Absolute Beginners (1986)

Verenigd Koninkrijk
Muziek / Drama

geregisseerd door Julien Temple
met Patsy Kensit, Eddie O'Connell en David Bowie

Degenen die in Londen voor het eerst begonnen te swingen op popmuziek werden 'absolute beginners' genoemd. Colin is zo'n 'absolute beginner', en omdat het zijn laatste zomer is als hippe teenager, besluit hij er een feest van te maken. Als hij Suzette ontmoet, het Engelse zeventienjarige antwoord op Brigitte Bardot, is hij verkocht. Als zij haar hart echter verpandt aan een oudere man, staat Colins wereldje op z'n kop.

avatar van Zavo
3 sterren, vooral voor Bowie natuurlijk.

Zavo schreef:

3 sterren, vooral voor Bowie natuurlijk.
...en natuurlijk voor zijn zang... 3,5 Ster van mij. Misschien te hoog gegrepen, maar ach je kan zeggen dat het ook een van mijn jeugdsentimenten zijn...

avatar van jedymaster
films met David Bowie zijn een lust voor het oog.