Killer Nerd (1991)

Horror / Komedie

geregisseerd door Mark Steven Bosko en Wayne A. Harold
met Toby Radloff, Greg Miller en Virginia Scott

Een nerd wordt alsmaar lastiggevallen en belachelijk gemaakt door een groep punkers. Hij besluit om een cursus 'cool zijn' op videobanden te kopen. Als hij daarna nog steeds wordt lastig gevallen, knapt er iets in hem en wordt hij opeens wel erg gewelddadig.

Tsja, erg slecht, maar door de foute figuren, de lelijk gemaakte gore, de suffe muziek en de slechte grappen toch erg gelachen!

avatar van timburton
Ha! Ha! Mij lijkt het zo'n slechte film!
Maar lijkt me zeker eens de moeite waard!

avatar van Die Hard,Willis
Zo slecht is hij helemaal niet,gewoon een vermakelijke slasher film.

Meneer Bungel
Toby Radloff zag ik voor het eerst voorbij komen in American Splendor (2003).

Dit lijkt me wel grappig.

avatar van jeroentjuhhhhh
Nerd! Nerd! Nerd! Nerd! Puur Troma goud Harold Kunkle, de oppernerd, wordt geweldig gespeeld door Toby Radloff. Ruim een uur lang nerd, dan nog een half uurtje killer. We zien Harold veranderen van klungelige stripboek verzamelaar en anti-casanova veranderen in een psychopaat die hoofden opblaast en zijn moeder bleek laat drinken terwijl hij met ontbloot bovenlichaam (maar mét slabbetje) vrolijk rondhuppelt. Bizar is een understatement!! No-budget en oertypisch Troma. Karikaturen die zó ver over de top gaan, dat die term de lading niet meer dekt. Een must voor fans van onafhankelijke horror Bride of Killer Nerd (1992) schijnt minstens zo leuk te zijn.