Mannequin (1987)

2,16

geregisseerd door Michael Gottlieb
met Andrew McCarthy, Kim Cattrall en James Spader

Jonathan Switcher is een werkloze jonge kunstenaar. Wanneer hij de perfecte etalagepop maakt, komt deze te staan in de etalage van een groot warenhuis. Jonathan krijgt daar werk en wanneer de pop later tot leven komt als Emmy, maken ze samen de etalage tot de populairste van de stad. Dit tot grote ergernis van de concurrenten.

14 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van Armin
geplaatst: 28 september 2002, 14:12 uur [permalink]
Inmiddels 15 jaar geleden. Wat ik mij er nog van kan herinneren is dat ik het toen wel aardig vond. Hou het op **1/2

Justice4All
geplaatst: 15 augustus 2004, 23:22 uur [permalink]
Zeker heel lang geleden gezien, simpele "special effects". Maar verhaal blijft leuk, acteerwerk is zeker onder de mate. maar word goedgemaakt door de de bloedmooie mannequin. Nou ja, ik bedoel, toen ik nog pubber was. 3 sterren

avatar van Jorick
geplaatst: 21 april 2005, 00:32 uur [permalink]
Ook ik heb deze film een lange tijd terug gezien.
Ik kan me herinneren dat ik de film flauw vond.

avatar van Epitaph
geplaatst: 12 juni 2005, 18:58 uur [permalink]
Het gegeven is een aftreksel van Weird Science (een vrouwelyk iets dat tot leven komt)vind ik.

avatar van SuperSideSwipe
geplaatst: 10 september 2005, 02:18 uur [permalink]
Best geinig idee.

Vond de film ook best aardig gemaakt, houd je in ieder geval wel geintereseerd.

geplaatst: 12 september 2006, 21:32 uur [permalink]
Waardeloze film. Het is dat ik indertijd een fan van McCarthy was (wat een heerlijk lachje en schattige oogjes 🙂) en daarom heb ik hem gezien en dat feit maakte de film te pruimen, maar het is inhoudloze onzin waar ook geen humor in zit.

avatar van Safri

geplaatst: 30 december 2007, 11:38 uur [permalink]
In Family Guy wordt een referentie gemaakt naar deze film. Mooie grap 🙂

geplaatst: 14 augustus 2009, 14:15 uur [permalink]
Leuk entertainment om eens gezien te hebben. De film is vrolijk, het verhaal is luchtig en tevens een beetje romantisch. Verder wordt er best leuk gespeeld door de diverse acteurs. Ook leuk om een jonge Kim Cattrall eens te zien welke er aantrekkelijk uitzag in deze film. Ook leuke bijrollen van James Spader en G.W. Bailey (o.a. Police Academy) die een onnozele bewaker speelde.

geplaatst: 24 maart 2010, 17:06 uur [permalink]
Klassieker.
Toevallig was ie te pindakazen dus opnieuw gezien.
Komt wel wat simpeler over dan in de jaren 80.maar nog steeds wel grappig.Piepjonge Mc Carthy en Spader die nu voorl furore maakt in de advocaten serie Boston Legal..
2,5*/3*

avatar van dutchtuga
geplaatst: 16 november 2012, 19:14 uur [permalink]
Enkel leuk om de 80's aspecten en het nummer van Starship tijdens de eindcredits. Had deze film nu gemaakt geweest, dan had ik het een vreselijk gedrocht gevonden.

avatar van Aapje81
geplaatst: 16 december 2012, 02:06 uur [permalink]
Sympathieke film met een typische jaren 80 uitstraling. Andrew McCarthy doet het leuk en Kim Cattrall is betoverend. Verder doen James Spader en de actrice van The Golden Girls het prima en maakt de kenmerkende muziek het helemaal af. En oh ja, Rambo en The Terminator mogen natuurlijk niet onvermeld blijven.

Dit is een tijdsgebonden product dat ondanks wat slijtage nog steeds de moeite waard is om eens te bekijken.

Gemiddeld.

avatar van soom
geplaatst: 25 oktober 2014, 23:10 uur [permalink]
Tja, het is wel natuurlijk een eigenaardigheid, deze hele productie.
Mateloos interessant gegeven, eigenlijk, hoe eigenaardig dit ook naar voren komt en zou komen in de uitwerking ervan. Ik bedoel, kom op. Je moet er maar op komen, als scriptschrijver en als regisseur zijnde, dit te willen verfilmen. Het is echt wel heel interessant om te zien, maar het blijft eigenaardig. Mevrouw Cattrall geeft heel veel, Andrew McCarthy's jongensachtige kop is een fijne, leuke beeldvulling en hij acteert ook heel erg of hij het meent. Dat is belangrijk, jaja.

Rambo en Terminator waren lief, Roxie probeerde het, maar kwam maar niet boven het niveau van Switcher en Emmy uit, de rest is allemaal maar zo-zo.

Het is geen Pretty in Pink (die film ademt echt een feestnummersfeer uit van driewerf hoezee en hoera), maar levert wel een prettige kijkervaring op dankzij de innemende en betoverende Kim en Andrew. (ja, ze zijn het allebei).

4*.

geplaatst: 21 mei 2015, 00:09 uur [permalink]
deze film keek lekker weg, heerlijke luchtige sfeer 🙂

avatar van Mescaline
geplaatst: 16 mei 2016, 03:00 uur [permalink]
Toch stiekem wel een erg vermakelijk filmpje! Het verhaal is volgens mij ook best origineel maar tegelijkertijd natuurlijk ook best ver gezocht.
De scenes tussen de Mannequin & Jonathan zijn zonder twijfel de leukste, de beveiliger met zijn hond Rambo(later ingeruild voor Terminator) deden er helaas toch niet echt veel goeds aan, dit personage werkte eerder op mijn zenuwen als dat het echt een toevoeging aan het geheel was!
Zijn vriendin was trouwens ook wel een total bitch, maar misschien was het verhaal daarom juist wel vermakelijker? 😛

Ach, ik dacht hier eigenlijk maar een 2,5 aan kwijt te kunnen.. maar vooruit laat dit een Guilty Pleasure zijn! 😉