• 8.671.468 stemmen

Empire Records (1995)

Komedie | 88 minuten / 106 minuten (director's cut)

Genre: Komedie

Speelduur: 88 minuten / 106 minuten (director's cut)

Alternatieve titels: Empire / Rock & Fun

Geregisseerd door: Allan Moyle

Met onder meer: Anthony LaPaglia, Liv Tyler en Renée Zellweger

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Empire Records

"They're selling music but not selling out."

Empire Records is de lokale platenzaak, en zowat de trekpleister van alle jongeren uit de buurt. Maar wanneer de zaak door een keten dreigt overgenomen te worden, gaan de poppen aan het dansen.

Social Media

avatar van Jordy

Jordy

Niet echt bijzonder, maar was wel vermakelijk. Deed me een beetje aan Clerks denken af en toe.

avatar van BS

BS

een hele tijd geleden gezien.Vond hem toen wel leuk, geinige humor, leuke figuren en leuk gespeelt.

Als ik eraan denk zal ik zondag ff kijken om er een punt voor te geven.

avatar van EmDee

EmDee

Heeft Zellweger een grote rol in deze film?

Ze staat niet vermeld in onze TV-gids.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

• 12091 berichten

Nee, niet echt. Bijrol.

avatar van Juultjuh

Juultjuh

Het is opzich een leuke film, maar niet bijzonder.

avatar van De GeuS

De GeuS

Best wel vermakelijk; 3 *....

avatar van mikey

mikey

Amusante film over een groep rare tieners aan het werk. aantal leuke rollen en aardige grappen (maar er zijn betere films zoals deze gemaakt). Van de maker van Pump up the Volume. 3

avatar van prometida

prometida

Wel leuk voor 1 keer.

Maar geen moraal in het verhaal (voor zover ik weet)

Ik zou hem niet nog een keer willen zien.

avatar van aerogp1

aerogp1

zeer vermakelijk! 3,5*

avatar van getyourchucks

getyourchucks

heel erg vermakelijk indeed. Heel onrealistisch maar juist leuk hoe het een soort fairy tale platenzaak idee schept. Ik vond Ethan Embry als marc het heel goed doen...

avatar van ILDIB

ILDIB

Geinig, doet een beetje denken aan breakfast club,.

avatar van niethie

niethie

Inderdaad, een erg leuk GX filmpje die elementen uit verschillende films op een leuke manier door elkaar gooit. Soms iets te makkelijk en echt bijzonder grappig wordt het nergens, maar dat neemt verder niet weg dat ik me prima heb vermaakt. Plus de knappe koppies van de jonge Zellweger en Tyler doen de film verder ook geen kwaad.

3 sterren

avatar van geronimo

geronimo

• 1955 berichten

Sjonge jonge, wat ziet Anthony Lapaglia er goed uit in deze film!

avatar van Nephilim

Nephilim

Hele toffe comedy die inderdaad wat weg heeft van Clerks.

Leuke personages, toffe muziek en vervalt gelukkig niet in al te veel onderbroekenlol zoals zo veel komedies over jongeren.

De film is wel heel erg 90's maar dat vind ik tof gezien ik toen ook een tiener was. Lekkere nostalgie dus.

avatar van gotti

gotti

Voorspelbaar, maar meer dan leuk. Mede door Tyler en Zellweger.

avatar van erik1677

erik1677

wat een heerlijke film is dit toch, van begin tot eind is het gewoon genieten.

Tyler en ook zellweger zijn om op te vreten in deze film, en zou zellweger hier echt zingen?

Zo ja, wat een dijk van een stem zeg.

Heb deze film gisteravond voor de 2e keer gezien, en nog steeds blijft het een favoriet van me.

Kan wel eens zo een keer wezen dat hij 5 sterren word.

Heerlijk!

avatar van LostCauze

LostCauze

Leuke, domme wegkijkfilm. Kreeg er een soort van Breakfast Club gevoel bij. Zo'n klassieker is dit niet maar zeker het kijken waard. Verwacht gewoon niet te veel diepgang of realisme.

avatar van Mescaline

Mescaline

Zeker te weten een leuke comedy/ luchtige drama film die een paar kleine stereo types heeft maar tegelijkertijd wel sympathie weet op te roepen bij de kijkers.

Empire Records is misschien niet een hele bijzondere film, maar de feel good sfeer is erg aanstekelijk en de personages leuk om te blijven volgen.

Het einde is een tikkeltje te veel cliché en een tikkeltje te lang uitgerekt, maar aangezien de rest van de film een fijne ervaring is zie ik dit graag door de vingers!

Zonder twijfel boven gemiddeld en de moeite waard!

avatar van DVD-T

DVD-T

Blijft toch een erg fijn filmpje.

Vanaf de eerste tot de laatste minuut heeft het gewoon een erg lekkere vibe. Het is gewoon een greep uit het dagelijks leven van een aantal medewerkers van een platenzaak. Maar gedaan op een erg leuke manier met aardig wat humor. De onderlinge relaties komen goed over en het plezier druipt er echt van af. De cast is erg leuk bezig. Verhaal is hier ook niet echt nodig aangezien we genoeg hebben aan de situaties en de personages. En natuurlijk is er de fantastische soundtrack met AC/DC, Edwyn Colling, The Flying Lizards en Dire Straits. Ik weet niet wat het is maar ik vind het gewoon heerlijk om deze personages en hun belevenissen in de winkel te volgen.

BBarbie

Rommelige tienerkomedie over een platenwinkel, waar iedereen zo maar ’n dotje doet. Gaat volgens mij helemaal nergens over, tenzij ik iets gemist heb. Jammer dan.

De soundtrack is met voorsprong het beste onderdeel van de film.

avatar van Gastel

Gastel

Prima filmpje. Niet wereldschokkend maar vooral leuk om het fijne 90s sfeertje en de sterke soundtrack (veel destijds populaire alternatieve rock, wat punk en een sporadisch classic rockertje).

Leuk ook om een poster van de Nederlandse band Bettie Serveert levensgroot in die winkel te zien hangen.

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Grootste troef is natuurlijk de soundtrack, fijne mix van classics en alternative. Ook wel een tof idee om een aantal karakters te centraliseren rond een platenzaak maar irriteerde ik me toch vooral aan de overdreven typetjes. Matig uitgewerkt

avatar van Shadowed

Shadowed

Lollig.

Geen film waar de gemiddelde kijker waarschijnlijk lang stil bij zal blijven staan, maar niettemin vond ik het wel een aardige, soms zelfs grappige film. Het viel me eigenlijk in veel opzichten wel mee, maar uiteraard is het inhoudelijk niet erg ambitieus en voelt vooral aan alsof het bedoeld is ter makkelijk vermaak.

En daar is niets mis mee, maar de film slaat niettemin geregeld de plank mis als het op humor aankomt. Een voornamelijk struikelblok is toch wel dat de acteurs niet altijd capabel zijn om de lijnen af te leveren waardoor enkele komische situaties vooral ongemakkelijk aanvoelen. Vooral Tunney past eigenlijk gewoon niet in deze rol. Tyler past dan wel weer heel erg goed in deze film.

Verder aardig opvallend hoeveel bekende namen er hier staan, voordat ze echt groot waren geworden. Zo kan je een beetje zien waarom sommige mensen bekend zijn geworden en waarom anderen niet. Ik krijg alleen eerder het idee dat sommige mensen hun uiterlijk in het voordeel hadden, met duidelijke verwijzing naar een ondertussen bekende scene tussen Tyler en Caulfield.

Het is onschuldig vermaak met een hoop best lollige situaties en een aangenaam tempo. Wat de film vooral in het voordeel kan trekken is de locatie zelf, die leuk wordt ingericht en geregeld voor wat luchtige scenario's zorgt. Hier en daar is de film weleens doelloos, maar uiteindelijk is het gewoon wat lol trappen met wat komische scenario's, en dat weet aardig te lukken.