Empire Records (1995)

Alternatieve titels: Empire | Rock & Fun

88 minuten / 106 minuten (director's cut)

geregisseerd door Allan Moyle
met Anthony LaPaglia, Liv Tyler en Renée Zellweger

Empire Records is de lokale platenzaak, en zowat de trekpleister van alle jongeren uit de buurt. Maar wanneer de zaak door een keten dreigt overgenomen te worden, gaan de poppen aan het dansen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Niet echt bijzonder, maar was wel vermakelijk. Deed me een beetje aan Clerks denken af en toe.

BS
een hele tijd geleden gezien.Vond hem toen wel leuk, geinige humor, leuke figuren en leuk gespeelt.
Als ik eraan denk zal ik zondag ff kijken om er een punt voor te geven.

Heeft Zellweger een grote rol in deze film?
Ze staat niet vermeld in onze TV-gids.

avatar van narva77
Nee, niet echt. Bijrol.

Het is opzich een leuke film, maar niet bijzonder.

avatar van De GeuS
Best wel vermakelijk; 3 *....

avatar van mikey
Amusante film over een groep rare tieners aan het werk. aantal leuke rollen en aardige grappen (maar er zijn betere films zoals deze gemaakt). Van de maker van Pump up the Volume. 3

avatar van prometida
Wel leuk voor 1 keer.
Maar geen moraal in het verhaal (voor zover ik weet)
Ik zou hem niet nog een keer willen zien.

zeer vermakelijk! 3,5*

avatar van getyourchucks
heel erg vermakelijk indeed. Heel onrealistisch maar juist leuk hoe het een soort fairy tale platenzaak idee schept. Ik vond Ethan Embry als marc het heel goed doen...

avatar van ILDIB
Geinig, doet een beetje denken aan breakfast club,.

avatar van niethie
Inderdaad, een erg leuk GX filmpje die elementen uit verschillende films op een leuke manier door elkaar gooit. Soms iets te makkelijk en echt bijzonder grappig wordt het nergens, maar dat neemt verder niet weg dat ik me prima heb vermaakt. Plus de knappe koppies van de jonge Zellweger en Tyler doen de film verder ook geen kwaad.

3 sterren

avatar van geronimo
Sjonge jonge, wat ziet Anthony Lapaglia er goed uit in deze film!

avatar van Nephilim
Hele toffe comedy die inderdaad wat weg heeft van Clerks.

Leuke personages, toffe muziek en vervalt gelukkig niet in al te veel onderbroekenlol zoals zo veel komedies over jongeren.

De film is wel heel erg 90's maar dat vind ik tof gezien ik toen ook een tiener was. Lekkere nostalgie dus.

Voorspelbaar, maar meer dan leuk. Mede door Tyler en Zellweger.

avatar van erik1677
wat een heerlijke film is dit toch, van begin tot eind is het gewoon genieten.
Tyler en ook zellweger zijn om op te vreten in deze film, en zou zellweger hier echt zingen?
Zo ja, wat een dijk van een stem zeg.
Heb deze film gisteravond voor de 2e keer gezien, en nog steeds blijft het een favoriet van me.
Kan wel eens zo een keer wezen dat hij 5 sterren word.
Heerlijk!

avatar van LostCauze
Leuke, domme wegkijkfilm. Kreeg er een soort van Breakfast Club gevoel bij. Zo'n klassieker is dit niet maar zeker het kijken waard. Verwacht gewoon niet te veel diepgang of realisme.

avatar van Mescaline
Zeker te weten een leuke comedy/ luchtige drama film die een paar kleine stereo types heeft maar tegelijkertijd wel sympathie weet op te roepen bij de kijkers.
Empire Records is misschien niet een hele bijzondere film, maar de feel good sfeer is erg aanstekelijk en de personages leuk om te blijven volgen.

Het einde is een tikkeltje te veel cliché en een tikkeltje te lang uitgerekt, maar aangezien de rest van de film een fijne ervaring is zie ik dit graag door de vingers!

Zonder twijfel boven gemiddeld en de moeite waard!

avatar van DVD-T
Blijft toch een erg fijn filmpje.

Vanaf de eerste tot de laatste minuut heeft het gewoon een erg lekkere vibe. Het is gewoon een greep uit het dagelijks leven van een aantal medewerkers van een platenzaak. Maar gedaan op een erg leuke manier met aardig wat humor. De onderlinge relaties komen goed over en het plezier druipt er echt van af. De cast is erg leuk bezig. Verhaal is hier ook niet echt nodig aangezien we genoeg hebben aan de situaties en de personages. En natuurlijk is er de fantastische soundtrack met AC/DC, Edwyn Colling, The Flying Lizards en Dire Straits. Ik weet niet wat het is maar ik vind het gewoon heerlijk om deze personages en hun belevenissen in de winkel te volgen.