Liberty Stands Still (2002)

Duitsland / Canada
Thriller / Drama

geregisseerd door Kari Skogland
met Linda Fiorentino, Wesley Snipes en Martin Cummins

Liberty Wallace, de mooie vrouw van de machtigste wapenfabrikant ter wereld, wordt op weg naar het theater gebeld. De mysterieuze beller dreigt een bom te laten ontploffen wanneer zij niet precies doet wat hij van haar eist. Uit het feit dat een laserstraal, afkomstig van een sluipschutter haar borst belicht, moet duidelijk zijn dat de beller serieus genomen moet worden. De wraakzuchtige sluipschutter, wiens dochter gedood is door een geweer uit de collectie van Liberty, is uit op 'rechtvaardigheid' zonder ruimte voor onderhandelingen...

helaas een herziening naar onder toe. Spanning wordt wel enigszins behouden, maar de film bereikt nooit een hoogepunt. Ze blijft de hele tijd op dezelfde plaats trappelen, en een paar sniper-schoten veranderen hier niets aan.

avatar van Leland Palmer
Mwah, matige film. Opzich wel leuk gedaan, maar de uitwerking van dit verhaal zit vol fouten. Ondanks dat de film zich steeds op dezelfde locatie afspeelt verveelt ie' niet, maar daar is het meeste mee gezegd. Snipes is matig en Fiorentino doet het aardig, maar is bij vlagen erg ongeloofwaardig dankzij een slecht script. De vaak constant aanhoudende muziek is erg irritant en totaal niet gepast. Niet erg slecht, maar wel een behoorlijk matige film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze thriller slaat de plank op meerdere vlakken mis, maar het idiote verhaal en het volledig ontbreken van de spanning doen de film uiteindelijk de das om. Slecht.

avatar van misterwhite
Het viel opzich wel mee maar toch te langdradig. Er zaten leuke momenten in maar ik verveelde mij vaak.

avatar van Lennert
Een hoop negatieve reacties voor een film die best te doen is. Goed, er gebeurt inderdaad verbazingwekkend weinig, maar de wisselwerking tussen Snipes en de beeldschone Fiorentino is erg goed en de dialogen intrigeren. Persoonlijk vond ik het einde (Snipes' zelfmoord) erg gewaagd en heb ik niks aan te merken op het acteerwerk van de gehele cast. Een film die niet altijd even logisch lijkt, maar zeker niet slecht is.

avatar van 606
Zeer geslaagd naar alle negatieve reacties.
Vond de chemie tussen snipes en florentino erg goed.
Verhaal was aardig.

3,5 ster

avatar van John Lee Hooker
Zeker niet slecht, maar ook niet echt goed. Het bleef te lang op hetzelfde hangen waardoor het een beetje saai werd.

Ook had Liberty net zo goed weg kunnen lopen toen ze nog niet geboeid was, want hij had haar nodig dus doodschieten zou sowiezo niet zijn plan zijn. En zo'n slimme meid moet dat wel kunnen bedenken..

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Van dit soort films (iemand die vast zit aan de telefoon) zijn er al meer gemaakt, denk aan Cellular en Phone Booth. Twee betere films trouwens waar meer gespeeld wordt met actie en het personage ook duidelijker geboeid is (letterlijk en/of figuurlijk) aan de telefoon. Liberty Stands Still is meer een film die gedragen wordt door de dialoog tussen Linda Fiorentino en Wesley Snipes. En dat is niet echt boeiend. Af en toe zorgen extra personages voor wat verfrissing, maar die zijn echter te kleurloos om echt de aandacht af te leiden. Het kan je als kijker ook niet veel schelen of die al dan niet zouden neergeschoten worden. Jammer, want hier kan veel meer mee gedaan worden. Een script zonder kruiden en een miscasting.