Big Top Pee-Wee (1988)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Randal Kleiser
met Paul Reubens, Penelope Ann Miller en Kris Kristofferson

Pee Wee Herman heeft een boerderij maar droomt ervan de top in showbizz te bereiken. Dan komt er een circus dat niet in de stad gewenst is en de artiesten verblijven op de boerderij terwijl Pee Wee probeert een circusartiest te worden.

Ik wist dat ik ooit een filmpje van Pee Wee herman gezien had, maar na het lezen van het verhaaltje kwam ik erachter dat dat dus deze moest zijn. Ik wist namelij nog dat het met een circus te maken had.
Ik zag dit filmpje dus al een tijd geleden en ik geloof dat ik er zelfs toen al niet veel aan vond. 2*

avatar van otherfool
Hmm misschien moest ik toch maar eens Burton's film proberen, maar hier vond ik in ieder geval niks aan. Soms een leuke vondst, maar verder vooral erg vaak erg irritant. 1,5*.

Vergelijkbaar met Burton's film.

Vond deze Pee-Wee eigenlijk niet veel beter of slechter, wat ik wel gemerkt hebt is dat er minder te wennen valt aan het personage, wat de film wel wat makkelijker kijken maakt.

Het blijft een enorm irritant ventje, maar op een leukere manier. Verhaaltje is aardig dom, maar brengt wel wat redelijk geinige situaties met zich mee. Normaal ook niet zo'n pratende beesten fan, maar dat rare schorre varkentje kon er nog best mee door.

Ook weer kleurrijk geregisseerd. Geeft een film als deze toch net nog een positief duwtje.

Geen grootse film, duurt gelukkig ook allemaal niet te lang, maar voor een keertje, met de juiste verwachtingen en reeds een aardige scheut Pee-Wee achter de rug, best leuk om een keer te zien. Al is één keer ook echt wel genoeg.

avatar van Linn
I know you are, but what am I !?

Zo irritant en fout dat het eigenlijk toch wel grappig is. De humor is te vergelijken met van die Leslie Nielsen films qua flauwheid. Pee-Wee (what's in a name?) is een ontzettende nerd en doet echt erg belachelijk en toch kijkt niemand in de film daarvan op. Hij heeft zelfs een verloofde! (Al dacht ik toch dat daar ook serieus een slag aan was)

Al met al toch wel gelachen. Vooral het varkentje met de meest schorre stem was toch wel een leuke toevoeging. Vermakelijk, maar zoals Onderhond al zegt: 1 keer is echt wel genoeg!