• 8.481.081 stemmen

Geregisseerd door: Julien Temple

Met onder meer: Patsy Kensit, Eddie O'Connell en David Bowie

Releasedatum: 24 april 1986

Plot Absolute Beginners

"Welcome to the world of your dreams!"

Degenen die in Londen voor het eerst begonnen te swingen op popmuziek werden 'absolute beginners' genoemd. Colin is zo'n 'absolute beginner', en omdat het zijn laatste zomer is als hippe teenager, besluit hij er een feest van te maken. Als hij Suzette ontmoet, het Engelse zeventienjarige antwoord op Brigitte Bardot, is hij verkocht. Als zij haar hart echter verpandt aan een oudere man, staat Colins wereldje op z'n kop.

imageimageimageimageimageimage

Flora, Colin's Mum

Fabulous Hoplite

avatar van Zavo

Zavo

3 sterren, vooral voor Bowie natuurlijk.

avatar van Justice4All

Justice4All

Zavo schreef:

3 sterren, vooral voor Bowie natuurlijk.

...en natuurlijk voor zijn zang... 3,5 Ster van mij. Misschien te hoog gegrepen, maar ach je kan zeggen dat het ook een van mijn jeugdsentimenten zijn...

avatar van jedymaster

jedymaster

films met David Bowie zijn een lust voor het oog.

avatar van Basto

Basto

Wat een feest! De swinging jaren 50,60,70 en 80 in een grote muzikale mash up. Visueel sprankelend en een betoverend mooie Patsy Kensit.

Liefhebbers van moderne klassiekers als La La Land of Whiplash eat your heart out! Dit is vele malen oorspronkelijker en virtuozer.

Pareltje! 4,5

avatar van klara

klara

De film mij al een eeuwigheid bekend maar nooit gekeken. Vooral vanwege Bowie maar ook Temple

als regisseur toch maar eens geprobeerd. Temple bekend om meerdere mij prima bevallen (Docu)films

waarin de muziek een grote rol speelt. Is bij Absolute Beginners niet anders. Wanneer de film

geweldig swingend begint en alles er bizonder verzorgd, fris en oogstrelend uitziet. Voor mij eigenlijk

gelijk het hoogtepunt van de film. Daarna toch ook mindere gedeeltes, maar zeker ook met terugkerende

fijne frivole momenten maar niet van het visuele niveau als in het begin al is die scene met de

reusachtige typemachine eentje die bij zal blijven. Bowie scoorde overigens nog een flinke hit met

Absolute Beginners.