Liberty Stands Still (2002)

Duitsland / Canada
Thriller / Drama

geregisseerd door Kari Skogland
met Linda Fiorentino, Wesley Snipes en Martin Cummins

Liberty Wallace, de mooie vrouw van de machtigste wapenfabrikant ter wereld, wordt op weg naar het theater gebeld. De mysterieuze beller dreigt een bom te laten ontploffen wanneer zij niet precies doet wat hij van haar eist. Uit het feit dat een laserstraal, afkomstig van een sluipschutter haar borst belicht, moet duidelijk zijn dat de beller serieus genomen moet worden. De wraakzuchtige sluipschutter, wiens dochter gedood is door een geweer uit de collectie van Liberty, is uit op 'rechtvaardigheid' zonder ruimte voor onderhandelingen...

Het verhaal is niet duidelijk en alles duurt veels te lang.
Je zit continu te wachten tot er wat gebeurt, maar het wachten wordt niet beloond. Mijn Cijfer: 1

Deze hoort eigenlijk in de flop 100
Maar dat is mijn mening

Meer psychologische dan actiethriller.
Langdradig.
Opnieuw een tegenvallende Snipes.

Helaas de film vind ik niet boeiend genoeg, phone booth vond ik wel een goeie film! Wesley Snipes stelt me erg teleur!

avatar van trebor
Snipes valt tegen maar Fiorentino compenseert dat wel.
Prima film, beter dan Phoneboot. **.5

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Ik heb phonebooth ook gezien ok het idee is het zelfde alleen het verhaal dus niet het blijvenn 2 aparte films en iedereen vergelijkt maar welke beter is gewoon eerlijk zijn over deze film en niet steeds die phone booth erbij halen
de film was goed geacteerd verhaal was zeker ook goed om naar te kijken alleen er mogt wel wat meer spanning en actie in maar deze film haalt een voldoende 3 sterren

avatar van DaanRiver
dikke Phone Booth rip-off!

WOPIE schreef:
Het verhaal is niet duidelijk en alles duurt veels te lang.

kan het zelf niet beter zeggen

avatar van BlueJudaskiss
DaanRiver schreef:
dikke Phone Booth rip-off!

Eh, Phone Booth werd later gemaakt dan Liberty Stands Stil...

ga em woensdag chekken

avatar van Ace Hanlon
WOPIE schreef:
Het verhaal is niet duidelijk en alles duurt veels te lang.

Ik heb het een half uur volgehouden, maar daarna ben ik maar wat gaan "zappen". Het laatste kwartier (ongeveer) ook nog gezien, maar de gedachte: "ik heb wat gemist" is nooit bij me opgekomen.

Geen beoordeling

Vandernagel
Snipes wordt voor mij steeds meer de koning van DtV films. De film oogt erg rommelig, heeft te weinig spanning en de cast presteert maar matigjes.

2,5 sterren

helaas een herziening naar onder toe. Spanning wordt wel enigszins behouden, maar de film bereikt nooit een hoogepunt. Ze blijft de hele tijd op dezelfde plaats trappelen, en een paar sniper-schoten veranderen hier niets aan.

avatar van A.L.I.E.N
Slechte film.
Er...er zit gewoon(bijna)geen verhaal in.

Een film die mij eigenlijk wel meeviel. Ik had eerlijk gezegd niet veel verwacht van die 'snipes' film. Maar heb mij toch vanaf minuut 1 aardig vermaakt. Verhaal was goed alleen zaten er heel veel onduidelijkheden en onwaarschijnlijkheden in maar dat stoorde mij deze keer niet. De film wordt vergeleken met Phonebooth die in mijn ogen wel een stuk beter is. Beeldkwaliteit van de film was voldoende en het geluid 5.1 op dvd was ook prima. Kortom voor mij is de film na lang twijfelen toch 3,5* waard en dat is misschien wel iets aan de hoge kant maar ik geef de film toch de voordeel van de twijfel.

desteven007
Snipes als sniper en een mobiele telefoon als belangrijkste rekwisiet: meteen weet je dat Liberty Stands Still in de lijn ligt van Phone Booth of Cellular: wraakthrillers opgebouwd rond de gimmick dat de kiestoon niet verbroken mag worden, anders volgt er dood en verderf. Het slachtoffer van wanhopige scherpschutter Wesley Snipes is Linda Fiorentino, de femme fatale uit John Dahls zwoele noir The Last Seduction. Ze speelt de rol van Liberty, de onderdirecteur van de grootste wapenfabriek van de VS. Haar bedrijf heeft het wapen gefabriceerd waarmee een amokmaker de dochter van Snipes vermoord heeft.

avatar van Leland Palmer
Mwah, matige film. Opzich wel leuk gedaan, maar de uitwerking van dit verhaal zit vol fouten. Ondanks dat de film zich steeds op dezelfde locatie afspeelt verveelt ie' niet, maar daar is het meeste mee gezegd. Snipes is matig en Fiorentino doet het aardig, maar is bij vlagen erg ongeloofwaardig dankzij een slecht script. De vaak constant aanhoudende muziek is erg irritant en totaal niet gepast. Niet erg slecht, maar wel een behoorlijk matige film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze thriller slaat de plank op meerdere vlakken mis, maar het idiote verhaal en het volledig ontbreken van de spanning doen de film uiteindelijk de das om. Slecht.

avatar van Herisson
Morgenavond op tv, enkele jaren geleden al gezien, vond hem heel goed, verhaal vergelijkbaar met phonebooth, maar veel beter.

avatar van Triztan
Vond het wel een goede film toen ik begon te kijken, maar de hele film naar een vrouw vastgeketend aan een hot dog tent en een sniper op haar hoofd gerickt kijken begon echt ontzettend saai te worden.

avatar van freekoz
Ik vond hem ondanks dat totaal niet saai, zelfs zeer vermakelijk. De dialogen tussen de personen bleven me gedurende het hele verhaal boeien.

4.0

avatar van Ninto
Goede film om een avondje mee door te komen

avatar van Timothyvdmeer
De film miste wat vaart om een hoger cijfer te krijgen.

avatar van Jonas Schiffer
best leuke film een beetje saai maar niet slecht

avatar van Zizzo
een film waar je een vrijdag avond wel mee door komt, blijft leuk tot het einde. geen hoogstaand werk, maar zeker niet slecht. deed me een beetje denken aan phonebooth. ook zoeen "soort" film.

avatar van dörpsgek
ik geef niet snel een negatieve recensie, films die me niet bevallen laat ik meestal voor wat het is.
echter is deze film zo slecht dat ik mensen wil waarschuwen ervoor!
1* voor de moeite...

avatar van misterwhite
Het viel opzich wel mee maar toch te langdradig. Er zaten leuke momenten in maar ik verveelde mij vaak.

avatar van Lennert
Een hoop negatieve reacties voor een film die best te doen is. Goed, er gebeurt inderdaad verbazingwekkend weinig, maar de wisselwerking tussen Snipes en de beeldschone Fiorentino is erg goed en de dialogen intrigeren. Persoonlijk vond ik het einde (Snipes' zelfmoord) erg gewaagd en heb ik niks aan te merken op het acteerwerk van de gehele cast. Een film die niet altijd even logisch lijkt, maar zeker niet slecht is.

avatar van 606
Zeer geslaagd naar alle negatieve reacties.
Vond de chemie tussen snipes en florentino erg goed.
Verhaal was aardig.

3,5 ster

avatar van John Lee Hooker
Zeker niet slecht, maar ook niet echt goed. Het bleef te lang op hetzelfde hangen waardoor het een beetje saai werd.

Ook had Liberty net zo goed weg kunnen lopen toen ze nog niet geboeid was, want hij had haar nodig dus doodschieten zou sowiezo niet zijn plan zijn. En zo'n slimme meid moet dat wel kunnen bedenken..