ik al vergeten ben, heel oppervlakkig en saai.

avatar van TheMaestro

TheMaestro

titan schreef:

Propaganda voor Jones? Ik vind hem in de film maar overkomen als een vervelend aanstellerig mannetje. Wel lekkere wijven trouwens.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Deze film gaat enkel en alleen over het drugs gebruik en de vrouwen van Jones, en laat (bijna) alleen zien hoe hij verpauperde. Ze hadden maar een paar aspecten hoeven te veranderen of het had net zo goed over Freddie Mercury, Jimi Hendrix, ect. kunnen gaan.

Het was in mijn ogen leuker geweest als ze het verhaal over een langere termijn hadden verteld, en vooral aandacht hadden gegeven aan zijn experimenten binnen The Rolling Stones, ook de verandering van de groep ten opzichte van Jones. Uiteraard hier binnen allemaal op Brian Jones richtten, zodat het geen Stones film word. Maar bij een film over zijn leven heb ik alleen maar in het begin zijn muziek gehoord. Ze hadden het beste kunnen beginnen bij Jones nog voordat hij The Stones oprichtte, en dan de opkomst van de stones, tournee's, het begin van drugs gebruik, zijn afzondering ect. allemaal chronologisch verfilmen. Ik vind het niet erg dat een theorie over zijn door er in zit verwerkt. Trouwens, wat mij betreft gaat er in deze film ook te veel aandacht naar Frank toe.

Ik vind het camerawerk niet verkeerd, het acteerwerk ook niet echt (maar hadden ze geen mensen kunnen uitzoeken die iets meer op de stones lijken?) maar dit alles had het voor mij niet van een ondergang kunnen redden. De film is in mijn ogen saai en belicht veel te weinig.

2 sterren.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

This movie isn't about The Rolling Stones

It's also not about the life and work of Brian Jones

It's about his house,

The rennovation, the swimmingpool, the financians...

avatar van korykory

korykory

Dit is zo’n film die wel boeit zolang je ernaar kijkt, maar waarvan je na afloopt denkt: is dit het nu?

De sfeertekening van de jaren zestig is aardig, het personage van tuinman Frank is wel interessant, vooral omdat zijn frustraties goed invoelbaar zijn. Maar het blijft volstrekt onduidelijk waarom die Brian Jones nu zo charismatisch was; je ziet hem vooral in zijn nadagen, rommelend met drugs en vrouwen, en zijn muzikale activiteiten blijven op de achtergrond.

En het is natuurlijk merkwaardig dat één theorie over de dood van Brian Jones hier tot absolute waarheid wordt verklaard. In werkelijkheid bestaat daar nogal wat onzekerheid over, zoals je bijvoorbeeld kunt nalezen in de Engelse versie van Wikipedia.

avatar van ericck

ericck

Helaas zie je in deze film wel erg weinig over de Rolling Stones. De film had ook best over iemand anders kunnen gaan.

Best aardig gedaan allemaal, de sfeer is goed neergezet. Toch is het zeker geen film die ik nog een keer zou willen zien.

avatar van Koos

Koos

Veel slechter hadden ze de film niet kunnen maken... Leo Gregory speelt niet goed, de filmmuziek (naast de nummers van Stones etc.) was ook niet al te best, gezapig geheel. Eigenlijk niet zo veel positiefs te noemen op Considine en wat mooie vrouwen (die niks toevoegen). Dus al met al, in de videotheek laten liggen!, zonde van de tijd

avatar van Reinbo

Reinbo

Weinig inspirerende vertelling. Verhaal kabbelt langzaam voort terwijl ze hun best doen met aan performance lijkende opnames de jaren 60 te doen herleven. Zowel Jones als de tuinman zijn vervelende figuren. De andere Stones lijken wel een paar aangeklede schooljochies met het charisma van een etalagepop. Krappe 2,5* omdat wel lekker weg keek.

avatar van Apster

Apster

Niet erg sympathiek figuur die Brian Jones, kwam vooral door de drugs. Film was wel vermakelijk, maar het gaf nou niet enige diepgang over Jones. Een hoop sex en drugs dat de revue passeren, maar opmerkelijk weinig Stones muziek.

avatar van feddenator

feddenator

Ik vind dat deze brain jones er veel te goed uit ziet.

avatar van Casii

Casii

ik vind de film een dikke 4 waard, het gaat dan niet zo zeer om het neerzetten van de desbetreffende personages maar om de lekkere kitschy omgeving waar de film in is gemaakt

avatar van niethie

niethie

Na de film the doors die ik een maandje terug zag had ik me voorgenomen gelijk een hoop rockbiografien te gaan kiken het is er echter nog niet echt van gekomen, alleen deze heb ik laatst op de kop getikt en ik moet zeggen dat ik door die 5,6 op imdb en die 2,93 hier nou niet echt met hoge vereachtingen ging kijken.

Maar wat ik te zien kreeg was afwisselend goed of slecht, vond de snelle montage zoals reinbo al zij veel weg hebben met die uit performance von de film dan ook een typisch jaren 60 sfeer hebben.

De acteurs deden echt hun best maar niemand wist me echt te overtuigen, ik had ik me ook nooit echt ingelezen in de persoon brian jones dus ik zou begod niet weten hoe hij in het echt geweest moet zijn geweest.

Verder vond ik dat die andere stones maar afgeschilderd werden als brave gastjes alsof jones de enigste was die zo was.

Verder heeft de film gewoon een heel relaxte sfeer en doet eigenlijk de hele film lekker wegkijken zonder dat je echt op het verhaal moet letten en zorgt dan toch nog voor een kleine voldoende, 3 sterren

avatar van nightbreed

nightbreed

Zeer onevenwichtige film die niets weet te onthullen.

De regie is zeer warrig en het script is zeer slecht opgebouwd.

De film was totaal niet boeiend omdat er geen sprake was van een opbouw en omdat Brain Jones na afloop van de film nog steeds een raadsel blijft.

De hele film zijn niets meer dan een aaneenschakeling van momentopnames die niet in chronologische volgorde worden afgespeeld, het begint bij de moord, gaat dan een scnes voor scene terug in de tijd en gaat dan weer scene voor scene vooruit in de tijd, zeer warrig en oninteressant.

Twee scenes met een blote piemel en een softe SM-scene maakt nog geen artistieke film, hoewel de regisseur daar waarschijnlijk anders over heeft gedacht.

Ik denk dat 2 minuten googelen meer info zal geven over Brian Jones dan de hele film.

Kortom, een film die totaal niets toevoegd, een film die niet gemaakt had hoeven worden.

De film 'Backbeat' laat zien hoe je zoiets wel moet verfilmen.

avatar van RaoulDuke

RaoulDuke

Hippe sixties-sfeertje komt goed over, Brian is ook wel ok neergezet, maar de rest van de band zijn slappe aftreksels van de echte Stones. Niet dat dit echt hinderlijk is overigens.... maar er had meer ingezeten met een betere casting.

avatar van RaoulDuke

RaoulDuke

Apster schreef:

het feit dat er weinig Stonesmuziek in de film zit heeft alles te maken met de dure rechten hierop. (de soundtrack van de film is overigens geweldig)

avatar van La__Belle

La__Belle

Geweldig! : D

Ik hou van rommelmarktjes afgaan om leuke films te halen en soms dan kan ik dr nog wel eens naast zitten, maar deze was echt geen miskoop. Wat een heerlijke film.

Thank god voor 't Waterlooplein! (:

4stemmen!

avatar van detje

detje

wat me wel bijbleef van deze film is dat die brian jones als een zeer irritant persoon wordt neergezet, wat een misselijk mannetje zeg, bahbah

Theunissen

Brain Jones wordt inderdaad als een zeer irritant persoon neergezet in deze film. Of hij dat in werkelijkheid ook was weet ik niet want hij werd niet voor niets vermoord (althans volgens deze film) door de nog irritantere Frank Thorogood. De film keek zich best goed weg (mede door het regelmatige bloot) maar was ook regelmatig saai. De familie van Brian Jones zal wel niet zo blij zijn geweest met deze film want het liet weinig positiefs van hem zien terwijl hij wel een geweldige musici en componist was.

avatar van Zonderiaan

Zonderiaan

Heel duf

avatar van flaphead

flaphead

een tegenvaller. de film ging meer over de bouwvakker dan over brian jones. de stones op zich blijven dan ook zéér op de achtergrond. de sfeer komt niet over en het verhaal kabbelt een beetje voort met hier en daar wat losstaande scenes. je zou haast zeggen dat de 60's dames nog het hoogtepunt waren en dat lijkt me in deze film niet de bedoeling. jammer.

Tarkus

Tarkus schreef:
Had eigenlijk wat meer van deze film verwacht.
Het zal wel een eeuwig mysterie blijven wat er echt is gebeurt.
Waar niemand twijfel over zal hebben... de soundtrack.. die is fantastisch.

Deze prent eens opnieuw bekeken, en blijf bij mijn eerdere mening.
De film heeft echter wat meer indruk op me gemaakt omdat ik onlangs het Stones concert in Hyde Park van vorig jaar (2013) heb gezien, zovele jaren na het eerste, en wat in deze film wordt verteld is eigenlijk de aanleiding geweest tot dat eerste concert.

avatar van Martxela

Martxela

Gisteravond gekeken, aanrader van mijn beste vriend. Ik vond wel dat de nadruk teveel op Frank lag, maar vond de film erg lekker wegkijken. Soundtrack ook helemaal in orde.

avatar van mrklm

mrklm

Op zijn sterfbed bekende Frank Thorogood, één van de begeleiders van de Rolling Stones, dat hij verantwoordelijk was voor de dood van oprichter en gitarist Brian Jones tijdens een nachtelijke zwempartij. Deze biografische film neemt die bekentenis als uitgangspunt voor het verhaal van de laatste periode uit het leven van de briljante, maar onbeheersbare muzikant. Het resultaat geeft een sfeervol beeld van de tegencultuur waarvan de Stones deel uitmaakten, maar de karakteriseringen zijn matig. De film richt zich op de band tussen Jones [Leo Gregory] en Thorogood [Paddy Considine] en de experimenten met sex, drank en drugs. Wat opvalt is dat Mick Jagger [Luke de Woolfson], Keith Richards [Ben Wishaw] en Charlie Watts [James D. White] nauwelijks in het verhaal voorkomen, hoewel Jones zich toch regelmatig in de studio bevindt. Het is bovendien jammer dat de makers geen gebruik mochten maken van Stones-muziek, ook al probeert regisseur Stephen Wooley dat slim te verhullen door coverversies van de coverversies, die de Stones in het begin van hun carrière opnamen, te gebruiken, waaronder Little Red Rooster, Not Fade Away en niet te vergeten Time Is On My Side. Een vrij deprimerende biografie die weinig onthult over het enigma Brian Jones.

avatar van stratmans

stratmans

De Rolling Stones als groep werden veel te weinig in het verhaal opgenomen, verder goede beschrijving van het tijdperk