Liberty Stands Still (2002)

Duitsland / Canada
Thriller / Drama

geregisseerd door Kari Skogland
met Linda Fiorentino, Wesley Snipes en Martin Cummins

Liberty Wallace, de mooie vrouw van de machtigste wapenfabrikant ter wereld, wordt op weg naar het theater gebeld. De mysterieuze beller dreigt een bom te laten ontploffen wanneer zij niet precies doet wat hij van haar eist. Uit het feit dat een laserstraal, afkomstig van een sluipschutter haar borst belicht, moet duidelijk zijn dat de beller serieus genomen moet worden. De wraakzuchtige sluipschutter, wiens dochter gedood is door een geweer uit de collectie van Liberty, is uit op 'rechtvaardigheid' zonder ruimte voor onderhandelingen...

avatar van hjcool
WOPIE schreef:
Ik vond dit echt GEEN goede film.
Het verhaal is niet duidelijk en alles duurt veels te lang.
Je zit continu te wachten tot er wat gebeurt, maar het wachten wordt niet beloond. Mijn Cijfer: 1
Ik ben het volledig met je eens! ik probeer hem nog te verkopen op de rommelmarkt dan mag hij voor 50 cent wel weg! ik had echt meer verwacht van wesley snipes films!

Ondanks alle slechte kritieken vond ik dit wel een zeer goede film.
Het verhaal kon me blijven boeien van begin tot einde.
Een prima samenspel tussen Fiorentino en Snipes.
Er zit inderdaad niet veel actie in de film, maar de dialogen maken het verhaal uitstekend.
Een film hoeft niet boordevol actie te zitten om goed te zijn, daarom vind ik de slechte kritieken zeer onterecht.
Ik heb van deze film genoten, en dat voor 1 €, wat moet je nog meer hebben.

avatar van hjcool
Dit gemiddelde klopt niet! dit was echt een vreselijke slechte film!

ik heb hem gisteren nog eensch uit de kast gepakt, en hij viel me wederom weer niet tegen.
vindt het een leuke film
er gebeurd idd niet echt heel veel, maar toch bleef hij wel boeien.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Van dit soort films (iemand die vast zit aan de telefoon) zijn er al meer gemaakt, denk aan Cellular en Phone Booth. Twee betere films trouwens waar meer gespeeld wordt met actie en het personage ook duidelijker geboeid is (letterlijk en/of figuurlijk) aan de telefoon. Liberty Stands Still is meer een film die gedragen wordt door de dialoog tussen Linda Fiorentino en Wesley Snipes. En dat is niet echt boeiend. Af en toe zorgen extra personages voor wat verfrissing, maar die zijn echter te kleurloos om echt de aandacht af te leiden. Het kan je als kijker ook niet veel schelen of die al dan niet zouden neergeschoten worden. Jammer, want hier kan veel meer mee gedaan worden. Een script zonder kruiden en een miscasting.

Zijn er misschien al meer van, al was deze wel VOOR Phone Booth en cellular gemaakt.

Niet al te beste film. Weinig tot geen spanning en allemaal een beetje te vaag en langdradig,
Acteerwerk is volgens mij niet eens zo slecht en wat actie betreft, in een film als deze hoeft niet borden vol actie te zitten om goed te zijn. maar t verhaal is gewoon net niet goed uitgewerkt om een spannende thriller te zijn. (Bij phone booth zat ik na 5 minuten op t puntje van me stoel, bij deze niet.)