Casanova (2005)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Lasse Hallström
met Heath Ledger, Jeremy Irons en Sienna Miller

In het Venetië van de 18e eeuw is geen vrouw veilig voor de charmes en verleidingskunsten van Casanova. Jong, oud, getrouwd of niet, hij versiert ze allemaal aan de lopende band. Maar dan ontmoet hij de oogverblindende mooie en intelligente schoonheid Francesca Bruni. Zij moet echter niets van hem hebben, want zij wacht op haar grote, ware liefde. Voor de eerste keer in zijn leven wordt Casanova tot zijn stomme verbazing afgewezen door een vrouw. Alle reden om al zijn versiertrucs uit de kast te halen, want hij zal en moet Francesca hebben. Hij heeft zelfs het gevoel dat hij voor het eerst écht verliefd is. Door middel van een aantal slimme vermommingen en listen krijgt hij het voor elkaar om dichter bij Francesca te komen.

Jessu123
hij ligt meer in het genre komedie

avatar van glaedr
Ik vond het een grappige film, mooie kostuums en leuk bedacht

Vond het een heel leuke film Romantisch, vaak heel grappig, leuk verhaal en .. mmmm Heath Ledger
4* !

Leuk dat zelfs de simpelere films van Hallström nog steeds uiterst vermakelijk zijn. Hij blijft nog steeds geweldig...

vermakende, onderhoudende komedie...
het mooiste punt van de film vond ik toen casanova's 'stiefvader' voor bisschop speelde

vond er weinig aan

avatar van Venus1992
ik vind het best typisch. Een man die iedereen kan krijgen wordt dan verliefd op net diegene die hij niet kan krijgen

avatar van verriet
ik vond het wel een leuke film. ik moet zeggen dat er inderdaad mooie kostuums bij waren, de actie die erin zat vond ik wat minder (een beetje slapjes eigenlijk) maar ja voor de rest een goede film!

avatar van Norma
Wat een tegenvaller! Eerdere films van Hallstrom kan ik zeer waarderen vanwege de tijd die hij altijd neemt om karakters neer te zetten en het verhaal te vertellen.
Met deze film lijkt de man volledig de weg kwijt.
Toegegeven, de beelden van Venetië waren decoratief, maar hoewel ik hou van visueel aantrekkelijke films konden deze beelden de film zelfs voor mij niet redden. Niet grappig, niet spannend, en die Casanova vond ik maar een vervelend mannetje! (ik verwachte een soort Banderas in Zorro, maar helaas)

Je moet hiervoor in de stemming zijn, maar als je dat bent is deze film een heuse meevaller.

Ik had meer van deze film verwacht. Hij is helemaal niet slecht, maar was maar 'gewoontjes'. Ze hadden er veel meer van kunnen maken

avatar van Julie
leuke film, niet meer niet minder
had er persoonlijk ook meer van verwacht

avatar van theresia
Heb me vermaakt bij deze film. Humor, romantiek gaan goed samen.

avatar van james_cameron
Verzorgd gemaakt, maar inhoudelijk saai en vaak nogal flauw. De film leeft op wanneer Oliver Platt en Jeremy Irons in beeld zijn, maar Heath Ledger is miscast in de hoofdrol en zelfs de mooie Sienna Miller kan de film niet redden. Tegenvaller van de doorgaans betrouwbare regisseur Hallstrom.

avatar van dulcinea
Aparte film in de mooie omgeving van Venetië, het verhaal zelf vond ik echter niet zo overtuigend maar toch best een leuke film, net boven de middelmaat. En ik vond Heath Ledger helemaal niet miscast, hij maakt het net de moeite waard

avatar van moviegirl
Ik had eigenlijk meer verwacht van de film. Vond hem nogal saai. maar de omgeving was wel mooi

avatar van Spiderwoman
Heath Ledger was niet mijn eerste keuze voor een rol als Casanova, maar ik stel mij voor dat als deze rol wel door mijn favoriete acteur werd gespeeld, ik helemaal niet meer buiten zou komen.

Nu blijft het een wonderlijk mooie film, met vaart, humor, toepasselijke muziek en prachtige beelden van het Venetië van ooit.

avatar van Gioia221
heel goed geacteerd, goed verhaal.
Zeker 1 om te kijken, vooral met vriendinnen;)

avatar van Princ3sss
Mooie film met een streepje humor

avatar van abbreviated
leuke film, makkelijk weg te kijken met een goed spelende cast

zeer leuke film.
zo nu en dan kon je eens heel goed lachen.
mooi verhaal en goed geacteerd.
zo zijn we het gewent van Heath ledger maar de rest heeft ook heel goed geacteerd.
R.I.P. Heath Ledger.

avatar van mikey
Alleen knappe mannen krijgen de vrouwen, lelijke mannen ook: hun moeders. Toch wel veel grappige dialogen en leuke anachronismen. Erg fraaie lokaties trouwens.

avatar van Katharina
Het verhaal was erg onvoorspelbaar (ik wist wel wat casanova was, maar kende niet het verhaal) en dat was erg prettig...
De cast is top, goed geacteerd...
De beelden waren erg mooi...
Het verhaal had echt een volmaakt happy end, zelf die dikke vetverkoper vond zijn geluk. Ik geloof niet dat ik in een andere film ooit zo'n volmaakt happy end heb gezien. Normaal heb je liefde die alles overwint voor de twee hoofdrolspelers, maar nu is er geluk voor iedereen én is iedereen rijk genoeg door die dikke vetverkoper.
Echt een geweldige film in dit genre!

goede film! goede cast! en de humor was erg goed

avatar van Mary_Shaw
vanavond op vt4

Ben net op vakantie geweest in Venetië en verlang na het zien van deze film weer volledig om terug te gaan... Heel mooie beelden en locaties dus. Ik vond het wel spijtig dat hoewel het zich in Italië afspeelt er niets in het Italiaans wordt gezegd, maar terug in het Engels, dat is wel een minder punt. Bovendien vind ik het einde een beetje overdreven en ongeloofwaardig.

avatar van dulcinea
Vandaag voor de 2e maal gezien en ik blijf bij m'n stem van vorig jaar. Goed geacteerd en prachtige omgeving, maar het verhaal slaagt er nergens in je echt compleet mee te nemen, net wanneer er dan een sterkere scène komt wordt die gevolgd door alweer een middelmatige te lange scène en zo wordt het eigenlijk nooit volledig boeiend.
Toch 3*

ik ben echt iemand die van romantische films houdt....maar deze film vond ik niet veel aan. 2** voor de mooie beelden. Romantiek was ver te zoeken.

Chocolat is een veel mooiere film (ook van Lasse Hallstrom).

lalaguna80 schreef:

Chocolat is een veel mooiere film (ook van Lasse Hallstrom).

Maar lang niet zijn beste. Kijk vooral eens zijn eerste twee Amerikaanse films; Once Around en What's Eating Gilbert Grape. Die zijn grandioos, net als het meeste werk van Hallström overigens.

avatar van Donkerwoud
Bijzonder prettige romantische komedie met een charismatische Heath Ledger als Casanova. Mooie sets van Venetie en een onderhoudend plot over jezelf kunnen geven aan een ander.