ad
  • 8.146.272 stemmen

Conversations with Other Women (2005)

Drama / Komedie | 84 minuten

Genre: Drama / Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Hans Canosa

Met onder meer: Helena Bonham Carter en Aaron Eckhart

Over Conversations with Other Women

"There are two sides to every love story."

De getuige van de bruidegom en die van de bruid flirten met elkaar op een bruiloft. De sexuele spanning komt tot een hoogtepunt..maar wat blijkt: beide kennen elkaar al langer. Ze waren ooit al getrouwd en zijn later weer gescheiden. Het verhaal van hun verleden ontrafelt zich langzaam.

image

avatar van mrdig

mrdig

Aparte film. De hele film is in split screen. Oftewel links een net iets andere camerapositie dan rechts. Af en toe wordt het linker danwel rechterscherm ook gebruikt voor flashbacks of een andere uitwerking van een specifieke scene. Dit lijkt irritant, maar in deze film werkt het goed omdat de film slechts bestaat uit 1 grote dialoog van 2 personen.

Kortom, prima kleine film, soms enigszins saai, maar toch ook wel origineel. 3.5 *

avatar van Sergio

Sergio

Verschrikkelijk saai.

avatar van mishad

mishad

Helena Bonham Carter en Aaron Eckhart dragen deze vrij saaie en minimalistische film over de ontmoeting tussen twee ex-geliefden op een bruiloft. Vooral Helena is zeer goed op dreef en de uitstekend geschreven gesprekken tussen de twee exen en het onconventionele gebruik van splitscreen maken deze film zeker de moeite waard.

avatar van Katharina

Katharina

Een heel erg mooie film. Hij is bijna saai, maar juist omdat hij het toch niet is, is hij erg mooi en bijzonder. Erg goed geacteerd!

Heel origineel, zowel het verhaal als het filmwerk.

Prachtig!

avatar van blurp194

blurp194

Heel mooi geacteerd, en ook mooi uitgewerkt met de split screen truc, en mooi door elkaar verweven flashbacks en tegenwoordige tijd. Waar ik nog niet uit ben is wat ik van het verhaal vind...

avatar van janwauters

janwauters

boring, kan me niet boeien.

avatar van shrink

shrink

Dit is helemaal niets. Snap niet wat hier interessant aan is. Gebeurd niets en gaat als een kaars uit.