Liberty Stands Still (2002)

Duitsland / Canada
Thriller / Drama

geregisseerd door Kari Skogland
met Linda Fiorentino, Wesley Snipes en Martin Cummins

Liberty Wallace, de mooie vrouw van de machtigste wapenfabrikant ter wereld, wordt op weg naar het theater gebeld. De mysterieuze beller dreigt een bom te laten ontploffen wanneer zij niet precies doet wat hij van haar eist. Uit het feit dat een laserstraal, afkomstig van een sluipschutter haar borst belicht, moet duidelijk zijn dat de beller serieus genomen moet worden. De wraakzuchtige sluipschutter, wiens dochter gedood is door een geweer uit de collectie van Liberty, is uit op 'rechtvaardigheid' zonder ruimte voor onderhandelingen...

avatar van You_bastard
Ik denk dat deze film niet in de bioscopen uit komt bij ons. Het is een matige film met hier en daar spannende stukje en een soort moraal over wapenbezit in Amerika.

hij is allang te huur, dus lijkt me idd geen bios release

Lis
mmm,de titel zegt het al..'stands still'

Ik vond er weinig aan...saai.

Chrizzlle
Een van de mindere films die ik gezien heb van Wesley Snipes. Ik was er niet echt weg van, het is waarschijnlijk ook een van de minste DVD's die ik in me 'collectie' heb...

avatar van sn@ke
Zeer degelijke thriller in de genre van phone booth(die ik spijtig genoeg nog niet gezien heb).Er had in deze wellicht meer gezeten. Het verhaal biedt plaats voor pure spanning en actie. Dit is spijtig genoeg maar voor een gedeelte waargemaakt.Toch is dit een oerdegelijk en vermakelijk stukje cinema die zeker het kijken waard is.Wesley Snipes speelt eens een andere rol als we van hem gewoon zijn maar dat stoort helemaal niet, in tegendeel Snipes past perfect in deze aardige thriller.3,5*

MaTtIeBoY
Vond hem erg goed.Phonebooth is er een beetje naar gemaakt.3,5 STER

MaTtIeBoY schreef:

Phonebooth is er een beetje naar gemaakt.

Ze zijn allebei in hetzelfde jaar gemaakt, is het dan echt zo dat phone booth pas na het uitkomen van deze film geschreven is en gemaakt is?

avatar van Phoenix
dttom schreef:

Dat vraag ik me idd ook af, helemaal omdat Phone Booth eerst al in 2001 uitgebracht zou worden.

avatar van jassonn
dttom schreef:

toch valt het op dat er vaak films met het zelfde verhaal/onderwerp tegelijkertijd of vlak na mekaar uitkomen.

avatar van Sjan
Tja, een slechte film is dit zeker niet. De gelijkenis met Phone Booth is duidelijk aan wezig (en dan laat ik even in het midden welke eerder dan wel later was), maar Phone Booth is echt op alle vlakken beter. De moraal in deze film wordt op een vrij vervelende "prekerige" manier gebracht. Het acteerwerk is niet altijd even goed en de logica ook niet. Snipes doet het trouwens niet slecht als Sniper (jammer dat je vanaf het begin meteen weet wie de schutter is, haalt volgens mij een stukje spanning weg). Het einde vind ik aan de ene kant wel bevredigend Snipes pleegt zelfmoord maar aan de andere kant vond ik het jammer dat Liberty en haar vriend er zo zonder kleerscheuren en érg makkelijk vanaf komen . 3* voor een degelijke film.

Ik vond deze film wel gaan. Maar mischien wel wat traag. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem heb gezien. Ik vind het een film die leuk is om gewoon even 1 keer te kijken niks bijzonders. Kdenk dat ik het een 3 geef.

avatar van wackyboy
Het enige lichtpuntje aan deze film vond ik dat de wapenindustrie weer eens een keertje aan de kaak werd gesteld. Kan niet genoeg gebeuren.Verder was het allemaal nogal voorspelbaar en het eind vond ik nogal een anticlimax. PhoneBooth is inderdaad stukken beter. Verschil wordt ook gemaakt door Colin Farell die een beter stukje acteren liet zien dan Linda Fiorentino

avatar van SSeagal
Aardige thriller, maar niks bijzonders. Dat ligt niet echt aan Snipes, maar aan de film, die maar niet echt spannend wil worden. **1/2

Zet niet snel een film uit, maar deze vróeg er gewoonweg om! En gebeurd dus ook, wat een drama zeg!

Saai - Saaier - Liberty Stands still. Op zich al knap dat een film van amper 90 minuten zo langdradig kan zijn.

"de mooie vrouw" ....... nou dat valt ook nog wel mee.... en wat doet Snipes in deze film???

ik heb het na 5 min al voor gezien gehouden, ongelofelijk irritant gefilmd en slecht acteerwerk. Ik moest gewoon weg zappen.

ik heb hem pas geleden op tv gezien en ik vond het een best leuke film.

avatar van tevelenco
matige en langzame thriller
waarin weinig gebeurd en weinig spanning zit
zeker als je de vergelijking met phonebooth maakt die naar mijn mening veel beter is uitgewerkt, veel meer spanning bezit en ook nog beter is geakteerd
een tegenvaller 2 *

djelle
Hij is niet slecht, en springt voor mij toch net boven de middelmaat uit. (3) Zoals eerder gezegd door meneer Wackyboy is het o.a. zeer interessant dat de wapenindustrie hier weer eens goed onder vuur genomen wordt. Op een fijne manier vind ik.

Ook de hypocrisie van de Amerikaanse samenleving en de dubbelzinnige situaties waren heel mooi in de film verwerkt. (daarmee bedoel ik niet alleen de dialogen tussen Snipes en Fiorentino -mooie vrouw trouwens- maar ook bv de scenes waarin we "de arm der wet" zelf weer eens onzuivere praktijken zagen doen)

Minpunten: *Wesley Snipe(r)s vond ik niet zo overtuigend spelen, behalve het laatste halfuurtje precies wat beter. *De mooie Linda Fiorentino ging naakt, maar we zagen er niks van. *Alles was mooi uitgewerkt met fijne dialogen en een spannende situatie, maar was het einde niet te snel voorbij? *Enkele acties en scriptelementen getuigden inderdaad van weinig logica of waren op z'n minst betwijfelbaar.

Vooraleer er misverstanden ontstaan: Voor dat 2de heb ik geen punten afgetrokken hoor (letterijk en figuurlijk). Toch even zeggen, om dergelijke hatemail en doodsbedreigingen van verontwaardigde filmkenners te vermijden...

Hoedanook, ik vind het echt een redelijk goeie prent met ondermeer enkele treffende aanklachten, boeiende dialogen, sterke scenes en scherpe statements waar ik echt van genoten heb. Jammer dat enkele minpuntjes de film wat naar beneden haalden.

Tiens... wat is dat rode puntje op mijn trui?

avatar van [Preketero]
toch wel een beetje spannend maar voor de rest vond ik de film idd toch ook wel wat lang

ik vond dit een erg verfrissende film. Beter dan al die actie cliche pulp met een goed Hollywood-einde.

avatar van predator
matige film haalt het niet bij Phone Booth. Linda en Wesley kunnen veel beter. Dit is een matige aflevering van Hill Street Blues of zoiets.

avatar van dalma
zéér saaie en langdradige film. zelfs linda fiorentino kon daar weinig verandering in brengen. één van de saaiste films ooit gezien.

Ik moet me wel bij het gros van de meningen aansluiten: saai en nogal slecht. Phone Booth is veel beter en aparter. Het acteerwerk kon me ook niet boeien, eigenlijk niet heel veel van de film. Alleen het feit dat de wapenhandel aan de kaart wordt gesteld (helaas wel weer het zoveelste geval waar de 'bad guy' zijn daad voor het goede doel rechtvaardigt) is een klein pluspuntje in deze snel te vergeten film.

het idee achter deze film was zeker niet slecht alleen erg slecht ingevult door iedereen die aan deze film heeft gewerkt, en zoals hierboven al vermeld wordt dat Phone Booth veel beter is klopt ook wel, alleen was deze film er eerder maar dat boeid niet. vind ook dat Snipes de laatste jaren alleen maar op Blade leeft, ondanks dat ie voor Blade ook wel wat goede rollen had maar de laatste jaren is het erg slecht.

wat een draak van een film kon me niet boeien heb met een vriend van er een kwartier naar gekeken pure tijd verspilling K** film

ik vond hem wel goed..... het verhaal boeide me, de film had gewoon iets....

pimp-juice schreef:
ik vond hem wel goed..... het verhaal boeide me, de film had gewoon iets....

En dat is voldoende om de film op te waarderen van 3.5 naar 5*****..... ??

rayman
Waardeloze film, die ook veel te lang duurt.