My Pal Trigger (1946)

Western

geregisseerd door Frank McDonald
met Roy Rogers, George 'Gabby' Hayes en Dale Evans

Roy Rogers wil zijn merrie fokken met de mooiste Palomino-hengst in het westen, maar de eigenaar van het paard weigert in te gaan op zijn verzoek. Een casino eigenaar, Brett Scoville, heeft hetzelfde plan opgevat en zal niet stoppen alvorens dit gebeurt, zelfs als hij hiervoor het paard moet ontvoeren. De poging mislukt echter en de hengst ontsnapt, fokt met Roy's merrie maar wordt afgeschoten door de mannen van Scoville. Roy wordt echter beschuldigd van de misdaad.

avatar van Brix
Het ultieme 'B-western kwartet' in actie: Roy Rogers, zijn (in meerdere opzichten) 'gouden' wonder-paard Trigger, Dale Evans- en last but not least de immer vermakelijke Gabby Hayes.

B-western vermaak van de bovenste plank.
Een van de betere Roy Rogers films.

'Zalf voor de oogjes' van de liefhebbers!

avatar van madmax1
Ook ik neem deze, vanwege de mooie ronde letters.
Dan heb ik er 8 , enkel met een op 1schijf met mooie cover ingepakt, groot formaat.
15 stuks heb ik met de 3 op een schijf ingepakt, kleinecover cd verpakking
De gehele serie wardeer ik op 3
Is ook jammer dat bij mij ze wel de ronde maken,maar ze zijn niet zo in trek.
Die Davy Crocket doet het wel goed.

avatar van Grindhouse62
Brix schreef:

B-western vermaak van de bovenste plank.
Een van de betere Roy Rogers films.

'Zalf voor de oogjes' van de liefhebbers!
Was zeker een zaligheid om deze film te kijken, Brix. Had hem al een tijdje in mijn collectie net als heel veel andere films die ik nog moet (her)zien. My Pal Trigger heb ik vanmiddag voor het eerst gezien en is een zeer genietbare film. Het duurde nog 16 jaar voordat ik het levenslicht ging zien en in mijn tijd van de bioscoop dit soort films er niet meer vertoond werden. Ook heb ik nooit films van Roy Rogers, Gene Autrey ect op tv gezien, als ze uberhaupt op tv zijn vertoond. Maar ik heb in der loop der jaren veel van dit soort westernfilms en shorts weten te verzamelen en kan er alsnog van genieten, door er af en toe eentje uit mijn eigen videotheek te halen, Top amusement. 3.5

avatar van Brix
Grindhouse62

Erg fijn om dat te horen (oftewel lezen )

Overigens zijn er bij de opstart van RTL TV in Nederland regelmatig westerns met Roy Rogers op TV te zien geweest, telkens op woensdagmiddagen.
In totaal een stuk of acht als ik mij niet vergis, en die werden daarna nog een aantal keren herhaald.
Dat moet ergens in de tweede helft van de jaren zeventig zijn geweest denk ik.
De beeldkwaliteit liet wel zeer te wensen over, maar ik was er erg blij mee.
Beter dan niks.