Rock 'n' Roll High School (1979)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Allan Arkush
met P.J. Soles, Vincent Van Patten en Clint Howard

De studenten van de Vince Lombardi High School zijn de duffe directeur van hun school kotsbeu en besluiten de boel eens flink op stelten te zetten. In het geniep organiseren ze een concert van de punkgroep The Ramones en hopen dat ze op die manier de directeur kunnen overtuigen om de school te moderniseren.

Geweldige muziek in een mindere film.

Hé FK, waarom geef je meer dan een 0,5 ?

IK WIL DEZE FILM ZIEN !!!!!!!!!!
maar kvraag me af hoe ik dat ga klaarspelen
I love THE RAMONES

Er bestaat toch zoiets als een videotheek?

avatar van mikey
Deze film is ultra cool!!!

avatar van mikey
Op de dvd staat als bonus: een interview met corman waarin hij zei dat hij aanvankelijk de film 'Disco High' wilde maken. Arkush kon me gelukkig overtuigen, aldus Corman. Verder een geniale soundtrack en heel veel bizarre dialogen, leuk verhaal en te gekke grappen. Let op Riff's variant op rock 'n' Roll hi school en uiteraard haar danseresje Cheryl-zo slecht dat het geniaal wordt.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Vermakelijke variant op de highschoolfilm met heel veel fijne Ramones-nummers en een beetje absurdisme. Had van mij nog wel wat absurder gemogen trouwens, wat meer van dat en wat minder onderbroekenlol.

De film was trouwens ook een poging om The Ramones wat grootschaliger te laten doorbreken. Dat lukte op dat moment alleen in Nederland waar het titelnummer een top 10-hit was.

avatar van jorisr
Weet iemand waar ik deze dvd kan kopen (graag MET NL onderitels)??

avatar van mikey
Plato had ze in de collectie

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
jorisr schreef:
Weet iemand waar ik deze dvd kan kopen (graag MET NL onderitels)??

De Nederlandse DVD is niet meer te bestellen voor winkels, maar wellicht nog her en der te vinden.

avatar van totalreject
Ik las dus gister dat Howard Stern deze film wil gaan remaken...

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
mikey schreef:
Deze film is ultra cool!!!

Haha, ik moest meteen aan jouw denken mikey bij deze film

Zo'n Amerikaanse melige cheesy (bijna) jaren '80 highschool comedy leek me wel uitermate geschikt om de nieuwjaars kater mee uit te zitten... uh... zingen. Dat ik de Ramones een uitermate fijn bandje vind is ook mooi meegenomen, eigenlijk is het bijna een vereiste om deze film echt op waarde te kunnen schatten.

Eerste helft van de film voldeed ook geheel aan wat ik verwachte, lachwekkende dialogen, absurdistische humor (beetje a la Naked Gun) maar ik was wel een beetje bang dat het langzaam zou gaan afglijden richting te makkelijke en flauwe humor als Police Acedemy ed.

Maar... Eigenlijk vind ik de tweede helft van de film nog veel toffer. Geheel in de geest van de onmogelijke anarchistische punk houding waar The Ramones natuurlijk voor staan wordt er naar een heerlijk compromisloos einde toegewerkt. Wat nou moraal, Rock 'n' Roll daar gaat het om en niets anders.

Verder erg geinige karakters en dito dansjes, vaak zo melig dat ik er spontaan een grote glimlach van kreeg en dat is mooi meegenomen zo op de eerste dag van het jaar.

Aangename start van 2010, mijn filmjaar had slechter kunnen beginnen.

Miss Togar: "Those Ramones are peculiar."
Police Chief Klein: "They're ugly. Ugly, ugly people."

avatar van jikamajoja
Enkel voor de echte "Ramones" fan !
Slechte film vol absurdisme en puberale onderbroekenlol.
Het aankijken amper waard.
Gelukkig in het tweede deel véél muziek van de Ramones.
Pure nostalgie !

Leuke film als je van de Ramones houdt, zoals ik

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardige *cult* film met personages die heel erg over de top zijn en situaties die herkenbaar zijn in films in dit genre.

Toch is het vermaak van Rock 'n' Roll High School zeker goed te noemen. De film vliegt voor bij en is soms nog maar net een tikkeltje onder het irritatie gehalte maar gaat daar gelukkig niet overheen.

In de juiste *state of mind* is deze film best leuk om te kijken.

Dit is een aardige film voor de Ramones liefhebber (waaronder ik mijzelf ook schaar) maar meer dan dat ook niet. 2 sterren voor The Ramones dus.